Skip to main content

Ik ga dit even namens mijn ouders schrijven (Stein, Limburg), binnen 5 maanden tijd is het nu de 2e keer dat uit het niets hun verbinding plat gaat. Een aantal maanden geleden precies hetzelfde en wat bleek; monteur hun aansluiting in wijkkast uitgetrokken *(KPN glasvezel trouwens). Een knipperend PON lampje op de ONT.

Dit is vanmorgen weer gebeurt, en weer moet er monteur komen (na lang gesprek met helpdesk die dachten dat het aan eigen router lag), maar daar gaat weer wat dagen overheen. Intussen kan ik gelukkig mijn Ziggo modem (backup) gebruiken zodat ze toch iets kunnen.

Misschien goed om dit toch even door te geven. Indien een moderator de gegevens wilt kan ik die sturen 😀 

Hallo ​@mbnn79 

Heb je thuis een GPON of XGSPON ONT? Soms kan het ook helpen om de ONT te herstarten.

Hallo ​@mbnn79 

Heb je thuis een GPON of XGSPON ONT? Soms kan het ook helpen om de ONT te herstarten.

Ze hebben een GPON huaweii ONT, herstarten al gedaan een paar keer (stroom eraf en erop), maar blijft knipperen PON.

@mbnn79 

Bij een knipperende PON is er wel een glasvezel verbinding maar een verbinding met de splitter opzetten lukt niet. Het kan zo zijn dan de verbinding zich later vanzelf hersteld.

@mbnn79 

Bij een knipperende PON is er wel een glasvezel verbinding maar een verbinding met de splitter opzetten lukt niet. Het kan zo zijn dan de verbinding zich later vanzelf hersteld.

Laten we het hopen 😛 Ligt er nu al 2,5 uur uit in ieder geval. Thanks

Reageer