Beantwoord

Zeer traag laden van websites e.d. (inbelverbinding experience)

  • 28 July 2023
  • 56 reacties
  • 1057 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben deze maand overgestapt van DSL naar Glasvezel 400/400. Maar ik begin mij enorm te ergeren aan het feit dat het laden van websites, maar ook gewoon apps die internet nodig hebben, EXTREEM traag zijn.

In de browser (Brave) zie ik onderin “Establishing secure connection” voor minstens 8 tot 15 seconden voordat bijvoorbeeld deze site laadt. En als de site laadt, dan gaat dat zo traag als vroeger bij een inbelverbinding. Plaatje voor plaatje. Maar, soms, gaat het ineens wel weer snel. Echter, het begin gaat nooit snel. Ik mag echt eerst erg lang wachten voordat er werkelijk wat geladen wordt.

Nu dacht ik, zou dit aan mijn pc (overigens met CAT6 kabel verbonden met de Zyxel T50 modem) liggen? Maar nee. Ook als ik mijn telefoon verbind met het WIFI netwerk krijg ik exact dezelfde ervaring. Ook als ik een andere browser gebruik. Ook als ik in Windows veilige modus opstart, of Linux. Het maakt allemaal niet uit. 

Ik heb de media-converter al van het stroom gehaald, modem gereset, dns geflushed, diverse DNS servers geprobeerd (die van T-Mobile, OpenDNS en van Google), maar allemaal hetzelfde resultaat. 
 

Het lijkt echt héél sterk hier op


Voor de geïnteresseerden:

C:\>ping 1.1.1.1

Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=59
Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=9ms TTL=59

Ping statistics for 1.1.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms

C:\>ping google.com

Pinging google.com [142.250.179.174] with 32 bytes of data:
Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=6ms TTL=60
Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=7ms TTL=60
Reply from 142.250.179.174: bytes=32 time=9ms TTL=60

Ping statistics for 142.250.179.174:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 9ms, Average = 7ms

Ik haal bij speedtest.net wél ongeveer 370/300 mbit (maar zit maar ongeveer 35 meter bij de wijkkast vandaan). Maar ook de speedtest site, wanneer de connectie moet worden gemaakt, gaat dat zo traag als stront door een trechter. Heel ergerlijk. 
 


Een test naar een locatie notabene in mijn woonplaats:
 


DigID app op telefoon via wifi op dit thuisnetwerk idem. Het duurt allemaal ontzettend lang. Eerlijk gezegd vind ik het glasvezel behoorlijk tegenvallen. Het zou stabieler en sneller zijn. 

Ik denk echt dat dit aan de modem/router ligt. Iemand idee?

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 July 2023, 11:44

Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niquedegraaff 

De internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen is nog iets wat je kunt proberen.

Gebruik je naast de Zyxel router nog een router, versterker of switch?

Reputatie 2

Hallo @niquedegraaff 

De internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen is nog iets wat je kunt proberen.

Gebruik je naast de Zyxel router nog een router, versterker of switch?

Die kabel heb ik inderdaad ook al vervangen. Zonder resultaat. Verder gebruik ik geen routers/switch. Ik heb genoeg aan de poorten op de meegeleverde modem/router. 

Ik wilde reageren op je antwoord, maar ik heb kennelijk per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt (antwoord), waardoor hij nu wordt weergegeven als beste antwoord. Ik had op ‘reageren’ moeten drukken.

Reputatie 7
Badge +15

@niquedegraaff 

Het beste antwoord kan ongedaan worden gemaakt door een moderator.

Snelheden en latency ziet er prima uit, je zou ook een eigen router met VLAN ondersteuning kunnen testen indien mogelijk.

Reputatie 4

@niquedegraaff Ik herken wel een beetje wat jij zegt. Ping en speedtest zijn bij mij prima, maar toch duurt het laden van websites of apps soms best lang. Ik denk niet dat dit in je thuisnetwerk zit, maar in internetkeuzes die T-Mobile maakt. Alle verkeer via duitsland hebben ze, meen ik,  in het verleden ooit eens gedaan omdat dat goedkoper was. Het blijft toch een budget provider, maar ze hebben wel zodanig geoptimaliseerd dat pings en speedtesten meestal wel presteren.

Even speculeren, misschien heeft T-Mobile al zijn verbindingen zwaar overboekt, maar hebben ze wel enkele grote cache servers, waardoor herhalend internetverkeer lekker snel gaat, maar de al het nieuwe traag. Geen idee of dit idd technisch zo kan werken, maar het lijkt er wel op.

Heel lastig meetbaar dus, maar toch wel een beetje merkbaar. Ziggo laadde websites vaak toch wat sneller.

Reputatie 2

@niquedegraaff Ik herken wel een beetje wat jij zegt. Ping en speedtest zijn bij mij prima, maar toch duurt het laden van websites of apps soms best lang. Ik denk niet dat dit in je thuisnetwerk zit, maar in internetkeuzes die T-Mobile maakt. Alle verkeer via duitsland hebben ze, meen ik,  in het verleden ooit eens gedaan omdat dat goedkoper was. Het blijft toch een budget provider, maar ze hebben wel zodanig geoptimaliseerd dat pings en speedtesten meestal wel presteren.

Even speculeren, misschien heeft T-Mobile al zijn verbindingen zwaar overboekt, maar hebben ze wel enkele grote cache servers, waardoor herhalend internetverkeer lekker snel gaat, maar de al het nieuwe traag. Geen idee of dit idd technisch zo kan werken, maar het lijkt er wel op.

Heel lastig meetbaar dus, maar toch wel een beetje merkbaar. Ziggo laadde websites vaak toch wat sneller.

Ik zat eerst met een DSL (ook T-mobile) verbinding en toen was het probleem er niet.

Reputatie 2

@niquedegraaff

Het beste antwoord kan ongedaan worden gemaakt door een moderator.

Snelheden en latency ziet er prima uit, je zou ook een eigen router met VLAN ondersteuning kunnen testen indien mogelijk.

Ik heb helaas geen eigen router om het te testen. Ik heb wel voor de zekerheid nog een CAT8 netwerk kabel tussen de mediaconverter en de T50 gehangen. Maar ik merk geen verschil. 

Reputatie 4

Maar is zo'n dsl van T-Mobile niet gewoon KPN in een T-Mobile verpakking?

Reputatie 7
Badge +15

@wlmpie

Bij DSL wordt de lijn gehuurd van KPN en bij glasvezel kan de lijn ook worden gehuurd van KPN (WBA) of het loopt via het eigen glasvezelnetwerk (ODF).

Reputatie 2

Feit is, dat ook op dit moment weer, het zwaar ruk is. Niks laadt. Ik moet over op 4g wil de pagina laden. Mijn eerste ervaring met glasvezel is wat mij betreft echt zeer zeer slecht. Ik heb hier helemaal niets aan.

 

Die goede oude dsl lijn was zo slecht nog niet! 

Reputatie 2
tracert community.t-mobile.nl

Tracing route to d1vjade0nfy6p.cloudfront.net [18.65.39.36]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 6 ms 7 ms 1-48-21-31.ftth.glasoperator.nl [31.21.48.1]
3 6 ms 7 ms 7 ms 10.10.10.249
4 114 ms 9 ms 9 ms 10.10.12.57
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 10 ms 6 ms 7 ms 52.93.112.223
14 8 ms 8 ms 6 ms server-18-65-39-36.ams1.r.cloudfront.net [18.65.39.36]

Trace complete.
Speedtest.net kan geen upload test doen


Tweede poging moet via mijn mobiel en 4g upgeload worden want het glasvezel ligt er nu helemaal uit. Ben tevens onvrijwillig uitgelogd van deze site en kan niet meer inloggen. 

 

Reputatie 4

Duidelijk iets mis. Maar nu gaat een moderator je waarschijnlijk eerst door allemaal brandende hoepeltjes laten springen (speedtest desktop app gebruiken onder windows op bekabelde computer die niets anders aan het doen is en dat moet jij bewijzen met screenshots etc.) Daarna komt er over ca. twee weken een Guidion monteur langs, op een moment dat alles wel werkt, en die zegt dan: "hij doet het toch?"

Of ben ik nu te cynisch over internetproviders?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @niquedegraaff, welkom op onze Community!

Ik zie dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice, dit wil ik graag afwachten of daar iets uitkomt. Anders begin graag een onderzoek hiernaar, echter heb ik wel een aantal testen nodig en domeinnamen. Zou je de instructies hieronder kunnen volgen en de screenshots hier in het topic willen delen? Daarnaast wil ik je vragen een aantal domeinnamen te delen waar je dit het meest op ervaart. Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 2

Hi @niquedegraaff, welkom op onze Community!

Ik zie dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice, dit wil ik graag afwachten of daar iets uitkomt. Anders begin graag een onderzoek hiernaar, echter heb ik wel een aantal testen nodig en domeinnamen. Zou je de instructies hieronder kunnen volgen en de screenshots hier in het topic willen delen? Daarnaast wil ik je vragen een aantal domeinnamen te delen waar je dit het meest op ervaart. Alvast bedankt.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ik weet het nóg beter, heb er een video van gemaakt. 2 testen achter elkaar.

 

Video

 

Screenshot

 

Zoals je ziet begint Test 1 al meteen met een error dat er geen verbinding is.
Daarna haal ik bij test 1 nog net de helft van de beloofde upload snelheid.

Bij test twee lijkt alles in orde, maar dan komt de upload met een whopping 0.36mbit

Daarom denk ik ook dat dit de reden is waarom het laden van pagina's langzaam gaat, maar het downloaden snel. Ik moet eerst een request versturen, maar als dat zo afgeknepen is dat er geen data verzonden kan worden, dan gaat het lang duren voordat er een response komt ;). 

Sowieso is bij een 400/400 verbinding, 380/200 mbit ook niet goed. 380 kan ik mee leven, maar 200 mbit is onacceptabel. Er zit dus sowieso iets niet goed bij de upload. 

Voordat ik de vragen krijg:

  • Ja, ik heb het modem gereset naar fabrieksinstellingen. 
  • Ja, ik heb andere kabels geprobeerd, sterker nog ,er zit zelfs een CAT8 kabel tussen de media converter en WAN poort van het modem/router.
  • Ja, deze pc is de enige pc die aangesloten. Echter, andere apparaten ervaren allemaal dezelfde problemen wanneer ik deze wél heb aangesloten. Het maakt niet uit op welke poort ik de apparaten aansluit.
  • Ja, ik heb de media converter van het stroom gehaald, evenals het modem/router.
  • Ja, ik gebruik de originele T-Mobile T50 modem/router
  • Ja, ik heb ook getest in veilige modus (Windows 11)
  • Ja, ik heb ook WIFI uitgezet om te testen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik tot enkele weken geleden minstens 6 jaar gebruik heb gemaakt van T-Mobile over DSL, en dat werkte prima. Nu ik over ben gegaan op glasvezel, óók bij jullie, is de ellende begonnen. Ik denk NIET dat dit aan mijn thuis-netwerk ligt maar aan jullie netwerk.

Reputatie 7
Badge +9

@niquedegraaff, bedankt voor alle informatie!

Ik heb een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten gaan hier nu een blik op werpen. Hopelijk kunnen zij erachter komen wat hier aan de hand is en het zo snel mogelijk oplossen. Wordt vervolgd. 

Reputatie 2

Ik weet niet waar die tickets terecht komen, maar ik heb nog helemaal niets gehoord....

Reputatie 7
Badge +9

@niquedegraaff we hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen. Binnen 5 dagen zal het ticket worden opgepakt door onze techneuten. Dan zal er ook contact worden opgenomen met je!

Reputatie 2

Inmiddels is er een monteur langs geweest en die heeft het probleem ook gezien. De ene keer werkt alles prima, de andere keer doet niets het meer. Of alleen de download. Alles is vervangen, behalve de media-converter.

Wat ik overigens erg raar vind. Waarom sturen jullie monteurs op pad zonder multi-inzetbare media-converter die gewoon standaard overal moet werken, zoals een 'loper’ in een sleutelbos op alle sloten past. Kwestie van mac-adres overal standaard aanmelden. 

Nu kunnen ze dus niet testen of het aan de media-converter ligt. 

Mijn buren hebben ook glasvezel, maar dan van KPN en bij hun was de media-converter het probleem. 

Ondertussen zit ik na ruim een maand glasvezel, nog steeds zonder fatsoenlijk internet.

 

Je hebt immers niet zo veel aan een hoge download, als je upload 0 is. Je kan namelijk amper requests versturen. Ik heb maar liefst een maand moeten wachten op een monteur. Ik ben bang dat ik nu weer een maand kan wachten op een vervolg stap. Ik vind dit echt onacceptabel.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @niquedegraaff, bedankt voor je terugkoppeling.

Dit ziet er inderdaad niet goed uit. Ik ben ook meteen gaan kijken en de monteur heeft een terugkoppeling gegeven dat je het internet zou testen met het nieuwe modem. Ook zie ik dat er al een nieuw ticket is aangemaakt dat het nog steeds niet goed werkt. Onze techneuten zullen dit voor je uitzoeken! Wil je mij hiervan op de hoogte houden? 

Reputatie 2

Waar ik al bang voor was gebeurd! Wat en ffing soap!

Ik vind het echt niet meer normaal. En ontzettend omslachtig hoe jullie werken met monteurs en opleveren van glasvezel.

Ik ben echt over de zeik inmiddels! 

Ik zit nu bijna twee maanden te wachten op werkend glasvezel! Die goede oude DSL lijn werkte tenminste! 

Vandaag is de genexis media converter geleverd zodat ik die kan vervangen. Dat is het laatste stukje aan mijn kant dat nog niet vervangen is. Ik haal de oude genexis er af en schuif de nieuwe erop. En wat denk je? Twee groene lampjes waarvan "connection" knippert. Verdomme! De media converter mac adres is dus nog niet aangemeld! 

Ingelogd op het modem/router (Zyxell T50) zie ik dat de connectie tussen de converter en het modem/router prima is. 

Dit is dus gewoon weer aan jullie zijde; het Mac adres zal wel nog niet aangemeld zijn. Dus ik bel jullie "help" desk, maar niemand kan wat voor mij betekenen. Neen, ik moet eerst weer een halve maand wachten!! Op een guidion monteur, die werkelijk waar helemaal niets hoeft te doen omdat alles wat hij moet doen 20 seconden werk is en al is gedaan. 

Waarom activeren jullie het Mac adres niet gewoon direct bij verzending!? Waarom moet ik weer (!!) een halve maand wachten op een. Monteur!? 

Ik moet even afkoelen maar ik ben eigenlijk geneigd de overeenkomst te ontbinden omdat Odido, verzuimt binnen redelijke termijn de dienst te leveren!

 

Sterker nog, grote kans dat als ik nu een glasvezel abonnement afsluit bij een concurrent, dat die verbinding nog sneller wordt opgeleverd dan dat jullie een monteur sturen om in 30 sec. de media converter over het kpn kastje te schuiven om er dan achter te komen of het probleem is opgelost of niet.

Als het niet aan de media converter ligt blijft enkel het netwerk buiten mijn huis nog over. Maar dan moet ik zeer waarschijnlijk nóg eens weken wachten voordat daar actie op gezet wordt! 

Ik wil dat er NU een monteur komt, of iig dat jullie de converter Mac aanmelden. Niet over 2 weken!

 

En nog een dingetje, graag "het beste antwoord" ongedaan maken want het probleem is nog niet opgelost. Dank. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @niquedegraaff, bedankt voor je terugkoppeling. Normaliter dient Guidion de nieuwe Media Converter te installeren. Omdat glasvezel een gevoelig stukje technologie is zijn de monteurs hiervoor verzekerd. Als er iets misgaat bij een zelf installatie verloopt de garantie en zijn de kosten voor jezelf. Dat ter zijde, ik heb het nieuwe Media Converter voor je geregistreerd. Ik weet niet zeker of hij nu zal werken, kan je dit toevallig voor mij testen? 

Reputatie 2

Hey @niquedegraaff, bedankt voor je terugkoppeling. Normaliter dient Guidion de nieuwe Media Converter te installeren. Omdat glasvezel een gevoelig stukje technologie is zijn de monteurs hiervoor verzekerd. Als er iets misgaat bij een zelf installatie verloopt de garantie en zijn de kosten voor jezelf. Dat ter zijde, ik heb het nieuwe Media Converter voor je geregistreerd. Ik weet niet zeker of hij nu zal werken, kan je dit toevallig voor mij testen? 

Hij is aangemeld. De helpdesk medewerker zei dat ze dat niet kon, dat er niets aan te melden valt, en dat ik gewoon moest wachten op de monteur. Ik bleef volharden, omdat de media-converter (eigenlijk een ONT) ook alleen door 2e lijn opgestuurd kan worden, die deze dan ook aanmelden, want anders kan toch iedereen een media converter (ONT) kopen en over het kastje schuiven? Het MAC adres moet toch worden geactiveerd? Maar het mocht niet baten, ik moest van haar gewoon nog twee weken wachten. En daar werd ik woedend over.

Want stel dat het probleem dan nóg niet opgelost is? En het dus niet aan aan het ONT kastje ligt. Dan moet ik jullie weer bellen, wordt er weer een ticket aangemaakt, waar weer 5 dagen overheen gaan, en daarna moet ik wachten op KPN omdat het dan waarschijnlijk aan de lijn ligt. Dan zijn we dus weer een maand verder, en we zijn al zo lang bezig.Ik wil het probleem zo snel mogelijk tackelen.

De zelf installatie voor Genexis GMC ONT's zijn zo gemakkelijk dat zelfs een peuter dat moet lukken. Het is minder moeilijk dan een driehoek in het juiste gat van een vormenstoof drukken. 

De eerste resultaten zijn goed. Ik krijg direct een stabiele upload en download via speedtest.net. Ik ga het de komende uren in de gaten houden.


Bedankt voor het activeren; net op tijd, want ik had de bestel pagina bij KPN al open staan. Inclusief gratis TV zag ik ;). 

Een tip: Laat Guidion monteurs met een ‘loper’ ONT / Mediaconverter op pad gaan, zodat zij altijd ter plekke óók dit kastje kunnen testen op defecten en evt kunnen vervangen.

Reputatie 7
Badge +9

@niquedegraaff, ik ben blij dat het gewerkt heeft!

Onze klantenservice kan en mag dit niet activeren. Hiervoor heb je een aparte skill nodig. Ik weet ook dat het installeren van een ONT/Media Converter geen hoge wiskunde is, echter zijn er sommige mensen die dit niet kunnen. Daarom doen we dit altijd zelf en als er dan iets mis gaat zijn wij aansprakelijk en niet de klant. Houd me op de hoogte of het stabiel blijft, ik ben erg benieuwd naar de resultaten. 

 

Een tip: Laat Guidion monteurs met een ‘loper’ ONT / Mediaconverter op pad gaan, zodat zij altijd ter plekke óók dit kastje kunnen testen op defecten en evt kunnen vervangen.

Veel monteurs hebben dit standaard in de bus zitten maar nog lang niet allemaal. Dit gaat namelijk om “eigen inventaris” van de monteurs. Hier wordt hard aan gewerkt om dit op orde te krijgen!

Reputatie 2

@niquedegraaff, ik ben blij dat het gewerkt heeft!

Onze klantenservice kan en mag dit niet activeren. Hiervoor heb je een aparte skill nodig. Ik weet ook dat het installeren van een ONT/Media Converter geen hoge wiskunde is, echter zijn er sommige mensen die dit niet kunnen. Daarom doen we dit altijd zelf en als er dan iets mis gaat zijn wij aansprakelijk en niet de klant. Houd me op de hoogte of het stabiel blijft, ik ben erg benieuwd naar de resultaten. 

 

Een tip: Laat Guidion monteurs met een ‘loper’ ONT / Mediaconverter op pad gaan, zodat zij altijd ter plekke óók dit kastje kunnen testen op defecten en evt kunnen vervangen.

Veel monteurs hebben dit standaard in de bus zitten maar nog lang niet allemaal. Dit gaat namelijk om “eigen inventaris” van de monteurs. Hier wordt hard aan gewerkt om dit op orde te krijgen!

Helaas. Hoewel het beter leek te gaan is het probleem wéér teruggekeerd. Ik heb weer 0 upload. Werkelijk alles in mijn huis, vanaf het kpn kastje, is nu vervangen. Van pc, kabels, modem/router, media converter/ONT.. Alles is vervangen, en het probleem blijft bestaan, op alle apparaten, via LAN of WIFI, het maakt niet uit. Dit probleem gaat niet weg.

Wat ik raar vind is dat de download stabieler is. Tijdens het uploaden hapert en stottert hij vreselijk. soms blijft ie hangen of loopt helemaal vast, de latency schiet naar 3500ms of hoger. Upload snelheid blijft 0. En dan BAM dan doet hij het weer een paar seconden, en dan BAM… weg is het. En het kan zomaar 10 minuten duren voordat ik er weer doorheen kom.


Even later kom ik er dan wel weer een beetje doorheen desnoods op een andere odido server getest maar de snelheden zijn dan wel ondermaats.
 

 

Kijk ook even naar de hoge ping.. (121) Die schiet soms naar 2500 en dan weer keurig 8 voor een paar minuten.
Hoge ping.. ondermaatse snelheden

 

 

Wederom giga hoge ping, upload ping onder load was voor lange tijd boven de 3500ms. Maar check de snelheden ook. Ondermaats.

Een aantal van deze testen zijn gedaan met een laptop, aangesloten op LAN poort 1, en 4. ZONDER enig ander apparaat aangesloten op de T50 router. Andere aantal zijn gedaan op de PC, ook gewisseld van LAN poorten, en eveneens ZONDER enig ander apparaat aangesloten. 

Nogmaals: ALLE apparatuur is vervangen. 

Kan er sprake zijn van een kabelbreuk / scheurtje in de lijn naar de wijkkast?
In mijn wijk hebben maar weinig mensen glasvezel. Overbelasting lijkt mij niet aan de orde.
Nu kan het wel zo zijn dat er sprake is van signaalinterferentie. De buren twee huizen verderop hebben ook glasvezel van KPN, en hun lijn ligt gebundeld met mijn lijn richting de wijkkast. 

Reputatie 2

Goed. Ik ga het contract denk ik maar gewoon beëindigen.

Wat een hel. Het ligt echt niet aan mijn kant! Na het weekend ook geen reactie van Odido meer gehad. Alles is vervangen. Moet natuurlijk weer godver weken wachten op een monteur, want de klant geloven op z'n woord, ho maar! 

Ik heb gisteren bij een vriendin van mij haar tv en internet aangesloten op haar nieuwe glasvezel abonnement. Ze woont 1 straat verderop. 

KPN stuurde gewoon een flinke doos met alles er in, op en er aan, 1 dag na de aanvraag heeft zij internet! En in die doos zaten de handleidingen ed. Geen Monteur nodig. Alles gewoon zelf te doen, incl. ONT kastje en hupsakee, ze heeft nu een stabiele glasvezel aansluiting. Hoefde ook niet eerst een verzoek te doen om dat ONT kastje aan te melden. Was allemaal al geregeld. Schuif dat ding over het glasvezel aansluit punt heen, 5 minuten wachten, ding herstartte zichzelf en yes! Internet. 

 

Terwijl ik zelf al meer dan 50 dagen wacht!

De bottleneck is guidion. Wat een achterlijk traag bureaucratisch systeem zeg! En weinig vertrouwen in de klant als die aangeven kundig genoeg te zijn, moet je daar gewoon op vertrouwen. Scheelt een hoop tijd en gezeik.

Als kpn dit weekend weer zo'n aanbieding doet zoals afgelopen weekend, dan ben ik weg bij odido. 100% opzeker. Nu ik weet hoe gemakkelijk dat ging en snel. Dan maar 2,50 euro duurder.

Zodra m'n mobiele abonnementen zijn verlopen, ben ik op dat vlak ook weg. Odido is niet de t-mobile waar ik 6, 5 jaar geleden een overeenkomst mee sloot. Wat een verschrikking!!! 

 

😡😡😡😡😡😡

Reputatie 7
Badge +9

Hey @niquedegraaff, ik had gehoopt dat de monteur het had kunnen oplossen. Kan je voor de zekerheid het ONT opnieuw opstarten? Ik zie dat dat nog niet gebeurt is sinds 8 september. Dan kan ik het namelijk nogmaals voor je doorzetten! 

Reageer