Hi @PatrickF, welkom op onze Community!
Portforwarding moet gewoon werken op onze modems. Kun je de port wel intern bereiken? Test of de poort lokaal binnen je netwerk werkt. Gebruik een apparaat op hetzelfde netwerk om te verbinden met het interne IP-adres en poortnummer. Dit bevestigt dat de service of server op die poort goed draait en bereikbaar is. Welke poorten heb je precies open gezet?
@Pieter_B, kan jij @PatrickF een handje helpen? Many thanks!
Heb ooit in een ver roestig verleden een uitleg geschreven voor de T50, weet dat de GUI er iets anders uitziet .. maar wie weet kan het wel dienen als referentie.
Weet niet, of een andere community member voor deze T75 iets soortgelijks kan uitwerken.
Ik heb de T56 en bij mij doet port forwarden het ook niet. Ik hoop niet dat Odido gebruik maakt van CGNAT, dat zou een reden kunnen zijn dat de poorten dicht blijven, dat is namelijk dat je je openbare ip -adres met iemand anders deelt. IPv4 is is zo goed als op dus je ziet het steeds vaker.
Dat is heel makkelijk te testen door te gaan naar bijvoorbeeld “watismijnip.nl” of google je IP te vragen, en dat te vergelijken met wat er in je modem/router staat.
Ik heb de T56 en bij mij doet port forwarden het ook niet. Ik hoop niet dat Odido gebruik maakt van CGNAT, dat zou een reden kunnen zijn dat de poorten dicht blijven, dat is namelijk dat je je openbare ip -adres met iemand anders deelt. IPv4 is is zo goed als op dus je ziet het steeds vaker.
Odido maakt geen gebruik van CGNAT. Iedereen heeft een ander vast IP adres.
Odido maakt geen gebruik van CGNAT. Iedereen heeft een ander vast IP adres.
Niet op glasvezel, bedoel je? (Om eerlijk te zijn, we zitten in de categorie vast internet hier). Want op de mobiele telefoon verbinding heb ik wl CGNAT hier.
Wat het des te vervelender maakt dat Odido als een van de weinige internetproviders geen IPv6 aanbiedt, en hier ook geen plannen voor lijkt te hebben.
Hi Pieter_B,
Die handleiding ben ik ook tegengekomen en het werkt alsnog niet. Op youtube staan ook een soortgelijke handleidingen. Het is voor mijn Plex server. Die adviseren bepaalde poorten aan als: 11552 en intern 32400.
Maar ook als ik andere poortnummers kies werkt het niet. Via sites als portchecker etc controleer ik het. Daarnaast geeft plex ook zelf aan dat van buitenaf ik niet te bereiken ben.