Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi

Toon eerste reactie

278 reacties

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 8 april 2025

Profiel volledig ingevuld

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 9 april 2025
arjanshoj schreef:

Hallo,

Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.

Wat ik al geprobeerd heb:

✅ Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).

✅ Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.

✅ WiFi-knop gecontroleerd.

✅ Bekabeling gecontroleerd.

Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Moet ik bijvoorbeeld een factory reset uitvoeren, of kan dit duiden op een defecte router?

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo, ik heb ook bovenstaand probleem met de Zyxel T56. Het powerlampje blijft knipperen. Verder geen LAN oid. Kunnen jullie mij ook een nieuwe router sturen?

Dank,

Chris

• 2 reacties
  • 9 april 2025

Hallo, ik heb ook bovenstaand probleem met de Zyxel T56. Het powerlampje blijft knipperen. Verder geen LAN oid. Kunnen jullie mij ook een nieuwe router sturen?

Ik heb mijn gegevens aangevuld..

Dank,

Chris

• 1 reactie
  • 9 april 2025

Hi

Ik heb ook bovenstaand probleem met de Zyxel T56. Het powerlampje blijft knipperen. Reboot of stroom eraf halen voor paar min heeft niet geholpen.
Kunnen jullie mij een nieuwe router sturen?

Ik heb mijn gegevens aangevuld, mocht er iets ontbreken hoor ik dat graag. 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 april 2025

Hier een ander probleem met de Zyxel T-56, wifi werkt maar op enkele apparaten, ene IPad wel andere niet, ene iPhone wel ander niet. En 4 LAN aansluitingen melding geen internet. Tv op wifi doet het wel, bekabeld niet.

2 monteurs langs geweest, konden het niet oplossen, fout bij Odido zeggen ze. Dus nog niet opgelost, er is een case geopend bij Odido maar dat kan wel een paar dagen duren. Slechte service. Wel betalen en niets leveren. VEEL BELOVEN WEINIG GEVEN DOET EEN GEK IN VREUGDE LEVEN…….

Krielen

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 april 2025

Hallo ODIDO! 

Ik heb het zelfde probleem met de Zyxel T-56 modem!

Geen verbinding en een knipperend lampje !!

Heb het stappenplan doorlopen in de hoop het probleem daarmee op te lossen, echter zonder succes.

Ik heb sinds 3 april al geen Wifi thuis meer! 

Mijn profiel hier op de community is volledig aangevuld, zoals door jullie wordt gesteld in het artikel over deze problematiek. 

Ik zie daarom graag de nieuwe modem op zeer korte termijn tegemoet!!! 

Alvast bedankt,

1. Bakker 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 april 2025

In het kader van de volledigheid hierbij het door ODIDO geplaatste bericht over de handelswijze bij deze problematiek met dit modem. 

En dan nog dit:

Aangezien ik nog niet bekend ben met de werkwijze op de community voor wat betreft een reactie van Odido zelf: kan iemand mij vertellen of ik privé bericht zal ontvangen van Odido of dat Odido hier in de community op mijn bericht zal reageren? (Mijn gegevens zijn bekend bij Odido Community, die heb ik bij mijn registratie doorgegeven). 

Alvast bedankt!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4216 reacties
  • 11 april 2025

@Remi1980 Goed dat je aansluit bij dit topic. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak. Ik help je natuurlijk graag verder! 

Ik heb gelijk jouw modem uitgemeten en zie inderdaad dat je ook last hebt van dit probleem. Om dit voor je op te lossen, heb ik je gelijk een nieuw modem opgestuurd. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over en een track & trace code om je bestelling te volgen. 

Daarnaast heb ik gelijk de vergoeding voor je in het systeem gezet. Ook hier ontvang je een e-mailbevestiging over. Vervolgens wordt dit bedrag verrekend met de volgende factuur. 

Laat je mij weten of de verbinding is hersteld met het nieuwe modem? Ik klaar om te helpen waar nodig! 

@Chris196810 Ook voor jou ben ik gelijk aan de slag gegaan! Ik heb meteen het modem uitgemeten. Echter, vermoed ik dat je last hebt van een ander probleem. Ik krijg namelijk ook het ONT (glasvezelkastje) niet te zien in de lijnmeting. 

Uiteraard wil ik jouw verbinding alsnog graag herstellen. Ik was al druk bezig om een monteur aan te sturen, maar kreeg een foutmelding. Na het refreshen zag ik dat je toevallig net contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Mijn collega heeft de monteur jouw kant opgestuurd. Superfijn! Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over en een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je mij weten hoe de afspraak is verlopen? 

@Akkoustic Ik help je graag, zodat je weer online bent! Echter, kan ik op basis van jouw postcode/huisnummer geen abonnement vinden. Wil je de gegevens in je community profiel nog eens nagaan? Als je mij een seintje geeft wanneer je zover bent, kijk ik gelijk opnieuw met je mee! 

@Mier69 Goed dat je via deze weg aan de bel trekt, ik help je graag verder! Ik heb gelijk naar het modem gekeken, maar ik vermoed toch een ander probleem. Wil je mij vertellen wat de lampjes op het modem en het ONT (glasvezelkastje) precies doen (aan/uit, kleur en knipperen langzaam/snel)? Als je deze antwoorden kunt geven in een eigen topic en de link hiervan wil delen in dit topic, kunnen we deze thread overzichtelijk houden. Heel erg bedankt voor de genomen moeite!

Voor iedereen, mocht je nog geen Unlimited vouchercode hebben en zonder diensten zitten? Laat het mij dan weten, ik stuur je de code graag toe. De code werkt gelijk als je een Odido of BEN simkaart hebt. Je kan vervolgens een hotspot opzetten, zodat je jouw andere apparaten ook kan koppelen. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 april 2025

@Teresa van Odido de email kwamen eerder dan jouw bericht. Bedankt alvast en hopen dat het hiermee opgelost wordt. Zal hiermee ook mijn probleem met de tv app opmijn tv direct opgelost worden verwacht je? Of is dit weer iers anders?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 april 2025

@Teresa van Odido 

Aangezien ik lichamelijk ernstig beperkt ben en ik wél kon zien dat die lampjes knipperden, maar ik niet kan bukken enzovoort om dat andere kastje te kunnen zien en ik door m’n medicatie gewoon helaas niet helder genoeg ben om dit soort dingen uitgebreid te onderzoeken, maak ik beter een afspraak met een monteur die mij daarbij kan helpen. Ik ben echter wel zeer onthand zonder Wifi, omdat er een flink aantal Smart apparaten nu niet werken! Er is dus wel haast bij… Ik merk dat dit me best overweldigd, eventuele hulp bij het inschakelen van een mo enz kan ik écht ontzettend gebruiken en zal héél erg gewaardeerd worden…!

Hartelijke groet,

Miranda

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1945 reacties
  • 12 april 2025

Hi ​@Remi1980, ik vermoed dat het herstarten van de Mediabox ook te maken heeft met het herstarten van het modem. Met het nieuwe modem zou dit opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn, zou je dan een nieuw topic willen openen hiervoor? We kunnen dan specifieker met je meekijken en uitzoeken wat dan de oorzaak is. 

Hi ​@Mier69, geen zorgen! Ik help je hier graag zo goed mogelijk bij. Ik zie bij jou dat er geen verbinding is tussen het glasvezelkastje en de wijkcentrale. Ik heb dan ook direct een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt een e-mail/sms om een afspraak in te plannen. Ik ga duimen dat alles snel ook weer bij jou gaat werken Miranda!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 april 2025

@Teresa van Odido 

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven met het Odido / Zyxel T56 modem. Het aan/uit lampje blijft snel knipperen bij het opstarten. Dit heb ik al eerder gehad en naar veel vuldig uit en inschakelen doet de modem het soms weer. 

Zou u een nieuw modem willen opsturen?

Groetjes

Y

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 april 2025

Graag ontvang ik ook de Odido Unlimited Voucher.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Y

• 1 reactie
  • 13 april 2025

Bij mij het zelfde probleem! Net contact met de helpdesk gehad, die gaan een monteur sturen.... gevraagd of die gelijk een modem meeneemt daar kon ze geen antwoord op geven(ook toen ik had verteld dat de oplossing hier staat).  Vind dat er aardig langs elkaar op gewerkt word!!!

Ik heb wel een workaround zodat je op de basisinstellingen toch weer internet en wifi hebt, maar je kunt niks  aanpassen dus je gebruikt de fabrieksinstellingen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Sylain, ik ben er voor je! Ik wil beide graag voor je regelen maar mis een complete verificatie in je Community profiel. Wil je hieraan de laatste 4 cijfers van je bankrekening toevoegen? Geef mij een seintje als dit is geregeld. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug!

@Jaspertje12, met jou heb ik meteen meegekeken. Ik zie dat de afspraak met Guidion al voor morgen geplanned staat. Deze kan ik er daarom niet uithalen. De monteur heeft extra modems bij zich, dus het vervangen moet geen probleem zijn. Is dat toch niet gelukt, laat je het mij dan weten? Dan stuur ik je alsnog een nieuw modem op!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 april 2025

Beste ​@Cheyenne van Odido,

Ik heb zojuist de laatste 4 cijfers toegevoegd. Dankjewel voor je hulp.

Groetjes,

Y

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Sylain, dankjewel! Ik heb de swap geregeld. Je krijgt nog een bevestiging per e-mail, ook met informatie over de retour van de andere T-56. Check je privéberichten voor een vouchercode!

• 2 reacties
  • 13 april 2025

Hoi ​@Cheyenne van Odido, ik heb dit probleem ook, na veel zelf geprobeerd te hebben het op te lossen zoals beschreven in de vorige berichten. Kun je me een nieuw modem sturen? Ik heb mijn gegevens ingevuld. 

Laat het me weten als je meer informatie nodig hebt. Bedankt.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@hbja, dank voor je melding! Momenteel krijg ik inderdaad geen connectie met je modem. Weet je echter zeker dat je specifiek van dit issue last hebt, dat het POWER lampje knippert? Of brandt het POWER lampje bij jou wel continue, maar ligt de rest eruit? Als dit laatste het geval is, kan je mij dan precies vertellen welke lampjes er wel/niet branden op zowel het modem als de converter?

• 2 reacties
  • 13 april 2025

@Cheyenne van Odido 

Ah sorry, ik had hem uitgezet omdat ik het modem even “rust” wilde geven. Ik heb hem net weer aangezet.

Eigenlijk is het het tweede geval; het POWER-lampje is aan, maar het PON-lampje is uit en het LOS-lampje knippert rood. Is dit niet hetzelfde probleem?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@hbja, check de origine van dit topic. Dit is inderdaad niet waar jij last van hebt. Ik zie echter dat jij geen signaal ontvangt vanuit de ONT. Ik heb daarom meteen voor een monteur gekozen. Guidion neemt snel contact met je op via een e-mail om een afspraak te maken. De monteur lost dit voor je op. Laat je het weten als je weer online bent? Dan maak ik een vergoeding aan voor deze periode!

• 1 reactie
  • 13 april 2025

Wij ervaren hetzelfde Zyxel probleem, daardoor instabiliteit en steeds opnieuw moeten inloggen op de TV.. Heel vervelend. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4216 reacties
  • 14 april 2025

@Coosje84 Goed dat je aansluit bij dit topic. Ik wil natuurlijk dat je weer kan genieten van onze diensten. Ik kijk gelijk met je mee! 

Ik heb meteen het modem uitgelezen. Echter, krijg ik een foutmelding dat ik niet een volledige check kan doen. Zit alles goed aangesloten? Daarnaast valt het mij op dat het modem de afgelopen 14 weken niet van de stroom is geweest. 

Wil je het modem sowieso een herstart geven? In dit topi lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Gezien het modem wel online komt in de meting vermoed ik niet dat je last  hebt van dit specifieke euvel. Uiteraard wil ik dit wel voor je oplossen. Zou je hiervoor een eigen topic willen aanmaken? Op die manier houden we dit topic overzichtelijk. Ik help je dan ook gelijk verder met de TV problemen. Komt goed! 

Jeroen808
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 14 april 2025
Jeroen808 schreef:
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Jeroen808, de vouchercode heb ik naar je opgestuurd! We kijken inderdaad achteraf nog naar de vergoeding en welke dan volledig passend is!

@Ivion,ik zie dat jij inmiddels via een andere weg contact hebt gezocht en een afspraak met een monteur hebt voor maandag. Succes!

@Larice, voor jou heb ik het modem vervangen. Je krijgt nog meer informatie per e-mail, ook over de retour van de huidige T-56. Dankjewel voor je geduld!

@Cinerama, goed dat je dit laat weten! Ik heb je verbinding meteen bekeken en zie dat het modem nu al een tijd onafgebroken online staat. Klopt het dat de verbinding niet meer is weggevallen? Toch wel, laat het mij dan weten!

@AlbertGro, bij jou zie ik ook dat het modem nu 10 dagen onafgebroken online staat. Ik vermoed daarom dat je geen last hebt van dit specifieke issue. Weet je zeker dat de Power wegvalt? Start anders een los topic en beschrijf waar je last van hebt. Wij helpen je super graag verder!

Hi Cheyenne, zaterdag nieuwe T-56 ontvangen en geinstalleerd. Even gewacht op update naar firmware b10, WiFi en TV werken weer normaal. Zou je me nogmaals instructie voor retour defecte T-56 kunnen mailen? Bij voorbaat dank, ook voor passende vergoeding recente storingen. Fijne dag, Jeroen

@Teresa van Odido Goedemiddag, heb de router afgelopen weekend retour gezonden. Zou je nog willen kijken naar toegezegde passende vergoeding voor de 2 storingen? Bij voorbaat dank, Jeroen

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4216 reacties
  • 14 april 2025

@Jeroen808 Super bedankt voor het retourneren van de router! 

Ik wil je graag helpen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk op welke 2e vergoeding je doelt. 

Voor de problematiek met de Zyxel T-56 kan ik 50% van de abonnementskosten vergoeden. Ik heb de vergoeding in het systeem gezet op 28 maart 2025. 

Ik heb nogmaals gekeken, maar ik zie geen andere meldingen over verbindingsproblemen. Kan je mij vertellen wanneer dit is geweest? Ik kijk dan gelijk opnieuw met je mee! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen