Skip to main content

Sinds dinsdag 22-10 heb ik het probleem dat mijn router zichzelf om de haverklap herstart. Ik open mijn eigen topic maar er zijn zeker 2 anderen die op min of meer hetzelfde tijdstip probleem ervaren met dezelfde apparatuur en dezelfde firmware-versie.

Even in het kort wat de situatie is vanaf dinsdag:

Tijdens tv-kijken of surfen op internet valt regelmatig de verbinding weg. Telkens blijkt dan de T54 opnieuw op te starten. Het modem is een DX5401-B1 (T54), firmware versie V5.17(ABZC.0)T54C_b28.

In het begin gebeurde dit ± 1 a 2 keer per uur, maar vandaag zo’n beetje elke 5 minuten. Omdat ik in de security log Ping of Death attacks zag, heb ik de WAN-kabel eruit getrokken om te zien of er een verschil zou zijn. Dit bleek niet het geval.

Uiteindelijk heb ik vanochtend de (witte) Media Converter gereset en op de T54 een factory reset uitgevoerd. Ik kreeg een nieuw IP-adres, en zag geen Ping of Death attacks meer en het eerste uur leek alles goed te werken. Maar helaas, na dat uur ging het toch weer mis en is de router vandaag al zeker 3x opnieuw opgestart na de factory reset. (Ik werk overigens via een bekabelde internetverbinding en ook mijn TV is via een kabel verbonden, dus ik heb heen WiFi-issues; ik heb steeds vastgesteld met mijn eigen ogen dat de router opnieuw opstartte, en ook is op het tabblad Connection status te zien hoe lang het modem voor het laatst is opgestart).

In de logs zie ik nu verder geen bijzonderheden.

Maar op deze manier is er met deze verbinding nauwelijks te werken (en ook niet te spelen). Ik zie graag een oplossing tegemoet.

Hey @sandokanhello, goed dat je dit hebt opgemerkt.

We weten dat dit inderdaad speelt, het ligt momenteel bij Zyxel voor een fix. Hopelijk kunnen we dit snel oplossen in de firmware! 

Dank, @Tommie van Odido , ik wacht af. Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden, ik ben al eders aangehaakt.

Reageer