Beantwoord

zyxel T-56 firmware update

  • 17 March 2024
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

Beste Tommie,

Ik  zou graag de update willen krijgen, diverse randapparatuur krijgt geen ip adres van nieuwe modem.

Zodra ik een oud modem op de Zyxel aansluit en daar mijn streamer aan hangt werkt het gewoon. 

Bedankt alvast.

icon

Beste antwoord door matsan251 18 March 2024, 16:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Tja, dan ligt het probleem dus niet bij Odido. 

Blijkbaar krijgt je modem een IP-adres van de Zyxel, dus de Zyxel werkt goed als DHCP server. Ik weet niet wat jij denkt dat het zegt dat een apparaat dat aan een oud modem hangt doet wat je wil, maar dat zegt hoogstens dat modem en apparaat met elkaar kunnen communiceren. Daarbij kan het best zijn dat op je apparaat een statisch IP-adres is ingesteld dat klopt met het subnet van je modem. Stel dat je oude modem IP-adressen in de range 10.0.0.X uitdeelt en de Zyxel adressen in de range 192.168.1.X dan gaat het niet werken als je apparaat op een statisch IP-adres in de oude range staat ingesteld. 

Reputatie 4
Badge

@sandokanhello Helaas, dit ligt waarschijnlijk toch aan de Zyxel.
Die heeft een probleem met de DHCP-server, waardoor sommige clients niet kunnen verbinden, en andere wel. Als je volledige technische achtergrond wilt, bekijk dan deze posts:

Gewoon een firmware-update aanvragen dan is het probleem verholpen.
Tientallen, zo niet honderden inmiddels hebben dit probleem gehad, en een firmware-update is het enige dat dan helpt (of een andere router). Tegen een crash van de dhcp-module door een buffer-overflow is weinig opgewassen.

Reputatie 6
Badge +2

@matsan251 Ik had al gereageerd in een ander topic, maar ik vertel het je graag nogmaals, ik heb je zojuist op de lijst gezet! 😀

 

Beste mensen, 

De update is inmiddels uitgevoerd, alles werkt nu zoals het zou moeten.

Bedankt voor de snelle actie.

Mvg Mathieu 

Reputatie 3

@sandokanhello Helaas, dit ligt waarschijnlijk toch aan de Zyxel.
Die heeft een probleem met de DHCP-server, waardoor sommige clients niet kunnen verbinden, en andere wel.

Dank je voor de update. Ik heb voor mijn beurt gesproken.

Update 10d is inmiddels uitgevoerd, alles werkt.

Bedankt voor de snelle actie.

 

Mvg Mathieu 

Geen probleem Sandokanhello, toch bedankt voor de input.

Groetjes!

Reageer