Skip to main content

Hallo! Goeiedag, 👋

T-Mobile Community Team, 😉

Hmm.. 🤔

Nou mijn vraag is en gaat over het Onderwerp : Zyxel T-50 modem NAT instellingen, 📝

Tja ik zat al een tijdje te denken van of ik bij het Nat Sessies instelling die waarde wel of niet kan veranderen aangezien als dat logisch en nuttige keuze is waarschijnlijk, ?
maar standaard is die al op het 2048 ingesteld, ❔

Bij dit volgorde : 📲👇

Menu/Netwerkinstelling/NAT/Sessies/

Want dit wilden ik gewoon even liever doen omdat ik wel een beetje nieuwsgierig was en ook een bijzonderheden had, en of ook een behoefte had toevallig, 🙄

Want mijn plan was om een trukje te doen dus soort van een tweakje zoals het genaamd is in het engels
met die instelling van het modem,
dus bijvoorbeeld dat ik het internet snelheid en wifi verbinding een stuk stabieler en soepeler kan maken of doen als dat wel een kans heeft later, 📉✅

Bijv.. als er Algemeen een problemen optreden en komen met de modem van het internet of de wifi verbinding of dat die later een beetje traag loopt mischien,❓📱

Dus dan kan die hem meteen weer voorkomen later Natuurlijk, 😉😏

En dit doe ik ook een beetje voor me lol tuurlijk als het informatief is, 💡

Note : Nou ik wacht wel op jullie antwoorden natuurlijk Hopelijk Later.. 🗣️✅



Grt! van Huyar_1970, 😉👍

 

Dit is een setting die soms nodig kan zijn bij bijvoorbeeld bittorrent (Peer-to-Peer) verbindingen, bij dergelijk gebruik worden vaak heel veel verbindingen gemaakt wat een modem met de standaard instellingen soms niet aan kan.

Het zal dus niet resulteren in meer stabiliteit en bandbreedte in het algemeen, hooguit bij P2P gebruik.

 

 


Hallo @Huyar_1970 

Bovendien zal de internetsnelheid of WiFi niet zomaar minder worden na een probleem bij T-Mobile. De modem zorgt ook niet voor mindere snelheden naarmate hij ouder wordt 😅

Voor WiFi kun je onder netwerkinstellingen > draadloos > algemeen de WiFi banden 2,4 en 5 GHz splitsen, vast kanaal kiezen, misschien de frequentie aanpassen en zo kijken wat voor jou het beste werkt.

Als je nog wat meer wilt instellen dan kan je kiezen voor een eigen router met VLAN ondersteuning waarin je meer mogelijkheden hebt qua instellingen.


Oo.. 😉 Hmm.. Oké! dan nu weet ik het weer heel zeker! Precies, 😁

Met die Tip! van u,💡

En Heel Bedankt! 👍 Voor u informatieve informatie Gerrit078, 🧾😊

 

Grt! En Tot! Ziens, 🙋👋


En jij ook Heel Bedankt! Waqqas Voor je ekstra en nuttige İnformaties allemaal bij elkaar dus Zelfs, 😉👍

 

Grt! 😁

Tot ! Ziens, 🙋👋


Hallo! weer

nogmaals, 👋😉

T-Mobile Community, 🏬



Oo.. 🤔 En Ik heb ook nog een informatie gevonden op het Google Chrome internet,

dus over het NAT Sessies instellingen toevallig, 📲🛠️



Maar die is wel een beetje heel langer dan normaal gesproken, 🗣️



En een stuk verschillender dan die van Gerrit078 dat hij me 1 afbeelding gaf over NAT had gegeven in dit Topic, 📄



En ook Waqqas voor zijn ekstra informatiehulp en vriendelijkheid zelfs, is er voor hem ook wel een meer heleboel informaties geschreven allemaal, 📃😄



En het enige Nadeel hiervan is : 👇
dar deze wel het heel zeker! mee te maken heeft met het Internet activiteiten 🌐 ofzo van het modem enzo...



En tja nou toen dacht ik hierna en mijn idee 💡was dus dat die het internet activiteiten kan beperken en Algemeen denk ik dat dit soort van een besparing instelling optie kan zijn toevallig en waarschijnlijk, ?



Hmm.. 🤔 denk maar bijvoorbeeld aan zoals het accu of batterij van het apparaat en je wilt hem wel naukeurig langlevensduur gaan gebruiken en besparen in het tussen op energieverbuik dus dat die niet weer ineens meteen of van zelf in de loop van de tijd 🕣 opraakt/leegraakt in de korten tijden,🔋🔌



En dit is denk ik volgens mij wel echt bijna  precies hetdezelfde mischien met het internet activiteiten optie instelling enzo toch, ?



Nou.. 🤔 Ik had het wel zo aangedacht maar mischien als jullie daar ook met mij mee eens zijn en dat allemaal goed vinden en logisch&nuttig Natuurlijk, 



Hopelijk..? 🙏✅



Maar dit was toch wel de laatste vraagteken in mijn hoofd tuurlijk, 👦❔



Grt! dan, 👋😁



Note : dit is het informatie over NAT Sessies,

👇📋

referentie A001B Overzicht van trefwoorden en jargon NAT Afkorting voor Netwerk Adress Translation, netwerk adrestranslatie in goed Nederlands. Een methode om twee verschillende (TCP/IP) netwerken met elkaar te verbinden. De NAT functie wordt vaak terug gevonden in routers. Een van de vele gebruiksmogelijkheden is het verbinden van een intern netwerk via een publiek IP adres met het internet. Simpel uitgedrukt: Een NAT router heeft twee IP-adressen: een "lokaal" en een "publiek". Het publieke IP adres is het punt waaronder de router op het internet te bereiken is, het lokale IP adres is het punt waarop de router in het lokale netwerk te bereiken is. De NAT mogelijkheden zorgen er voor dat alle lokale gebruikers via een en hetzelfde publieke IP adres toch het internet op kunnen. Een paar opmerkingen hierbij: Het is mogelijk om een router te overbelasten met internet verkeer. Dit wordt omschreven in de link vertragend internet met peer-to-peer programma's Het aantal zgn "NAT sessies" is een maat voor het aantal verbingen met verschillende andere computers via de router. Degevens hierover zijn terug te vinden in de link maximum aantal NAT sessies . De "buitenkant" hoeft niet altijd meteen gelijk te zijn aan het hele internet, een NAT router kan ook worden gebruikt om een normaal netwerk in twee delen te splitsen, zo lang als er maar geen gelijke IP adres bereiken aan beide kanten voorkomen. Niet alle IP adressen zijn bruikbaar om een lokaal netwerk mee op te bouwen. Hiervoor zijn speciaal een aantal IP adressen in de 10.0.x.x en de 192.168.x.x reeks gereserveerd, anders raakt de NAT router in de war met het onderscheid tussen binnen- en buitenkant. Alle computers in het LAN (de binnenkant) moeten unieke IP adressen hebben. Deze kunnen per computer handmatig in worden gesteld, zo lang ze maar in hetzelfde bereik als de router liggen. In het bovenstaande voorbeeld heeft de eerste computer IP adres 192.168.1.2, de tweede 192.168.1.3 en de derde 192.168.1.4. De adressen 192.168.1.0 en 192.168.1.255 mogen in dit locale netwerk niet worden gebruikt. De meeste NAT routers beschikken ook over de mogelijkheid van DHCP, waardoor IP adressen automatisch kunnen worden uitgedeeld. Opdat de router en de verschillende computers het onderscheid tussen een IP adres in het lokale netwerk en een IP adres in de buitenwereld kunnen onderscheiden dient ook een zogenaamd "subnet masker" in te worden gesteld. Zie hiervoor het trefwoord subnet. 

 

📝


Hi @Huyar_1970 ,

Terechte vraag! Omdat @Waqqas en @Gerrit078 je al even op weg hebben geholpen, wil ik hen opnieuw vragen om je een helpende hand te bieden. Hebben jullie misschien nog aanvullende tips? 


 

De informatie welke ik aanhaalde kwam uit de handleiding van de modem fabrikant.

De pagina die je hebt gekopieerd en hier geplakt hebt zegt het zelfde;

  • Het is mogelijk om een router te overbelasten met internet verkeer. Dit wordt omschreven in de link vertragend internet met peer-to-peer programma's
  • De "buitenkant" hoeft niet altijd meteen gelijk te zijn aan het hele internet, een NAT router kan ook worden gebruikt om een normaal netwerk in twee delen te splitsen, zo lang als er maar geen gelijke IP adres bereiken aan beide kanten voorkomen.

 

De overige informatie die je aanhaalt betreft uitleg wat NAT is en hoe het een beetje werkt. 

Maar omtrent NAT Sessies, deze zorgt alleen voor meer stabiliteit als je gebruik maakt van dingen zoals Peer-to-Peer programma's zoals bittorrent.

Voor wat betreft accu/batterij en de levensduur is het allemaal vrij complex. Alles heeft wel te maken met een maximum hoeveelheid. Op een groep in je stoppenkast kan je veel apparaten aansluiten, maar over het algemeen is dit niet meer dan 16 Ampere per stop. een wasmachine, droger en dan ook nog een Senseo gelijktijdig aanzetten zorgt er vaak voor dat de stop eruit springt. Deze drie apparaten vragen om veel stroom. Bij een accu en batterij geldt het zelfde. Let wel, echt 1 op 1 met elkaar vergelijken gaat niet. Zo heb je te maken met allerlei factoren dus het zit eigenlijk wat complexer in elkaar dan met een router of modem.

Het is dus een stukje vraag en aanbod. NAT Sessies lijkt een interessante instelling, maar vergeten wordt dat een modem of router voorzien is van een processor. Nou zou je die NAT sessies hoog kunnen zetten, maar voor het zelfde geldt is de processor te beperkt, kan deze de hoeveelheid verbindingen niet aan en krijg je alsnog een instabiele verbinding.

Al met al.. heb je geen problemen met je verbinding, kan je het beste de setting gewoon laten staan zoals deze ingesteld stond en kan je deze pas het beste aanpassen op het moment dat je inderdaad gebruik maakt van peer-to-peer programma's.


Oo.. tja Okè! dan, 👍😉

Bedankt! voor u Antwoord, 🗣️✅

 

Want dit vroeg ik nogmaals aan u omdat ik het wel op internet toevallig weer had gevonden Natuurlijk, 📄

Maar wel een beetje langer uitgebreider en informatiever tuurlijk, 📃💡

Dus daarom wilden ik het gewoon even weer doornemen met u als dat nuttig was hopelijk, ? 🤔

Maar tja als u toch zegt dat het eingelijk wel een beetje hetzelfde mee te maken heeft dan is het wel Algemeel helemaal goed hoor.. 😏

Dan laat ik hem maar gewoon staan die instelling tuurlijk, 🛠️👍

Dus als het echt wel inderdaad! vooral met het zogenaamd (Peer To Peer) onderwerp heeft te maken dus P2P afkorting.. soort van programma's, 💻

Dan blijf ik het maar gewoon laten staan tuurlijk, 🤔

Want ik maak Absoluut toch geen gebruik van dat P2P programma's punt. 👏

 

Nou.. dit was het wel dan maar, 😏📝

 

En gelukkig heel duidelijk goed Begrepen! 👍

 

Note : En Nogmaals Bedankt! voor het Antwoord dan, ✅ 

 

En Tot ! ziens weer, 👋🙏

 

Grt!  👦