Hallo @MobielApple
Zou je de Zyxel eens kunnen aansluiten, een laptop of pc bekabeld op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?
Mocht het met de Zyxel wel goed zijn dan ligt het waarschijnlijk aan de Asus.
Hallo @MobielApple
Zou je de Zyxel eens kunnen aansluiten, een laptop of pc bekabeld op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?
Mocht het met de Zyxel wel goed zijn dan ligt het waarschijnlijk aan de Asus.
Ik zal eens kijken of het daaraan ligt. Maar ik denk het niet want als ik op mijn Apple TV kijk dan zie ik dat ik op 946Mbps uit kom. Mijn iMac zegt 761Mbps (is eentje van 1 jaar oud met M1 chip). Weet niet waarom er zo’n groot een verschil in zit. Ga ik mijn best doen om de test uit te voeren met pc bekabeld en de Zyxel, weet niet of me Dat lukt omdat ik hier veel aansluitingen heb en dit niet in de problemen wil brengen met een andere router.
Tja, een review site zegt het volgende over je ASUS:
7 Jan 2021 — "But in terms of speed, the system's ceiling speed will cap at 867 Mbps. Real-world rates will be much lower."
https://dongknows.com/asus-rt-ax92u-review/
Dus niet verwonderlijk, deze uitkomst. Met betere apparatuur kom je echt wel in de buurt van de 1000 Mbps. Al zou ik het verschil zelf nauwelijks de moeite waard vinden.
Dan is het toch vreemd dat mijn iMac de 700 net aantikt en mijn Apple TV, die nog een stukje verder staat, de 900 wel aantikt. En dit alles via een Asus router. Alles met goede kabels aangesloten, dus dat kan het ook niet zijn.
Wat je zegt, het is een verwaarloosde aantal Mbps, maak me dan ook niet zo druk om. Het was gewoon meer een vraag en misschien dat iemand hier een kant en klare oplossing voor had.
Eigenlijk wel vreemd dat artikel, heb het verder nog nooit ergens anders gelezen. Maar goed, het zou kunnen hoor.
@MobielApple
Is je iMac direct op de Asus aangesloten of zit hier nog een switch tussen oid?
Mocht er een switch tussen zitten test het dan ook eens met een rechtstreekse verbinding.
@MobielApple
Is je iMac direct op de Asus aangesloten of zit hier nog een switch tussen oid?
Mocht er een switch tussen zitten test het dan ook eens met een rechtstreekse verbinding.
Ga ik morgen even uitproberen. Gekke is dat mijn iMac direct op de Asus is aangesloten en de Apple TV (sterker nog, switch achter een switch) op een switch zit (dat weet ik al wel te melden).
Allemaal testjes gedaan en ik blij dezelfde snelheid behouden. Met de router van Odido, direct op mijn router, via switch en nieuwe kabels, niets helpt. iMac is toch vrij nieuw met M1 chip en toch kom ik niet hoger met snelheid op deze computer. Zoals ik al schreef, mijn computer zit direct op mijn Asus en heb minder snelheid, mijn Apple TV zit op deze zelfde Asus, maar dan nog met een switch er tussen, en daar haal ik wel de 900 (ruim).
Grappige is nog dat een oude iMac wel de 900 aantikt maar wel een verlies heeft van 8,5% en mijn nieuwe iMac zegt 0% verlies. Het blijft vreemd maar ik verwacht niet dat ik hier veel verschil van merk. Begrijp er niets van en zeker niet omdat ik ook alles redelijk nieuw aan kabels heb en switch ook.
De review over de Asus klopt volgens mij niet want zoals ik al schreef, mijn Apple TV haalt wel de 900 (ruim) en ook mijn oude iMac tikt boven de 900 aan. Dus als het echt zo slecht zou zijn dan zouden die het ook niet halen. Ik heb zelfs de privédoorgifte van Apple uitgezet, dacht dat dit het probleem zou kunnen zijn, maar ook dat maakt geen verschil.