Zyxel t-56 geen wifi geen internet aan uit lampje blijft knipperen

  • 18 March 2024
  • 29 reacties
  • 386 Bekeken

Ik heb de glasvezelontvangst. 3 lampjes branden op de huwai. de LOS brandt niet. Huwai is verbonden met zyxel t-56. Ik heb verschillende bekabelde apparaten: /rasberrypi/ homeassistant chromecast etz. Alles heeft gewerkt tot gistermiddag. ( gisteren heb ik home connect gekppeld voor mijn vaatwasser. ) Alles werkte om 13.00 uur. Om 14.00uur opeens geen internet. Aan uit gezet. Daarna bleef de aan uit knop van de router groen knipperen. Geen internet en er waren geen wifitekens zichtbaar en ik had nog geen internet. Knopje op de zijkant ingedrukt (tijdens knipperen aan ut knop)) helaas wifi ging niet branden. Er is geen lanverbinding tot stand gekomen. (alleen de laptop eraan gehangen)

Na een paar uur puzzelen: Harde reset uitgevoerd op de router. Alle instellingen proberen te herstellen (MESH uit, wifi wachtwoorden voor 25 en 50 mhz instellen etc. ) helaas zelfde probleem. Ik lees over updates van dit apparaat… Wat zou ik kunnen doen? Ik heb inmiddels gebeld met klantenservice..Binnen 3 dagen word ik geholpen. Wat zou ik zelf nu nog kunnen doen?

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @Kirenest 

Waarschijnlijk was de router aan het updaten, kan je de ONT eens herstarten en daarna vertellen welke lampjes constant branden of knipperen op de Huawei en welke lampjes branden op de router?

Als het aan/uit lampje knippert kan je dan eens een paar minuten wachten?

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kirenest 

Waarschijnlijk was de router aan het updaten, kan je de ONT eens herstarten en daarna vertellen welke lampjes constant branden of knipperen op de Huawei en welke lampjes branden op de router?

Als het aan/uit lampje knippert kan je dan eens een paar minuten wachten?

Hallo @Kirenest 

Waarschijnlijk was de router aan het updaten, kan je de ONT eens herstarten en daarna vertellen welke lampjes constant branden of knipperen op de Huawei en welke lampjes branden op de router?

Als het aan/uit lampje knippert kan je dan eens een paar minuten wachten?

Ik heb de foto's bijgevoegd

 

Hallo @Kirenest 

Waarschijnlijk was de router aan het updaten, kan je de ONT eens herstarten en daarna vertellen welke lampjes constant branden of knipperen op de Huawei en welke lampjes branden op de router?

Als het aan/uit lampje knippert kan je dan eens een paar minuten wachten?

Ik heb de hele nacht gewacht….

 

Reputatie 7
Badge +15

@Kirenest 

Kan je eens controleren of de internetkabel vanaf de Huawei in de blauwe WAN poort van de router zit en op de Huawei knipperen er geen lampjes?

De WiFi is misschien uitgezet dmv de WiFi knop aan de zijkant (heel even ingedrukt houden).

Reputatie 5
Badge +4

 Hi @Kirenest, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat in dit geval de demping te hoog wat voor deze problemen zorgt. Dit is dan ook gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst die dit verder voor je gaan oppakken en ervoor gaan zorgen dat dit zo snel mogelijk weer opgelost wordt. Zodra hier een update over is, zullen we dit gelijk aan je laten weten! Mocht je een mobiel abonnement hebben bij Odido of Ben, kan ik je in de tussentijd voorzien van vouchers voor onbeperkt mobiel internet. Zo kan je op deze manier nog online blijven totdat we dit voor je opgelost hebben. Laat je het me weten als een voucher wil ontvangen? Dan maak ik dit gelijk voor je in orde. 

Hoe kom.ik aan deze vouchers? 

Nog steeds niets; ik heb er niets aangekoppeld, alleen mijn laptop knipperend rechter aan uit knop; ik heb het idee dat de router defect is...

 

Ik wi hier melden dat ik na bovenstaande beperkte configuratie (router en aangesloten laptop) de boel weer aan de praat heb gekregen. Na herhaaldelijke harde resets: router aan. reset indrukken totdat aanknop en een ander lampje gaat branden en dan loslaten, da twerkte uiteindelijk. . Nu de instellingen die ik had (die het altijd prima deden) niet gebackuppt. Want dan ging het weer mis…… Ik heb nu geen twee aparte wifi 2,5 en 5 maar 1 gekoppelde….. ik hoop dat dat met alle apparatuu die met 2.5 wifi connect een beetje werkt.. Ik durf mesh ook niet uit te zetten want dan ging het ook weer mis. Deze router lijkt mij niet optimaal voor al de aangesloten wifiapparatuur. Een nieuwe update? Of een andere router????

Dank voor jullie reacties;

Ik wacht nog even de connecties af; niet elk apparaat is connected. Ik heb gelezen waar dat aan zou kunnen liggen. (update t-56 b.v.) 

bedankt

Erik

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor de update @Kirenest, blij om te horen dat je weer online bent!

Ik zie dat je een eigen modem aangesloten hebt, lukt het nu wel om verbinding te maken met je apparaten? Ik kan geen update naar het modem sturen als je een eigen modem aangesloten hebt. Dus als je wilt dat ik je op de lijst zet dan dien je het Zyxel modem aan te sluiten.

Thanks voor de update @Kirenest, blij om te horen dat je weer online bent!

Ik zie dat je een eigen modem aangesloten hebt, lukt het nu wel om verbinding te maken met je apparaten? Ik kan geen update naar het modem sturen als je een eigen modem aangesloten hebt. Dus als je wilt dat ik je op de lijst zet dan dien je het Zyxel modem aan te sluiten.

Helaas is de router zyxel t-56 gisteravond alweer uitgevallen en is dus niet bereikbaar geweest; Een andere router had ik niet aangesloten. De t-56 was niet te resetten. Ikverwacht vandaag of morgen een andere router en zal laten weten wanneer alles weer werkt. Misschien dat daar de update al opzit en al mijn apparaten: radiatorknoppen, home connect, home assistant, airco's etc. werken. Ik houd jullie op de hoogte. vr gr Erik

 

Reputatie 6
Badge +2

@Kirenest Ook om je een nieuw modem te geven moet ik het Zyxel modem eerst uitmeten. Wil je deze alsnog aansluiten? We kunnen hier eventueel ook een dag en tijd voor afspreken, ik begrijp namelijk goed dat je niet zonder internet gaat wachten tot wij de meting hebben gedaan. Laat je het mij weten? Dan kijken we samen hoe we het kunnen oplossen! 

Mijn laatste post is nu in behandeling bij een moderator……… Wanneer wordt deze geplaatst?

 

Gisteravond ander modem zyxel t-56 aangesloten. In het begin gewoon voldorde van gewone installatie gevolgd. Een aantal apparaten connectten niet. TV haperde.  Na Mesh uigezet te hebben en de 2.4Gh en 5.0 Gz een apart SSID te hebben gegeven ging het goed werken. Het gekoppeld 2,4 en 5G werken aan 1 SSID ging niet goed met GoogleTv en 2.4G apparaten. Het werkt nu allemaal goed. De andere T-56 was dus gewoon kapot. Instellingen zoals ik ze had heb ik nu weer teruggezet en alle apparaten werken met wifi/of vaste verbinding. Vaatwasser, wasmachine, droger, solar edge, daikin warmtepomp, 3 mitsubishi airco's ook met wifi, yamaha versterker, radiatorknoppen op wifi, sensoren op wifi , alles aangestuurd door Home Assistant. Dus ook niet allemaal verschillende Apps. Dank voor de support! Ik ben tevreden.

Odido goed snel en deskundig gehandeld! Vooral de telefonische servicedienst!

 

Gisteravond 1 uitval gehad van wifi-verbinding google tv hield ermee op.

t-56 uit en aan gezet. daarna enkele apparaten aan en uit gezet en de zaak was weer goed

Vandaag de hele dag prima internet.Afwachten dus

Mijn firmware is nu V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Misschien wel de nieuwste firmware installeren? 

 

Reputatie 4
Badge

Als je b8 firmware hebt en al je apparaten blijven werken: prijs jezelf gelukkig.
Als er apparaten uit gaan vallen: vraag firmware b10 aan, dan verbinden ze weer.
Tenzij je Odido wifi punten als versterkers hebt: die willen juist met b10 moeilijk doen met het mesh netwerk.

Beste Odido,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem.

T56, sinds gisteravond ( nu dus 24 uur) geen internet/tv meer.

Alle stappen doorlopen, reset gedaan ( meerdere) helaas nul.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Btux, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt en ze hebben een monteursverzoek aangevraagd. Zodra dit er door is krijg je een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt.

Beste Tommie,

Dank voor de reactie, ondertussen inderdaad monteur langsgeweest. Router deed het niet meer.

Nu wel weer internet maar veel storingen..  sinds 19:00 vandandaag al een 4 a 5 keer dat de tv blijft hangen en dat internet uitvalt… duurt meestal een minuut of 5 maar erg vervelend.

Hebben dit wel vaker maar nu wel veel meer dan voorheen.

 

Hoor graag of daar wat aan gedaan kan worden.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @Btux. Heb je hier ook last van als je je eigen router/switch niet aangesloten hebt en de tv direct op het modem hebt aangesloten? 

Hi Tommie,

Begrijp niet je aanname dat ik een eigen router aangesloten zou hebben ?

Ik gebruik geen eigen router. Vanwege een kapotte router ( zelfde issue als de originele thread) heb ik afgelopen donderdag een nieuwe zyxel t-56 ontvangen en geinstalleerd door gideon.

De storingen zijn de hele dag door, om de zoveel minuten blijft de ontvanger / internet hangen..

De tv ontvanger zit direct de router

 

Reputatie 7
Badge +9

Op poort 1 heb je een switch, router of accespoint aangesloten wat niet van ons is @Btux. Wat gebeurt er als je deze loskoppelt? Ervaar je dan ook nog verstoringen?

Ah, dat bedoel je.

Ja ik heb inderdaad een switch aan de router gekoppeld. Tv kabel zit echter direct op de router en niet via switch dus dat zou niet uit mogen maken.

Kan wel testen of het nog verschil maakt als ik de switch volledig afkoppel echter mocht dit het probleem zijn is het raar dat je niet een switch aan je router kunt hangen en ook niet werkbaar

 

Daarnaast is het zo dat deze switch al maanden hangt en toe 2weken geleden er niet nauwelijks problemen waren.

 

Het is zover ik het nu merk voornamelijk de tv ontvanger die met grote regelmaat vastloopt

Reputatie 7
Badge +9

Komt dit ook voor nadat je een volledige powerflip hebt uitgevoerd @Btux?

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox, laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Reageer