Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56


Hallo,

 

Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.

 

Wat ik al geprobeerd heb:

✅ Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).

✅ Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.

✅ WiFi-knop gecontroleerd.

✅ Bekabeling gecontroleerd.

 

Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Moet ik bijvoorbeeld een factory reset uitvoeren, of kan dit duiden op een defecte router?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi ​@Hongrui, dit is inderdaad bekend bij ons. We moeten dan je modem vervangen. Ik heb meteen een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. 

 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet!

Bekijk origineel

14 reacties

toetsie
  • is een legendarische user
  • 406 reacties
  • 8 maart 2025

Er is in de community al aandacht geweest voor problemen met de T56  bijvoorbeeld bij 'storingen'.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • Antwoord
  • 9 maart 2025

Hoi ​@Hongrui, dit is inderdaad bekend bij ons. We moeten dan je modem vervangen. Ik heb meteen een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit komt zo snel mogelijk jouw kant op, per e-mail houden we je op de hoogte. 

 

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet!


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 maart 2025

Halo, 

Ik heb hetzelfde probleem met Zyxel T-56

Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.

 

Wat ik al geprobeerd heb:

 

- Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).

 

- Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.

 

- WiFi-knop gecontroleerd.

 

- Bekabeling gecontroleerd.

 

Niets helpt

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 maart 2025

Dag, er zou een nieuwe T56 naar ons gestuurd worden we hebben echter nog niets ontvangen ook geen bevestiging via mail>


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@BarbaraJ, goed dat je dit laat weten! Er was inderdaad een probleem met deze Zyxel T-56 modems. Ik zie echter dat jij weer online bent, klopt dat? Is het opgelost? Laat het weten!

​@GerritNL Ik zie inderdaad dat er een verzoek is aangemaakt maar deze nog openstaat. Als het nog nodig is, vervang ik je modem. Ik zie hier namelijk wel dat je online bent. Laat het mij weten!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 maart 2025

Dag Cheyenne, graag het modem vervangen.

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 maart 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@BarbaraJ, goed dat je dit laat weten! Er was inderdaad een probleem met deze Zyxel T-56 modems. Ik zie echter dat jij weer online bent, klopt dat? Is het opgelost? Laat het weten!

​@GerritNL Ik zie inderdaad dat er een verzoek is aangemaakt maar deze nog openstaat. Als het nog nodig is, vervang ik je modem. Ik zie hier namelijk wel dat je online bent. Laat het mij weten!

Ong 11.20 - 16.30 had ik internet, nu weer hetzelfde probleem, powerlampje knippert continu


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@GerritNL, ik zie nu dat jij geen last had van het Zyxel issue omdat jij nog een T-50 hebt. Ik laat daarom het onderzoek van de technische dienst open staan. Hier komt zo snel mogelijk een oplossing voor. Ik wil eerst dat de technische dienst hun metingen doen en zelf de oplossing bepalen. Dank voor je geduld!

​@BarbaraJ Jij hebt zo te zien wel last van dit issue. Ik heb jouw T-56 meteen vervangen. Je krijgt hierover nog een e-mail ter bevestiging. Hierin geven we ook uitleg over de retourinstructie van het oude modem. Dankjewel!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 maart 2025

Dag ik wil de t56 om van 6g gebruik te maken met mijn UniFi netwerk graag asap opsturen al vast bedankt 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 maart 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@GerritNL, ik zie nu dat jij geen last had van het Zyxel issue omdat jij nog een T-50 hebt. Ik laat daarom het onderzoek van de technische dienst open staan. Hier komt zo snel mogelijk een oplossing voor. Ik wil eerst dat de technische dienst hun metingen doen en zelf de oplossing bepalen. Dank voor je geduld!

​@BarbaraJ Jij hebt zo te zien wel last van dit issue. Ik heb jouw T-56 meteen vervangen. Je krijgt hierover nog een e-mail ter bevestiging. Hierin geven we ook uitleg over de retourinstructie van het oude modem. Dankjewel!

Dank je wel voor jouw hulp!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

​@BarbaraJ Graag gedaan! đŸ˜

​@GerritNL Ik heb jouw situatie intern besproken en een nieuw T-56 modem naar je toegezonden. Zo lossen we je verzoek alsnog op. Je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging. De T-50 kan je afleveren bij een milieupunt in de buurt, deze hoeven wij niet retour. Bedankt voor je geduld zover!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 12 maart 2025

Dank je👍


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 april 2025

Moeten de oude switches wel retour?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 17 april 2025

​@GerritNL Goede vraag! 

De oude wifipunten willen we inderdaad graag terug. Alvast super bedankt voor de genomen moeite! đŸ˜„

Gelukkig zie ik dat je de nieuwe wifipunten (compatible met het nieuwe modem) al in huis hebt. Heel fijn! 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen