Skip to main content

Zyxel T-56 geen internet, lampje rood

  • 12 January 2024
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

11 januari 2024 heeft de monteur van Guidion het modem aangesloten op de glasvezelaansluiting. Alles werkte op dat moment, internet en tv. Een dag later staat het lampje van internet op rood. Werkelijk van alles geprobeerd; reset, stroom eraf, andere kabels, ...). Medewerker van Odido zegt wat controles te doen wat blijkbaar inhoudt dat hij van 3 lampjes de kleur wil weten. Daarna was de melding dat er een monteur langskomt (UITERLIJK 5 WERKDAGEN). Na aandringen zou er extra prioriteit worden meegegeven maar kon evengoed 3 werkdagen duren. Goede start!

Wat me verbaasd is dat deze medewerker helemaal niet heeft gekeken op afstand wat het probleem kan zijn. Iemand hier nog meer problemen/ervaring mee? van afstand kan er toch ook vaak e.e.a. worden ingesteld? Omgeving Uitgeest, Noord-Holland. En uiteraard is de gouden tip welkom om dit op te lossen voordat er een keer een monteur langs komt… 

Wat de rest van het gezin betreft hadden we beter bij Ziggo kunnen blijven.

5 reacties

Reputatie 4

Hi Guido,

Je bent helaas niet de enige, kijk maar hier op het forum een beetje rond.
Ik hoop voor jou dat de ONT stuk is en met een vervanging daarvan je weer online bent. 

Vriendelijke groet,

Paul

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GuidoBakker, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice. Ik heb het ticket bekeken en het ticket is ook gesloten omdat je weer online moet zijn. Klopt dit? Zo niet, dan zet ik het opnieuw voor je door.

Dag @Tommie van Odido . Dank voor de reactie. Het klopt dat we inmiddels ene werkend systeem hebben. Overigens vind ik het wel wat vreemd dat ik 1. geen bevestiging krijg dat er een ticket is aangemaakt en 2. dat deze ook zonder mij medeweten wordt gesloten. Ik krijg het nu via deze weg toevallig te horen. Het had goed kunnen zijn dat er nog een ander probleem speelt.

 

Enfin, nog 1 (andere) vraag dan: We hebben een tv-mediabox (nieuw model). Op de afstandsbediening doen verschillende knoppen het niet. Bijvoorbeeld de knop om rechtstreeks naar Netflix te gaan of naar de radio. Ik lees dat er problemen zijn met de afstandsbediening. Wat kunnen we hieraan doen?

 

Alvast bedankt. gr. Guido

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GuidoBakker, dat begrijp ik helemaal. Normaliter wordt er wel een e-mail verstuurd dat er een ticket wordt aangemaakt en opgelost is. Wellicht zijn deze in je spam terecht gekomen?

Die knoppen werken inderdaad op dit moment nog niet. Deze bug zal worden verholpen met een volgende update van de afstandsbediening. Het zal niet lang meer duren voordat de update gereleased wordt!

Reputatie 4

Hi @Tommie van Odido ,

Er zijn voor mij meerdere tickets aangemaakt (en afgesloten zonder dat het probleem opgelost is).
Die tickets zijn zowel bij Odido als ODF aangemaakt.
Ik heb daar nog nooit een mail over gekregen, misschien is er wat mis met het ticketsysteem?

Vriendeljike groet,
Paul
 

Reageer