Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi

Toon eerste reactie

304 reacties

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 1 maart 2025

asap een nieuwe router! word helemaal wild!!!

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 1 maart 2025
rvk01 schreef:
Jonathandegeus schreef:

Ik werk thuis en zonder internet kan ik niks betekenen…

Probeer ergens een eigen router te regelen. Die schijnen wel te werken. De storing zal waarschijnlijk binnenkort wel opgelost zijn maar als dit zou gebeuren tijdens een werkdag... dan ben je dus zo heel wat uurtjes verder. 

geen geld voor! en moet toch altijd een modem tussen zitten!!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1155 reacties
  • 1 maart 2025
lucasvlaarding schreef:

geen geld voor! en moet toch altijd een modem tussen zitten!!

De ONT/glasvezelkastje is in wezen de modem. De Zyxel T-56 wordt bij Odido puur alleen als router gebruikt (met eigen firmware voor ondersteuning op afstand). Je kunt dus elke eigen router direct op de ONT hangen zolang deze VLAN ondersteund.

Bij de Gamma hebben ze nu voor €37,09 de TP-Link Archer C6 (een wifi 5 router) in de aanbieding voor pashouders (bij sommige vestigingen ook gewoon op voorraad). (Eerder in dit topic al genoemd)

Ik ben het met je eens dat het niet nodig zou moeten zijn... maar ja... als internet niet werkt... Ik heb een oude Asus AC68U in de kast liggen voor geval van nood of wanneer de Zyxel mij niet bevalt of stuk gaat. Als de ONT echter stuk gaat of geen signaal heeft... ja, dan werkt ook een eigen router niet.

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 2 maart 2025

hallo odido 2 dagen zonder nu! opschieten stelletje XXXX

Moderator edit: Schelden en/of kwetsende uitingen zijn ten strengste verboden op de Community. Houd je graag aan de Huisregels: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 2 maart 2025

ben echt XXXX vandaag in wil NU een noeuw modem ergens ophalen!

Moderator edit: Schelden en/of kwetsende uitingen zijn ten strengste verboden op de Community. Houd je graag aan de Huisregels: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido communityDit is inmiddels je 2e waarschuwing en daarmee ook meteen de laatste. Ga je nog een keer over de schreef, dan zijn we genoodzaakt je te bannen voor onbepaalde tijd.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 2 maart 2025

@lucasvlaarding Dit is een openbaar community gedraag je een beetje! Ik snap je frustratie maar schelden helpt niet.

heb je ook mobiel van Odido of Ben dan kan ik je aan een voucher helpen, dan heb je 24 uur onbeperkt data op je telefoon en kan je een hotspot maken. Gratis!

Stuur mij dan een DM dan help ik je daar verder. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de aanbevolen router bij Gamma gehaald en volledig ingesteld, maar ik krijg het niet aan de praat. Alle stappen gevolgd, maar ik krijg geen internetverbinding.

Mijn setup:

• Glasvezelaansluiting

• Zyxel glasvezelmodem (ONT)

• Nieuwe router (gekocht bij Gamma)

Wat ik heb geprobeerd:

✅ Router aangesloten volgens handleiding

✅ DHCP en andere instellingen gecontroleerd

✅ ONT en router opnieuw opgestart

✅ Netwerkkabel gecontroleerd

Helaas nog steeds geen internet. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand welke instellingen ik moet aanpassen om het werkend te krijgen? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1155 reacties
  • 2 maart 2025
arjanshoj schreef:

Ik heb zojuist de aanbevolen router bij Gamma gehaald en volledig ingesteld, maar ik krijg het niet aan de praat. Alle stappen gevolgd, maar ik krijg geen internetverbinding.

Heb je bij WAN de VLAN op 300 gezet? 

@Robinnnnnnn heeft dezelfde router (zie eerder in dit topic) en daar is het wel gelukt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025
rvk01 schreef:
arjanshoj schreef:

Heb je bij WAN de VLAN op 300 gezet? 

@Robinnnnnnn heeft dezelfde router (zie eerder in dit topic) en daar is het wel gelukt. 

Dank je voor snelle antwoord! Mag ik misschien vragen waar ik dat zou moeten doen? 😅

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Het is gelukt! Wat ChatGPT wel niet kan beteken voor je :P Nogmaals heel erg bedankt, nu kan ik weer voorruit

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1155 reacties
  • 2 maart 2025

@arjanshoj Ik zie dat het bij de TP-Link wat anders is dan bij Asus.

https://support.aquiss.net/en/knowledgebase/article/vlan-id-setup-guide-tp-link-routers

Kun je eens kijken of je onder netwerk > iptv die setting hebt? 

Anders https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1585/

Edit: ha... Gelukt 🎊👍

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 2 maart 2025

en voor de arme burger een oplosssing? heb geen 40 euro!!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 2 maart 2025
lucasvlaarding schreef:

en voor de arme burger een oplosssing? heb geen 40 euro!!

Mijn aanbod staat nog steeds

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 3 maart 2025

Hier helaas hetzelfde probleem. Sinds 1 maart geen internet meer 😔

resetten helpt niet  

Is er al zicht op een oplossing? anders wil ik ook zo een andere router gaan kopen. 

zul je net zien dat ze gisteravond mn fiets jatten. Maar nu geen beelden van de wificamera 😓 

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 3 maart 2025

al oplossing??????????

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi allemaal, 

Op dit moment speelt er inderdaad een algemeen probleem met onze diensten i.c.m. het Zyxel T-56 modem. In dit topic houden we jullie hiervan op de hoogte. Zodra er een update is, plaatsen wij die gelijk. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jullie geheel zonder Internet zitten. Ik stuur dan ook graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je het mij weten als je hier interesse in hebt? 

Ik kan mij ook goed voorstellen dat jullie de tijd zonder diensten graag vergoed zien. Uiteraard zal ik dit in orde maken. Dit kan echter wel pas wanneer het probleem is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de gehele periode te pakken. Het bedrag wordt dan verrekend met de volgende factuur. Als je mij een seintje geeft wanneer je weer online bent, regel ik dit gelijk voor je. 

Mocht ik nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 3 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal, 

Op dit moment speelt er inderdaad een algemeen probleem met onze diensten i.c.m. het Zyxel T-56 modem. In dit topic houden we jullie hiervan op de hoogte. Zodra er een update is, plaatsen wij die gelijk. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jullie geheel zonder Internet zitten. Ik stuur dan ook graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je het mij weten als je hier interesse in hebt? 

Ik kan mij ook goed voorstellen dat jullie de tijd zonder diensten graag vergoed zien. Uiteraard zal ik dit in orde maken. Dit kan echter wel pas wanneer het probleem is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de gehele periode te pakken. Het bedrag wordt dan verrekend met de volgende factuur. Als je mij een seintje geeft wanneer je weer online bent, regel ik dit gelijk voor je. 

Mocht ik nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

dank voor update, geef ze wat zweepslagen daar bij IT! moet asap opgelost zijn. 

• 32 reacties
  • 3 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal, 

@Teresa van Odido ik zie dat jullie ook samenwerken (of onderdeel zijn van?) Simpel. Daar heb ik een Simkaart van. Kan ik daar ook een unlimited vouchercode of vergoeding oid voor krijgen? 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 3 maart 2025

@Mmariska Goed dat je aansluit bij dit topic en sorry voor het ongemak. Ik wil natuurlijk dat ook jij niet zonder Internet zit. Ik help je graag verder! 

De vouchercode werkt niet op een Simpel simkaart. Uiteraard mag je, als je dit wil, een Odido simkaart kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je de foto van de bon met mij deelt in dit topic, vergoed ik de kosten uiteraard direct. Houd er wel rekening mee dat dit bedrag wordt verrekend met de volgende factuur. 

Laat je mij weten of je dit wil? Dan kan ik je de code alvast toesturen, zodat je deze alvast hebt. Dat is wel zo fijn toch?! 

• 32 reacties
  • 3 maart 2025

@Teresa van Odido heb je een linkje van de simkaart die ik dan moet hebben? De kosten zijn 10 euro?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 3 maart 2025

@Mmariska Tuurlijk! De kosten zijn inderdaad €10. 

Je kan de simkaart via deze pagina op onze website bestellen: Opzet nieuwe pagina simkaart. Onder het kopje ‘Simkaart bestellen’. 

Ik stuur je de code alvast in een privébericht!  

• 32 reacties
  • 3 maart 2025

@Teresa van Odido dan ben ik met mijn huidige telefoonnummer dus niet te bereiken als ik die simkaart invoer. Of hou ik hetzelfde nummer?

Wat is de verwachting? Hoelang duurt deze storing? Als ik simkaart moet bestellen ben ik weer een dag verder. 

Wanneer komt er een duidelijke update?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 4 maart 2025

@Mmariska Ik snap goed dat het niet de meest ideale oplossing is, maar heb je eventueel de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te stoppen? Dan kan je vanuit daar verbinden met de hotspot. 

Hoe graag ik je meer wil vertellen, heb ik op dit moment nog geen extra informatie. Ik wil ook niet de verkeerde verwachting scheppen. Weet in ieder geval dat mijn collega’s er echt bovenop zitten. Echter blijkt het probleem complexer dan verwacht. Hierdoor duurt de oplossing ook langer. 

In het algemene storingstopic, houden we je verder op de hoogte en melden we het meteen als er meer informatie is. 

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 4 maart 2025

odido, sinds vrijdag geen internet! ben woest! en verlies al me geduld.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025
arjanshoj schreef:

Het is gelukt! Wat ChatGPT wel niet kan beteken voor je :P Nogmaals heel erg bedankt, nu kan ik weer voorruit

Hallo, 

Ik heb dezelfde router gehaald, maar krijg het niet aan de praat. Zou je kunnen helpen met tips of screenshot van de instellingen? Heb onderstaande geprobeerd maar doet het niet.

grt.Matthijs

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen