Ik heb een aanbod van T-Mobile Thuis gekregen, om van mijn oude verbinding (waarschijnlijk via het netwerk van KPN) naar een nieuwe betere network te gaan. Ik vroeg toen nog: “Wat als het iets misgaat, zal ik dan zonder internet zitten. En dat in de coronatijden, wanneer iedereen thuis moet werken.” “Geen zorgen, was het antwoord van de verkoper, de monteur verlaat je huis niet, voordat alles werkt.” Okee dan.
Gisteren kwam een ‘expert’ van Guidion mijn glasvezel verbinding over te schakenen. De oude apparatuur was weggehaald, en het nieuwe kastje geinstallerd. Maar het nieuwe kastje wilde niet online komen.
“Tja”, zei de monteur, “je gaat zonder internet zitten, ik heb het aan de technische dienst doorgegeven. Dag.”
Nu zit ik al een dag zonder internet. Ik heb 2 keer T-Mobile Klantenservice opgebeld, maar kwam niet de 1ste lijn. Ik heb tot nu toe geen reactie van de technische dienst gehad.
Wat kan ik nu doen om mijn internet sneller werkend te krijgen?
Bladzijde 1 / 2
Ik heb wel een 7 dagen unlimited voucher voor T-Mobile gekregen. Dat helpt een beetje, maar wij hebben maar 2 streepjes 4G ontvangst binnenhuis, en mijn vrouw is een Data Analyst, dus 4G is niet genoeg voor haar om thuis te kunnen werken.
Hallo @SergeyT
Gaat het om een overstap naar het T-Mobile netwerk met een 1 Gbps verbinding icm een witte Huawei ONT?
Als het goed is kon de monteur van Guidion je ook meteen ompatchen naar het nieuwe netwerk dus dan zou het PON lampje moeten knipperen?
Hallo @Waqqas!
Ja.
Het PON lampje knippert wel.
Ik kan je alleen sterkte wensen. Klaarblijkelijk heeft T-Mobile/Guidion het zogenaamde nieuwe proces nog steeds niet op orde.
Wanneer heb je je order ingelegd? Is dat lang geleden?
@SergeyT
Wellicht is de Huawei ONT niet goed geregistreerd, je kan ook in je T-Mobile thuis account kijken onder abonnementen of er bij internet al actief staat.
@SergeyT
Wellicht is de Huawei ONT niet goed geregistreerd, je kan ook in je T-Mobile thuis account kijken onder abonnementen of er bij internet al actief staat.
Dat kan die monteur niet per direct (laten) realiseren mits het geval? Zoiets behoort die monteur uit te sluiten alvorens ie vertrekt.
Wanneer heb je je order ingelegd? Is dat lang geleden?
Op 22 oktober.
Wellicht is de Huawei ONT niet goed geregistreerd, je kan ook in je T-Mobile thuis account kijken onder abonnementen of er bij internet al actief staat.
Hier is wat ik in mijn account zie:
Wat bizaar is, is dat er geen optie was om terug naar de oude verbinding te gaan. Bij IT hebben wij altijd: probeer om te fixen vooruit, maar als het snel niet lukt, dan terugrollen.
@SergeyT
Administratief lijkt de verbinding nog niet te zijn aangemeld misschien dat dit voor een probleem zorgt? Een moderator kan je hier meer duidelijkheid over geven, wacht even af totdat ze reageren.
Administratief lijkt de verbinding nog niet te zijn aangemeld misschien dat dit voor een probleem zorgt? Een moderator kan je hier meer duidelijkheid over geven, wacht even af totdat ze reageren.
Dank je, @Waqqas! Dit is de beste diagnose to nu toe.
Het overgaan van een goed werkende glasvezelverbinding op het KPN netwerk zoals ook door T-Mobile word gebruikt naar het “nieuwe betere netwerk” is wat risico betreft vergelijkbaar met schaatsen op een sloot als het 1 nacht heeft gevroren, het kan met heel veel geluk goed gaan, echter de keren dat het fout gaat is vele vele malen groter.
Voorlopig hoeven ze mij geen enkel aanbod te doen, pas wanneer ze kunnen bewijzen dat men in staat is om vlekkeloos een simpele migratie uit te voeren ga ik er denken.
ONT registreren op locatie net zoals KPN @BeMu?
Guidion lijkt er alles goed te hebben gedaan en het zelf mogen patchen is zeker een voordeel, administratief kan er overal wel eens wat fout gaan.
@Waqqas Dan blijf ik toch met de vraag zitten waarom het zeker de laatste tijd zo vaak fout gaat, naar mijn beleving zoals ik het heb ervaren was dat in het verleden verhoudingsgewijs veel minder.
Januari 2014 klant geworden bij toen Vodafone thuis, aangesloten op glasvezel van Reggefiber met de toen veel gebruikte configuratie glasvezelmodem met Sitecom router en Amino STB, monteur is hooguit 30 tot 45 minuten geweest en alles werkte perfect.
Ook na migratie naar T-Mobile en vervanging sitecom router naar Draytek en vervanging STB door STB met eigen T-Mobile geen enkel probleem, en ook na mijn verhuizing naar ander dorp ging het zoals je mag verwachten.
P.S. betreft WBA aansluiting van 100 mb/s volgens mij nu van KPN netwerk
@BeMu helemaal eens, verder;
DTAG ellende
DNS ellende
Routering ellende (22 & 23 november jongstleden nog)
Het blijft gewoon een puinhoop icm GPON (shared). User error is te groot. Guidion deed het in dit geval misschien goed, maar ik weet wel dat het (nog steeds) veel te veel mis gaat, ook al mag Guidion het migratie/aansluit- proces nu grotendeels zelf doen. Procedures worden niet gevolgd met alle gevolgen van dien welke niet alleen bij de desbetreffende gebruiker merkbaar zijn in vele gevallen.
@J33Bee Daarom ben ik er persoonlijk van overtuigd dat het zelf in dienst hebben van monteurs zoals o.a. KPN heeft en naar ik dacht Ziggo vele malen beter dan gebruik maken van een derde partij zoals T-Mobile doet (Guidion)
Eigen monteurs heeft als voordeel dat je ze beter kunt opleiden en begeleiden, en regelmatig door middel van cursussen kunt bijspijkeren, en bovendien hebben eigen monteurs veel meer feeling met de werkgever.
Dan heb ik nieuws voor je @BeMu
Ze maken allemaal gebruik van externe partijen.
Aanleg vwt beheer allinq Guidion doet ook Ziggo. En voorheen Telfort XS4ALL. Ziggo KPN gebruiken 2/3 partners voor installatie's, netwerk werd beheerd door Huawei. De ene is de ander niet, is zeker waar.
Inmiddels zijn de meeste problemen opgelost door de nieuwe procedure maar is deze nog niet 100% afgedicht.
Er moet gewoonweg niet vergeten worden dat de procedures een workaround zijn om GPON niet om te laten vallen door verdwaalde NTs van KPN die op het netwerk komen. T-Mobile krijgt het niet anders opgelost klaarblijkelijk want de OLT in de PoP is niet te beschermen tegen deze ellende zover ik begrijp. Het is dus geen structurele oplossing maar een pleister icm onderaannemers. Wellicht dat @BeMu dat ook bedoeld?
Hi @SergeyT, super goed dat jij hiervoor aan de bel trekt! Ik had heel graag gelezen dat de start van jouw nieuwe abonnement vlekkeloos was verlopen, excuses voor deze ervaring. Ik ben heel blij om te lezen dat jij al bent voorzien van een Unlimited Data voucher. Heeft jouw vrouw toevallig ook een Tele2 of T-Mobile Mobiel abonnement? Dan stuur ik namelijk met liefde nog een extra code jullie kant op, zodat het thuiswerken hopelijk makkelijker is totdat jullie verbinding weer online is.
Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen om jou van meer duidelijkheid te voorzien. Er is geen sprake van een administratie issue, maar momenteel staat er nog een verzoek open naar onze technische dienst. De Guidion monteur heeft inderdaad geen licht geconstateerd bij het bezoek, daarom staat de bestelling nog in oplevering. De monteur heeft dit op de dag zelf gelijk naar ons doorgezet, maar jammer genoeg werd dit niet direct doorgezet naar onze technische dienst. Een andere collega heeft dit twee dagen geleden dan ook gelijk in werking gezet en momenteel dienen we te wachten op een reactie van onze technische dienst. Zij doen hun uiterste best om hier zo snel mogelijk naar te kijken, maar momenteel is het erg druk op de afdeling. Het kan dan ook enkele dagen duren voordat dit succesvol is afgerond, maar ik ben graag open en eerljik hierin. Ik heb in ieder geval een collega van de technische dienst aan zijn mouw getrokken met het verzoek of dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden!
Ik hoop dan ook dat mijn collega’s van de technische dienst dit zo snel mogelijk kunnen oplossen, zodat jij optimaal van jouw nieuwe netwerk kunt genieten. Zodra jij weer online bent, dan hoor ik dat graag. Dan maak ik namelijk gelijk de vergoeding van de afgelopen dagen voor jou in orde. Jij betaalt namelijk niet voor diensten die het niet doen. Als jij ook nog andere vragen hebt, laat het dan zeker weten. Ik help je heel graag verder!
Beste @Lisa. Dank je wel voor een vriendelijke en respectvolle antwoord. Helaas is dit geen echte oplossing nog.
Ik ben heel blij om te lezen dat jij al bent voorzien van een Unlimited Data voucher. Heeft jouw vrouw toevallig ook een Tele2 of T-Mobile Mobiel abonnement? Dan stuur ik namelijk met liefde nog een extra code jullie kant op, zodat het thuiswerken hopelijk makkelijker is totdat jullie verbinding weer online is.
Mijn vrouw, dochter, en zoon hebben allen mobile abonnementen van T-Mobile (de laatste twee op mijn naam). Een, twee, of drie extra Unlimited Data vouchers zijn heel welkom. Gisteren moest ik mijn telefoon op een plek laten liggen, zodat mijn zoon die als hotspot kon gebruiken. Wij hebben niet overal mobiel bereik binnenhuis.
Hi @SergeyT, top dat je dit aankaart! Heel fijn om te lezen dat extra codes goed van pas komen. Zojuist heb ik in een privébericht extra codes jouw kant op gestuurd. Jij kunt hiervoor weer sms’en naar 2244 om deze te verzilveren. Hopelijk werkt dit prettiger voor jou en je gezin!
Dan heb ik nieuws voor je @BeMu
Ze maken allemaal gebruik van externe partijen.
Aanleg vwt beheer allinq Guidion doet ook Ziggo. En voorheen Telfort XS4ALL. Ziggo KPN gebruiken 2/3 partners voor installatie's, netwerk werd beheerd door Huawei. De ene is de ander niet, is zeker waar.
KPN zelf gebruikt geen partners voor installaties. Het is 100% eigen personeel. Geen idee hoe je op 2/3 komt dat extern zou zijn. Enige wat men doet is incidenteel Guidion voor kleine projecten inzetten als modem wissels of installatie van wifi punten, beetje de simpele dingen die een onkundige monteur nog zou moeten kunnen uitvoeren. Volledige installatie door Guidion laten uitvoeren brandt KPN zijn vingers niet meer aan.
Zojuist heb ik in een privébericht extra codes jouw kant op gestuurd.
Dank je wel, @Lisa!
Update:
Tot nu toe geen contact met de externe leverancier. Blijkbaar werken ze niet tijdens het weekend.
Wij zitten zonder internet sinds woensdagmiddag…
1ste-lijn klantenservice medewerkers op de telefoon, webcare teamleden, moderators van de community (@Lisa), jullie zijn geweldig! Maar blijkbaar kunnen jullie mij niet helpen...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.