Skip to main content

Een half jaar terug al eens een poging gedaan en kwam er niet uit. Nu toch maar weer stoeien omdat met het thuiswerken de wifi niet altijd even prettig is met meer belasting.

 

Ik heb een R7000. Die is aangesloten op de Zyxel via de LAN1 van Zyxel naar WAN op R7000. Wifi is uitgezet op de Zyxel.
R7000 staat btw in routermodus.

Met deze opstelling werkt internet gewoon, maar heb ik geen tv. Als ik de VLan settings invul zoals onderstaand heb ik niks meer. Dus ik doe iets fout :)

 

In de Zyxel heb ik bij ‘Statische DHCP’ het adres van mijn router ingevuld. Nu staat er bij ‘status’ een oranje lampje.


In de Zyxel heb ik bij 'DMZ’ het adres van de R7000 ingevuld. Mijn wens is btw om zonder dmz de boel werkend te krijgen.

 

Dus….wie kan mij helpen? Ik wil dus internet + tv hebben. Telefonie heb ik niet.

Hoi Christiaan. Ik heb ook zitten stoeien met een Netgear router (ik heb de r8000). Ook ik ga van Zyxel via de LAN1 naar WAN op R8000. Wifi is uitgezet op de Zyxel. Bij mij werkt het het beste waarbij ik de Zyxel de router functie laat behouden en ik de netgear als wireless access point zet. : https://kb.netgear.com/24104/How-do-I-change-my-Nighthawk-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup

Ik heb overigens geen TV en alleen internet. Maar op deze manier haal ik wireless 400mbps en is verkeer naar mijn nas ook het snelste.


Is een optie, maar dan heb ik een duur access point 🙂. Ik weet dat het moet kunnen, dus ik wacht nog even een tijdje op reactie. Mocht het niet lukken dan test ik wifi kwaliteit in ap modus.


Heb je gelijk in en ik dacht precies hetzelfde, maar vooralsnog is het bij mij zo het stabielste.


Heb je glasvezel of dsl ?


Sorry, ik dacht compleet te zijn hahaha. Ik heb (nog) dsl. In februari wordt het netwerk vrijgeven als 't goed is en dan stap ik denk ik over. 


Reageer