Skip to main content

Sinds gisteren heb ik dat mijn modem willekeurig opnieuw opstart een paar keer per dag. Naar mijn vermoeden is er een nieuwe update geweest omdat de kleur van het dashboard opeens anders is dan het altijd is geweest.

Ik heb het modem al meerdere keren herstart en ook twee keer terug naar fabrieksinstellingen gebracht maar hij toont nogsteeds hetzelfde gedrag. Als ik inlog om wat instellingen te veranderen op het modem dan herstart hij ook elke keer. 

Verder heb ik geen extra modems / router / ap's op mijn netwerk en alleen mij pc bedraad aangesloten. 

De huidige firmware is versie: V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Mijn aansluiting is nogsteeds gewoon dsl, heb nog geen glasvezel.

Mocht iemand hier iets op weten hoor ik het graag! Thanks!

Geduld is een schone zaak, maar ik ben na ettelijke restarts de afgelopen dagen toch wel benieuwd wat de status hiervan is? Of is het toch een kwestie van individueel om een oplossing vragen, @Sven-Odido?

Odido wacht gewoon op een lading T-56's, die ze nu niet hebben. Daarom worden er allemaal noodsprongen gemaakt met onderzoeken ism. Zyxel en monteurs langssturen. 

Geduld is een schone zaak, maar ik ben na ettelijke restarts de afgelopen dagen toch wel benieuwd wat de status hiervan is? Of is het toch een kwestie van individueel om een oplossing vragen, @Sven-Odido?

Het is nog steeds in onderzoek, we hebben een mogelijk oorzaak gevonden. De eerste testen zien er goed uit. Heb die aanpassing ook bij jouw doorgevoerd. Hopelijk werkt het nu beter bij jouw. 

Het is nog steeds in onderzoek, we hebben een mogelijk oorzaak gevonden. De eerste testen zien er goed uit. Heb die aanpassing ook bij jouw doorgevoerd. Hopelijk werkt het nu beter bij jouw. 

Dus een aanpassing op afstand zou moeten werken? Dan vraag ik mij af waarom aanstaande vrijdag hier een monteur komt om alles te vervangen.

Geduld is een schone zaak, maar ik ben na ettelijke restarts de afgelopen dagen toch wel benieuwd wat de status hiervan is? Of is het toch een kwestie van individueel om een oplossing vragen, @Sven-Odido?

Is dit een aanpassing in de firmware of in de instellingen? 

Is dit een aanpassing in de firmware of in de instellingen? 

Het is een aanpassing in de firmware.

Dus een aanpassing op afstand zou moeten werken? Dan vraag ik mij af waarom aanstaande vrijdag hier een monteur komt om alles te vervangen.

Ik durf niet te zeggen waarom mijn collega daarvoor heeft gekozen. Ik zie wel dat het nu bij jouw voor 5 dagen goed is gegaan zonder reboot. Uitintresse; heb je iets veranderd aan je thuis netwerk waardoor de reboots stopte? 

Ik durf niet te zeggen waarom mijn collega daarvoor heeft gekozen. Ik zie wel dat het nu bij jouw voor 5 dagen goed is gegaan zonder reboot. Uitintresse; heb je iets veranderd aan je thuis netwerk waardoor de reboots stopte? 

Nee ik heb niks veranderd, kan ook niet want zodra ik inlog op de router (via diverse apparaten om uit te sluiten dat het aan een bepaalde computer zou liggen) dan voert deze een herstart uit.

Dank! Ik zie dat de firmwareversie nu V5.17(ABZC.0)T54C_b28_E_1025 is. Ik ben benieuwd. So far so good.

Helaas trad vanochtend toch weer een restart op. 

En ik heb er een nieuw probleem bij. Ik kan niet meer inloggen op de router met het door mij ingestelde password. Ook niet met het oorspronkelijke password dat op de sticker staat.

Hoe kan dit? Gisteren kon ik na de firmware-update door Odido om dit probleem te verhelpen nog gewoon de router benaderen. Weet jij meer, @Sven-Odido?

En zou het password weer op de oorspronkelijke waarde gezet kunnen worden?

Helaas trad vanochtend toch weer een restart op. 

En ik heb er een nieuw probleem bij. Ik kan niet meer inloggen op de router met het door mij ingestelde password. Ook niet met het oorspronkelijke password dat op de sticker staat.

Hoe kan dit? Gisteren kon ik na de firmware-update door Odido om dit probleem te verhelpen nog gewoon de router benaderen. Weet jij meer, @Sven-Odido?

En zou het password weer op de oorspronkelijke waarde gezet kunnen worden?

Omdat ik niet meer kon inloggen op mijn modem heb ik een factory reset gedaan. De firmware staat nu ook weer op versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28.

Hi, hier hetzelfde verhaal:

Modelnaam DX5401-B0
Firmware-versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28

Wat mij is opgevallen is dat de router zich vaker lijkt te herstarten als je via de browser in het beheer deel van de Zyxel inlogt. Ik blijf graag op de hoogte en denk / probeer graag mee, aangezien een vervangende router blijkbaar geen optie is...

Voordat we het over vervanging gaan hebben zou ik me kunnen voorstellen dat de firmware van het modem gewoon een 1 versie wordt teruggezet - toen werkte het namelijk nog uitstekend. Terugzetten en dan mogen developers wat beter hun huiswerk doen bij het schrijven van een update.

Dit gaat nu wel heel lang duren en het lijkt niet dat er heel veel gebeurt. Als er al iets gebeurt worden we niet op de hoogte gehouden.

Dit gaat nu wel heel lang duren en het lijkt niet dat er heel veel gebeurt. Als er al iets gebeurt worden we niet op de hoogte gehouden.

Rond 16.00u komt hier de monteur om alles te vervangen, ik zal daarna laten weten of het vervangen van de apparatuur het probleem voor mij heeft verholpen.

Voordat we het over vervanging gaan hebben zou ik me kunnen voorstellen dat de firmware van het modem gewoon een 1 versie wordt teruggezet - toen werkte het namelijk nog uitstekend. Terugzetten en dan mogen developers wat beter hun huiswerk doen bij het schrijven van een update.

Zeker mee eens! Echter, aangezien het al zo lang duurt is een downgrade blijkbaar erg lastig? Wellicht dat er intussen andere zaken in het netwerk zijn aangepast waardoor een downgrade geen optie meer is. Ik deel in ieder geval je frustratie dat we niet goed op de hoogte worden gehouden. Mijn laatst ontvangen bericht is (zoals volgens mij bij iedereen) dat het probleem is doorgestuurd naar de technische dienst...

Goedemiddag, 

Helaas hebben we nog een definitieve fix gevonden voor het herstarten van het modem. We zijn samen met Zyxel nog steeds hard opzoek naar de oorzaak. 

Om te zorgen dat jullie toch ongestoord het weekend in kunnen, hebben we de firmware terug gezet naar de vorige versie 

@sandokanhello @BerkDR Helaas kunnen we jullie modem niet bereiken. Zouden jullie hem van een reset willen voorzien. Dan kunnen we hem daarna ook terugzetten in firmware. 

Hi, ik kan bevestigen dat mijn router inderdaad weer op V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2 draait nu. Hij is wel twee uur geleden zelfstandig herstart, maar dat zal wel door de firmware downgrade zijn gekomen, ga ik dan gemakshalve maar even van uit. Het lijkt er op dat de stabiliteit inderdaad terug is, want voorheen kon ik bijna de instellingen niet door zonder herstarten, dat lijkt nu goed te gaan...

Goedemiddag, 

Helaas hebben we nog een definitieve fix gevonden voor het herstarten van het modem. We zijn samen met Zyxel nog steeds hard opzoek naar de oorzaak. 

Om te zorgen dat jullie toch ongestoord het weekend in kunnen, hebben we de firmware terug gezet naar de vorige versie 

@sandokanhello @BerkDR Helaas kunnen we jullie modem niet bereiken. Zouden jullie hem van een reset willen voorzien. Dan kunnen we hem daarna ook terugzetten in firmware. 

Dank je, @Sven-Odido, ik was niet thuis en kon dus ook geen reset doen, maar na een herstart heb ik ook de firmwareversie die @Heisenberg2021 noemt.

Hier is de monteur geweest en deze heeft een nieuw modem geplaatst, de T56. Ik kan nu weer inloggen op het modem zonder dat deze herstart. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat het plotselinge herstarten ook niet meer zal plaatsvinden.

In mijn geval was dus het vervangen van het modem de oplossing.

Te vroeg gejuicht. Nu valt steeds voor een paar seconden de wifi weg. Dot zal echter een andere oorzaak hebben dus ik heb nu het ene probleem ingewisseld voor het andere?

Hier ook soortgelijk aan de hand, modem T54 start zelf opnieuw op, maar ook bij het aanklikken van de Systeeminformatie pagina gebeurt dit, vorige week vrijdag gebeld, ja is doorgezet naar technische dienst, nu nog steeds aan het wachten, ik ga maar eens bellen weer.

EDIT: Medewerker heeft wederom melding gemaakt dat ik al paar werkdagen wacht, maandag word ik waarschijnlijk teruggebeld

Even een update wat er in de afgelopen weken gebeurd is:

- met odido gebeld en die hebben een lijntest gedaan (niks aan de hand) waarna er een afspraak met de monteur gemaakt moest worden

- monteur is langs gekomen en heeft ook meerdere tests gedaan waar geen problemen bleken te zijn. Uiteindelijk nieuwe modem geplaatst. Gewoon dezelfde t54.

- hij heeft het een dag of twee prima gedaan. Daarna begon het herstarten weer. Ook bij het inloggen herstart hij vrijwel meteen opnieuw. Weer meerdere keren gereset zonder resultaat

- uiteindelijk een nieuwe gateway gekocht en achter de zyxel modem aangesloten. De wifi op de modem uiteindelijk uit weten te krijgen en nu heb ik op deze manier eindelijk stabiel internet. Heb nog niet dat hij uitgevallen of herstart is. Jammer dat je de zyxel ook niet eens in een bridge mode kan zetten :(

Het is zeker geen goede oplossing, maar hopelijk genoeg totdat glasvezel aangesloten wordt. Ik ben van plan om dan gewoon mijn eigen modem te gebruiken want ben dit gezeik helemaal zat. 

Heb nu een unifi gateway gekocht en werkt een stuk makkelijker, ookal zit hij nu achter de odido modem. 

Wat een gedoe, @BerkDR. Veel tijd kwijt en frustratie erbij. Ik was ook bijna van plan maar een eigen modem te gaan plaatsen, maar ik begrijp dat dan telefonie een probleem is. Nu zit ik ook al jaren op de wip of ik überhaupt die vaste lijn eruit gooi, maar ik wil dat liever niet door de omstandigheden laten bepalen.

Hoe dan ook, in mijn geval heeft het feit dat de firmware is teruggezet naar V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2 voorlopig een eind gemaakt aan alle storingen en instabiliteit. Fingers crossed dat ze de volgende keer de boel wel goed testen voor ze het de deur uit doen.

Goedemiddag, 

@Sven-Odido Goedmiddag! Mag ik ook de vorige (goedwerkende) firmware versie krijgen? Ik werk thuis en dit is erg vervelend, metname met online vergaderingen… Alvast bedankt!

Ik lees dit draadje mee en heb ook bij Odido gemeld dat ik na de firmware update naar b28 vaak last had van reboots van het modem. Het gebeurde vaak als ik inlogde op de beheer pagina en bijvoorbeeld op de verbinding knop drukte.

Mijn modem was toen ook ingesteld met twee verschillende SSIDs voor 2.4 en 5GHz netwerken. Easy Mesh stond volgens mij ook uit.

Op advies van de helpdesk heb ik toen een factory reset moeten uitvoeren. Ik heb voorzichtig een paar instellingen terug gezetmaar heb EasyMesh toen maar aan laten staan. De spontane reboots waren daarmee volgens mij wel weer opgelost. Support heeft toen ook geen verdere acties ondernomen (bijvoorbeeld het toesturen van een nieuw modem wat voorgesteld was als de problemen zouden blijven).

Helaas gingen er bij mij nog meer dingen niet goed met de b28 versie van de firmware (o.a. mijn Youless LS120 kreeg geen IP adres meer via DHCP van de T54 en logregels van DHCP server bevatten opeens geen ip-adressen meer maar in plaats daarvan een mac-adres). Afgelopen week ben ik terug gezet naar firmware versie b21.

Hopelijk weet Odidio (/Zyxel) de problemen spoedig op te lossen en komt er een nieuwe firmware waar al deze problemen in opgelost zijn.

Reageer