Goedemiddag, afgelopen week is de glasvezel aansluiting gerealiseerd. Alles werkt redelijk naar behoren met bijna ruim 900Mbps down en tegen de 800Mbps up.
Echter;
Na een paar dagen viel op dat de snelheid van een bekabeld aangesloten pc flink lager was. Up en down was teruggevallen naar 60Mbps. Opnieuw opstarten van pc hielp niet.
Ethernetkabel uit het Zyxtel T-56 modem gehaald, en teruggestoken (zelfde poort) en hoppa, weer volledige snelheid.
Dit is nu al een paar keer gebeurd, dus een belletje naar Odido. Daar gaf men aan dat we erg veel apparaten bekabeld hebben aangesloten, waaronder een paar switches (TL-SG108PE & TL-SG105PE). Deze switches ‘voeden’ de ipcamera's met PoE. Deze switches zouden de oorzaak zijn dat het modem na een tijdje in een soort ‘noodloop’ gaat.
Setup:
Zyxel T-56
→ ethernet kabel → Gigabit Switch → 1 mediabox, 1 Network Video Recorder (NVR)
→ ethernet kabel → gigabit switch → 2 pc's en 1 camera
→ ethernet kabel → Gigabit Switch → 2 camera's en omvormer zonnepanelen en acces point
→ ethernet kabel → Gigabit Switch → 2 camera’s en pin automaat
Er zijn dus 3 kabels aangesloten op de Zyxel, waarvan de eerste steeds in beperkte snelheid schiet. Aan de eerste kabel hangen dus uiteindelijk 2 switches.
Ik heb ingelogd op alle 3 de switches, ik zie geen gekke dingen.
Wat denken de experts hier ervan? Hoe kan ik achterhalen waar het probleem zich bevind?
Groeten Rob