Skip to main content

Ik een 1000 Mbps aansluiting en een upload snelheid, bedraad, van tussen de 5 en 50 Mbps.

Ben hier al vanaf 18 maart mee bezig met odido maar na vele telefoontjes en vele bezoekjes gideon nog steeds niet verholpen, Wie kan mij helpen met dit probleem.

 

Ik een 1000 Mbps aansluiting en een upload snelheid, bedraad, van tussen de 5 en 50 Mbps.

Ben hier al vanaf 18 maart mee bezig met odido maar na vele telefoontjes en vele bezoekjes gideon nog steeds niet verholpen, Wie kan mij helpen met dit probleem.

 

Even voor meer duidelijkheid dit probleem doet zich voor in Dordrecht in de stadspolder.


Hallo @TheoKooijman 

Is dit gemeten bekabeld op de router zonder tussenkomst van een switch bijvoorbeeld?

Is de internetkabel tussen ONT en router al eens vervangen?

Is de download wel in orde en speelt dit probleem de hele dag door of alleen in de avond bijvoorbeeld?


Hallo @TheoKooijman 

Is dit gemeten bekabeld op de router zonder tussenkomst van een switch bijvoorbeeld?

Is de internetkabel tussen ONT en router al eens vervangen?

Is de download wel in orde en speelt dit probleem de hele dag door of alleen in de avond bijvoorbeeld?

Ja dit is bekabeld gemeten rechtstreeks op de router met verschillende kabels( je gaat van alles proberen) op een laptop en een desktop. De download snelheid is rond de 940 Mbps, en het is de hele dag door.


@TheoKooijman 

Ook de kabel tussen mediaconverter en router?


@TheoKooijman

Ook de kabel tussen mediaconverter en router?

ja die kabel is ook al vernieuwd.


@TheoKooijman

Ook de kabel tussen mediaconverter en router?

ja die kabel is ook al vernieuwd.

Al eens, indien mogelijk, overal CAT7 kabels ingeplugd?

CAT7 kabels hebben een doorvoer van 10Gb/s. Dus een evetuele bottleneck is hiermee getackeld.


Heeft niks met de kabels te maken ik heb afgelopen week een fritzbox rechtstreeks op het glasvezel aangesloten zonder mediaconverter met cat7 kabels maar ook nog steeds lage upload. Het probleem ligt gewoon bij odido en/of in de wijkcentrales. 


Heeft niks met de kabels te maken ik heb afgelopen week een fritzbox rechtstreeks op het glasvezel aangesloten zonder mediaconverter met cat7 kabels maar ook nog steeds lage upload. Het probleem ligt gewoon bij odido en/of in de wijkcentrales. 

Dat het bij jou niet aan de kabels ligt zegt natuurlijk niets over de situatie bij een ander. Ik heb sinds gister mijn fritzbox rechtstreeks op fiber (xgspon) en daarvoor maanden lang gebruikt met het ONT ervoor, en mijn snelheden zijn altijd netjes tegen de 1000mb. Dat er bij jou in de buurt mogelijk een probleem speelt lijkt me niet zo relevant voor de situatie bij een ander. 


@Okidokidough de download is ook niks mee gaat alleen om de upload. Maargoed hij geeft aan dat de kabels ook vervangen zijn en het probleem nog steeds speelt dus zegt wel iets over de situatie bij een ander hij is niet de enige als ik hier zo allemaal lees. Fijn voor jouw dat alles goed werkt. 


Hoi @TheoKooijman & @Paan83, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 


@Ishana van Odido ik heb in mijn eigen topic al aangegeven en uitgelegd dat ik niet in staat ben dit te meten. 


Hoi @TheoKooijman & @Paan83, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 

 


Hoi @TheoKooijman & @Paan83, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 

 


Hoi @TheoKooijman & @Paan83, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 

 


Hoi @TheoKooijman, bedankt voor je moeite! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana


Beste Ishana. Ik hoop dat het allemaal goed kom maar ik ben hier al vanaf 18 maart mee bezig dan kan je begrijpen dat mijn vertrouwen niet zo hoog zit.


dit heb ik nu 7 keer opgestuurd gekregen vanaf 18 maart.


dit heb ik nu 7 keer opgestuurd gekregen vanaf 18 maart.

alleen is dit het gerepareerde resultaat. kan jij begrijpen dat ik er helemaal triest van wordt.


Hoi @TheoKooijman, sorry deze e-mail was niet onze bedoeling, het onderzoek loopt nog steeds! Het lijkt erop dat iemand per ongeluk een tweede onderzoek aan je account heeft gekoppeld en deze hebben we voor je gesloten. Ondertussen blijft het andere onderzoek naar de snelheidsproblemen voor je doorlopen en wij hopen je samen met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien.

Hier gaan wij voor je achteraan, ik hoop dat er snel een doorbraak geforceerd wordt!


Hoi @TheoKooijman, sorry deze e-mail was niet onze bedoeling, het onderzoek loopt nog steeds! Het lijkt erop dat iemand per ongeluk een tweede onderzoek aan je account heeft gekoppeld en deze hebben we voor je gesloten. Ondertussen blijft het andere onderzoek naar de snelheidsproblemen voor je doorlopen en wij hopen je samen met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien.

Hier gaan wij voor je achteraan, ik hoop dat er snel een doorbraak geforceerd wordt!

Hallo , ik heb weer een bericht van odido gehad dat het opgelost zal zijn , maar het probleem is nog steeds het zelfde.


Hoi @TheoKooijman, goed dat je hier alert op bent! Ik lees in het dossier dat een collega speciaal voor dit lopende probleem contact met je heeft opgenomen en dit nauwgezet voor je zal volgen. Mocht je toch nog met vragen zitten, geef het gerust aan en ik probeer ze zo goed mogelijk voor je te beantwoorden.

Ik heb er vertrouwen in dat de collega je goed op de hoogte zal houden!


ik heb dit probleem ook. waarschijnlijk heeft iedereen dit probleem maar merken weinig mensen het omdat het om de upload gaat en dat is wat de meeste mensen niet gebruiken/merken als het niet klopt. soort van oplichting dit eigenlijk.


Hallo @sonal 

Ik kan je vertellen dat zeker niet iedereen dit probleem heeft.


@Waqqas

Hallo,

 

Naja, iedereen die via bepaalde Odido wijkcentrales zijn verbonden dan.

 

 

 


Goede morgen. Ik heb weer een mail gehad van odido dat het probleem opgelost is maar er is helaas nog helemaal niets opgelost. Jammer dit.


Reageer