Skip to main content

Ik heb sinds een week of 2 internet van Odido over een KPN fiber aansluiting, een abo van 400 mbit, maar dit is eigenlijk vanaf het begin erg traag geweest en lijkt wel nog trager te worden.

Het zit hem niet in de WiFi verbinding want als ik naast de router zit en als ik bedraad ben aangesloten is het ook traag. Het lijkt wel of de verbinding van tijd tot tijd echt helemaal stilstaat en dat ervaar ik met diverse apparaten zoals een iOS tablet, Android tablet over WiFi en Windows 11 pc over wifi en bedraad.

De speedtest van Ookla duurt ook al heel lang voor hij start, en als hij dan eenmaal loopt komt het niet verder dan 300 mbit.

Restart van de router helpt niets.

wat kan daaraan gedaan worden?

 

Hallo @Peter-de-J 

Is dit met een zwarte Genexis ONT? Dan kan je je denk ik hier aansluiten:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921


Dank je @Waqqas voor de snelle reactie.

Ik heb inderdaad een zwarte XGS-PON, het merk kan ik er niet op vinden, mogelijk staat dat op de zijkant maar dat is niet zichtbaar want het ding ergens tussenin geplaatst.

En bij mij zijn de problemen ook vooral in de avond en weekends.

Moet ik bij de stream die je noemde mijn naam achterlaten en dan afwachten, of is er meer nodig?


@Peter-de-J 

Het zwarte Genexis XGSPON kastje zit op het KPN glasvezelaansluitpunt geschoven, je ziet de lampjes power, connection en alarm erop. Er wordt gewerkt aan een oplossing dus veel kan er niet gedaan worden.

Het probleem lijkt in de zwarte XGSPON ONT te zitten.


Reageer