Beantwoord

zyxel T-50 portforwarding werkt niet



Toon eerste reactie

31 reacties

want het ip van de zyxel is 192.168.1.1 en van de linksys 192.168.1.8

Reputatie 7
Badge +5

@Gino Van Lieshout

Yep, om mee te beginnen is de Zyxel wijziging noodzaak.

Door al dat gedraai met IP adressen misschien dubbele DHCP servers, zie ook het vaste server adres in een 10.x.x.x range. Die game server moet gewoon een adres in de 192.168.1.x range gaan krijgen, daar kan dan het verkeer naar gerouterd worden.

Lekker onduidelijk om op die wijze remote support te geven.

oke ik heb de uitleg gevolgd de dmzingesteld ip gewijzigd alleen ik kan niet met 192.168.1.1 inloggen op de router (linksys) want ik kan hem nu alleen maar accesen met 10.56.193.1 en myrouter.local

 

Reputatie 7
Badge +5

@Gino Van Lieshout 

Doe een fabriekreset!

Iedereen die mij heeft geholpen super bedankt! zonder jullie was dit nooit gelukt.

Reputatie 7
Badge +3

 @Gino Van Lieshout

Even iets meer uitleg is blijkbaar nodig als we 2 router achter elkaar hebben staan in hun eigen subnet.

We nemen even als voorbeeld dat de Zyxel in het subnet 192.168.1.1 staat en de Linksys in het subnet 192.168.2.1 en deze Zyxel geeft een fixed IP aan de Linksys van 192.168.1.10. De Linksys geeft daarna aan de Gameserver een fixed IP van 192.168.2.22.

We willen naar een poort achter de Linksys, bijv 2022

De portforwarding rule in de Zyxel zal dan zo moeten worden ingesteld, dat die ‘aanbelt’ bij de Linksys.

De Linksys is degene die ‘aanbelt’ bij de Gameserver.

Je begint met het ‘aanbellen’ op WAN poort 2022 op de Zyxel, welke dat doorgeeft aan de Linksys ook op 2022.

Aleen waar je nu rekening mee moet houden is dat je gebruik maakt van een destination IP van de Linksys en dus niet het IP van de Gameserver !!!!

De Zyxel rule wijst naar het fixed IP van de Linksys, want dat is de volgende ‘deurbel’ in de kring.

Dus de Zyxel doet het ‘aanbellen’ bij de Linksys op poort 2022, die dan een rule moet hebben die ‘aanbelt’ bij je Gameserver. 

Heb het proberen te vangen in een plaatje, hopelijk is het dan iets duidelijker.

 

Reageer