Zyxel T-54 Restart constant na nieuwe firmware update?
Sinds gisteren heb ik dat mijn modem willekeurig opnieuw opstart een paar keer per dag. Naar mijn vermoeden is er een nieuwe update geweest omdat de kleur van het dashboard opeens anders is dan het altijd is geweest.
Ik heb het modem al meerdere keren herstart en ook twee keer terug naar fabrieksinstellingen gebracht maar hij toont nogsteeds hetzelfde gedrag. Als ik inlog om wat instellingen te veranderen op het modem dan herstart hij ook elke keer.
Verder heb ik geen extra modems / router / ap's op mijn netwerk en alleen mij pc bedraad aangesloten.
De huidige firmware is versie: V5.17(ABZC.0)T54C_b28
Mijn aansluiting is nogsteeds gewoon dsl, heb nog geen glasvezel.
Mocht iemand hier iets op weten hoor ik het graag! Thanks!
De b28 is inderdaad een nieuwe firmware. Ik heb de T54 ook met glasvezel en de nieuwe firmware maar ik ervaar dit probleem niet..
Herkenbaar!
Wij hebben dit ook gehad, begon denk ik een maand geleden zo'n beetje. Elke avond weer een uitval, steeds na +-24 uur (wellicht omdat de DHCP dan nieuwe IP-adressen gaat uitdelen en daardoor iets vastliep). Via de telefonische klantenservice is er een omruil T54->T56 uitgevoerd. Nu bijna een week draait de T56 en geen enkele uitval meer gehad. Het wifi signaal lijkt ook iets sterker qua signaal, maar dat kan ook een placebo zijn.
Thanks voor de reacties! Ik zal zo even bellen en kijken of zij het kunnen fixen of dat hij kan worden omgeruild voor een t56
Thanks voor de reacties! Ik zal zo even bellen en kijken of zij het kunnen fixen of dat hij kan worden omgeruild voor een t56
Is dit geluk? Want ik zit met hetzelfde probleem en ga dan ook maar bellen voor een vervanging.
Hi @BerkDR & @pklijzing, we hebben de logging gecontroleerd en gaan het doorzetten naar Zyxel voor de zekerheid om te kijken of we hieruit iets kunnen opmaken en kijken wat er precies fout gaat!
Hi @BerkDR & @pklijzing, we hebben de logging gecontroleerd en gaan het doorzetten naar Zyxel voor de zekerheid om te kijken of we hieruit iets kunnen opmaken en kijken wat er precies fout gaat!
Thanks! Ben benieuwd wat er nou aan de hand is
Is dit geluk? Want ik zit met hetzelfde probleem en ga dan ook maar bellen voor een vervanging.
Ben er nog niet aan toe gekomen, ga ik morgen even doen.
Terwijl het bericht van Tommie werd geplaatst zat ik aan de telefoon met Odido. Het probleem is doorgezet naar de technische dienst en waarschijnlijk wordt er een nieuwe router opgestuurd.
Ik heb hetzelfde probleem sinds enkele dagen, zelfde modem, zelfde firmwareversie (V5.17(ABZC.0)T54C_b28)
Misschien is mijn probleem toch anders, want na een factory reset van het modem + een reset van de Media Converter lijkt bij mij het probleem voorlopig opgelost. Vanochtend traden de herstarts bijna elke 5 minuten op. Om uit te sluiten dat het iets met DDos attacks te maken had heb ik de WAN-kabel eruit getrokken maar de herstarts bleven optreden.
Na de factory reset lijkt alles stabiel - ik heb nu ook een ander IP-adres en krijg nog wel attacks, maar geen dodelijke.
Anyway, om geen verwarring te zaaien houd ik hierna mijn mond. Ik reageerde in eerste instantie omdat ik ook op hetzelfde moment met dezelfde apparatuur dezelfde verschijnselen ondervond.
Hier is het probleem nog steeds, behoorlijk vervelend.
Ik zou voor vandaag nog iets horen, een vervanging van de router of een andere oplossing, maar helaas nog niks vernomen. Dus straks maar weer eens bellen want dagelijks meerdere keren een herstart is bijzonder irritant.
Zojuist maar weer eens gebeld maar het is helaas nog steeds in onderzoek. Er is nu spoed van gemaakt (waarom niet direct aangezien er blijkbaar meer klanten last van hebben).
Je zal maar de nodige smarthome-apparatuur in huis hebben die niet altijd weer verbinding maken na de zoveelste herstart en automatiseringen die normaal actief zouden worden net als er weer een herstart heeft plaatsgevonden…
Die verbindingen worden niet altijd hersteld omdat de ip-adressen wijzigen. Deze zijn normaal gesproken statisch maar omdat ik een fabrieksreset moest uitvoeren om te zien of dat zou helpen (niet dus) en de router herstart zodra ik inlog, kan ik dus ook geen instellingen wijzigen…
Nu maar zien hoe lang die 'spoed' gaat duren.
Hi @BerkDR, @pklijzing en @sandokanhello,
We zijn nog steeds met Zyxel aan het onderzoeken waarom bij jullie het modem regelmatig herstart. Hopelijk hebben we snel goed nieuws voor jullie.
@Sven-Odido: ik vermoed dat er nu vooral moeilijk gedaan wordt, omdat de T56 op is? Lijkt me beter om dat eerlijk te vermelden. Want waarom kregen wij binnen 2 werkdagen een T56 voor exact ditzelfde probleem?
Er wordt helemaal niet moeilijk gedaan. Maar nu blijkt dat bij meer modems voorkomt willen we de oorzaak weten zodat we het voor iedereen kunnen oplossen.
Er wordt helemaal niet moeilijk gedaan. Maar nu blijkt dat bij meer modems voorkomt willen we de oorzaak weten zodat we het voor iedereen kunnen oplossen.
Het ligt blijkbaar aan de firmware aangezien dit probleem is ontstaan na de update. Als een andere router zoals de T56 een oplossing is voor klanten die dit nu ervaren, waarom dan niet de T56 opsturen naar de klanten die dit probleem ervaren (en melden) aangezien het nogal een tijd duurt voordat er nieuwe firmware is die dit oplost,?
TL;DR
Het probleem bestaat nog steeds.
Ik had inmiddels ook een eigen topic aangemaakt,
Maar aangezien het hier opgepakt is, even een update. Na een reset van modem en converter leek het probleem opgelost, maar het trad daarna toch nog een paar keer op. Daarna leek het opgelost, en heeft het modem meer dan 5 uur zonder herstart gefunctioneerd:
Maar helaas, rond het moment dat ik dit schrijf, om 18.26, gaat het toch weer mis:
Het blijft dus hommeles! En nu ook weer meer keren achter elkaar, met 5 minuten ertussen.
Ook hier hetzelfde probleem. Niets aan mijn netwerk veranderd, alleen gezien dat de firmware veranderd is. (te herkennen dat het eerst een roze kleurenschema had en nu blauw)
Na wat belletjes, een reset naar fabrieksinstellingen en een nieuw modem gekregen, nog steeds dezelfde problemen.
Bij mij komt het vaker/erger voor als ik de instellingen van wifi verander naar: Easy Mesh uit, 2.4 en 5 gescheiden en andere naam. Dit moest ik sowieso doen omdat mijn Google speakers anders niet meer synchroom lopen. Nu probeer ik het met mesh aan, en zal ik zien of het modem dan nog zin heeft om aan te blijven.
Dan kom ik niet meer door het menu van Zyxel, na inloggen (of de inlogpagina eventjes open te hebben) en proberen bij instellingen te komen. Zo blijft het apparaat maar herstarten.
Tip voor als je toch wifi wil hebben: zet wifi op het modem uit, zet er zelf een router en gebruik alleen van dat apparaat de wifi, als het goed is blijft het dan stabiel. DIT IS GEEN OPLOSSING, het blijft een firmware probleem die zsm verholpen moet worden.
Het lijkt erop dat het aan wifi ligt, en op een of andere manier is het netwerk dat voorheen soepel draaide, nu overbelast, vooral als je veel smarthome apparatuur op wifi hebt, ook als je binnen de 32 max apparaten blijft.
Tip voor als je toch wifi wil hebben: zet wifi op het modem uit, zet er zelf een router en gebruik alleen van dat apparaat de wifi, als het goed is blijft het dan stabiel. DIT IS GEEN OPLOSSING, het blijft een firmware probleem die zsm verholpen moet worden.
Het lijkt erop dat het aan wifi ligt, en op een of andere manier is het netwerk dat voorheen soepel draaide, nu overbelast, vooral als je veel smarthome apparatuur op wifi hebt, ook als je binnen de 32 max apparaten blijft.
Ik weet niet waar je de conclusie op baseert dat het aan WiFi ligt: ik ondervind dezelfde problemen met een bekabelde verbinding (zowel PC als tv). Daarnaast heb ik weinig smarthome-apparatuur in huis. Een router ertussen zetten levert voor mij niets op: de Zyxel blijft herstarten.
Ik moet wel zeggen dat er in eerste instantie na de factory reset geen problemen voordeden, maar wel nadat ik de EasyMesh uit had gezet. Maar dat zegt niet veel (een van de gevaarlijkste drogredenen is ‘Post hoc ergo propter hoc’).
Overigens is mijn router nu al weer 2 dagen up. Hoe zit dat bij jullie?
Ik weet niet waar je de conclusie op baseert dat het aan WiFi ligt: ik ondervind dezelfde problemen met een bekabelde verbinding (zowel PC als tv). Daarnaast heb ik weinig smarthome-apparatuur in huis. Een router ertussen zetten levert voor mij niets op: de Zyxel blijft herstarten.
Ieders systeem is uiteraard anders, dit was gebaseerd op mijn ervaring. En ik zag in deze of andere topics over dezelfde firmware dat smarthome wat vaker genoemd word (dan lopen de wifi apparaten aardig snel op).
In elk geval, zodra ik de wifi uit gezet had, en aan een router overgelaten (in mijn geval 2 KPN Superwifi punten) was bekabeld en draadloos weer goed en kon ik weer in de Zyxel instellingen komen.
De reboots waren willekeurig, maar ook als ik iets probeerde te doen op 192.168.1.1, en ook wanneer een medewerker een lijnanalyse probeert te doen.
Momenteel gaat dat allemaal goed, behalve als ik het modem instel op de manier dat ik graag wil (aparte SSID voor 2.4 en 5, dat is de reden waardoor ik denk dat het iets met wifi temaken heeft). Maar mijn telefoon wordt wel meermaals van WiFi gekickt en dan zegt het venster "network is temporarily full".
...
Momenteel gaat dat allemaal goed, behalve als ik het modem instel op de manier dat ik graag wil (aparte SSID voor 2.4 en 5, dat is de reden waardoor ik denk dat het iets met wifi temaken heeft). Maar mijn telefoon wordt wel meermaals van WiFi gekickt en dan zegt het venster "network is temporarily full".
Op zich misschien een interessante aanwijzing, maar ik ben voorzichtig in het trekken van conclusies. Bij mij traden na een factory reset ook de eerste problemen weer op na het uitzetten van Mesh en het veranderen van namen voor 2,4 en 5 GHz SSID’s. Maar het probleemverloop is sowieso nogal grillig en nu is in mijn geval de verbinding alweer 2 dagen stabiel zonder Mesh.
Lastig is dat ik in de logs maar weinig zie; eigenlijk alleen het toewijzen van leases maar daarbij wordt geen error geregistreerd.
Bij mij gaat het nu ook twee dagen goed, geen spontane herstart. Maar zodra ik inlog op de router dan gaat het weer mis. Ik kan dus nog steeds geen instellingen veranderen of in de logs kijken.
Zojuist een bericht gekregen voor een afspraakbevestiging dat een monteur langskomt. Geen idee wat die monteur dan komt doen want daar is geen communicatie over geweest, dus morgen maar weer bellen.
@sandokanhello ah ja ik zou het ook niet een conclusie noemen. De enige conclusie die je wel kan trekken is dat het aan de recente firmware update ligt.
Voor mij is de niet-een-oplossing-tip in elk geval een manier om mijn partner van stabiel internet voor thuiswerken te voorzien. Iets wat odido momenteel niet kan leveren. Ik kreeg aan de telefoon de tip om extra AP's te huren.
@pklijzing ik heb ook een monteur afspraak, kan zelf nog invullen wanneer, maar ben er skeptisch over of dit iets gaat oplossen, dus neig eigenlijk om de monteur niet zijn tijd te laten verdoen.. (of zet koffie en koek klaar en zeg dat ie even een momentje pauze kan nemen)
@Toettoet Ik vraag mij dus ook af wat de monteur komt doen en heb ook liever niet dat deze voor niks komt (drinken e.d. staat natuurlijk altijd klaar). Wellicht brengt hij een nieuwe router (kan dan ook gewoon opgestuurd worden) of zet hij handmatig nieuwe firmware op de router?
Bij mij is het probleem ook nog steeds aanwezig. Zojuist startte de Zyxel binnen 5 minuten 2 x op. Ook nu ik alle WiFi-netwerken uitgezet heb.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.