Zeer traag internet, haal bij lange na NIET de 1000MBit.
Is er een mogelijkheid eens te kijken of het betreffende internet abonnement ergens bottleneckt?
Naar mijn idee is het internet via Tmobile verkeerd aangemeld, of gesloten.
Ik heb een 1000 mbit internet Tmobile abo, maar al weken kom ik niet hoger dan 100Mbit (11 mb / sec)
Nu ben ik via Steam een game aan het downloaden, en stottert / hapert de TV welke beneden in de woonkamer staat.
Dit is dusdanig erg dat TV kijken niet lukt.
Niet alleen een steam download zorgt voor een haperende TV, maar ook het bekijken van een Youtube video in 1080P.
Modem is via ingang glasvezel aangesloten, PC is rechtstreeks bekabeld aan modem met CAT6 kabel.
installatie voldaan in april door medewerker Tmobile
TV zit enkel een losse router tussen, omdat ik te weinig poorten heb in het modem. Hier aan standaard instellingen niet gewijzigd, dit is enkel een switch.
Haperen van TV zou door de router kunnen komen wellicht, eerdere topics gelezen over Steam downloads en een losse router.
Maar de algehele snelheid zou naar mijn idee zeker niet zo laag moeten zijn.
Graag jullie reactie.
Bladzijde 1 / 1
Hoi @GerrieT, dit moeten we zeker onderzoeken. Ik wil graag dat je bekabeld van de 1000Mbps kunt genieten. Ik heb je modem onder de loep genomen maar zie vanuit hier geen problemen. Er kunnen dus een aantal oorzaken zijn waardoor je de maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?
1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset). 2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging. 4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest. 5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen. 7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel)
Bedankt voor de moeite. Verder zou ik je willen adviseren het modem eens te resetten en de mediaconverter dus het modem en de aansluiting eens te herstarten. Ik hoor de uitkomst graag!
Beste Cheyenne,
Met jouw punten ben ik aan de slag gegaan;
1. Je gebruikt een netwerkkaart die enkel 100Mbit ondersteunt (zoals broadcom of asheros chipset).
Check - Maar niet het geval. Zelfde ervaar ik op wifi met laptop, of iphone 12 pro.
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
Check - Nee, want ook op wifi deze situatie. PC CAT6 kabel gaat rechtstreeks naar Modem
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
Check - ja, ik heb beiden. Maar wifi op Iphone 12 pro, met speedtest app. 50 mbps.
4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
Check - Zodra bekabelde PC uit staat, en ik via WIFi een test uitvoer, ervaar ik ook geen hogere snelheid dan 80mbps na meerdere speedtests.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet).
Check - maar nvt.
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
Check - Niet van toepassing.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Switch Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel)
Ik gebruik het Zyxel T50 modem
Modem heb ik volledig gereset, Switch eruit.
Enkel op modem wifi, na fabrieks reset - nu ervaar een 71 mbps en 80 upload.
Het is dus niet enkel een aangesloten PC connectie, maar over Wifi het zelfde.
Dank voor je reactie alvast.
Mvg.
Onder op de Zyxel bevind zich als het goed is een wachtwoord waarmee je kunt inloggen op de Zyxel (tenzij je deze tussentijds al veranderd hebt). Inloggen kan via https://192.168.1.1/, als je ingelogd bent dan zou je als het goed is de interfacestatus per poort moeten zien.
Zo moeten LAN1 t/m LAN4 1000M/Full moeten tonen (afhankelijk waar je apparaten op aangesloten hebt en of deze 1Gbit ondersteunen). Ook WAN zou 1000M/Full moeten tonen.
Zou je hier misschien eens naar kunnen kijken?
Login op het modem en check of je wan wel op 1000 Mbps staat
Login op het modem en check of je wan wel op 1000 Mbps staat
Thanks, voor jullie bericht.
Mijn LAN2 verbinding (PC) staat indd op 1000M/Full
De WAN staat op 100M/Full.
Kan ik dit in het Zyxel modem ook aanpassen naar 1000Mfull?
Dank alvast.
In de Zyxel is dit niet aan te passen.
Wat je zou kunnen proberen;
De mediaconverter even van het stroom afhalen en er weer op zetten.
Een andere netwerkkabel tussen mediaconverter en Zyxel proberen.
In de Zyxel is dit niet aan te passen.
Wat je zou kunnen proberen;
De mediaconverter even van het stroom afhalen en er weer op zetten.
Een andere netwerkkabel tussen mediaconverter en Zyxel proberen.
Mediaconverter inderdaad van het stroom af gehad, ook switch afgekoppeld, en na reset van modem geen verschil.
De kabel, dat ga ik morgen even proberen.
Kabel is recent getrokken, meerkosten voor betaald door Guidion bij installatie.
Wellicht breuk, of verkeerde aansluiting in stekker mogelijk?
Kabel is recent getrokken, meerkosten voor betaald door Guidion bij installatie.
Wellicht breuk, of verkeerde aansluiting in stekker mogelijk?
Het kan zijn dat de contactjes in de plug geen of slecht verbinding maken met de draden van de netwerkkabel. In dat geval werkt het niet of werkt het op een maximum snelheid van bijv. 100Mbit.
Ik zou idd de kabel even controleren, Draadjes fout/nietgoed inn de connectortjes kan snel fout gaan.
Ik zou idd de kabel even controleren, Draadjes fout/nietgoed inn de connectortjes kan snel fout gaan.
Probleem mogelijk gevonden, andere CAT5E kabel modem aangesloten, nu geeft het modem wel de 1000M/Full aan op WAN.
Zal maandag even contact op nemen met Guidion, of ze de kabel welke zij hebben aangelegd en aangesloten willen herstellen. Hier zijn buiten de gebruikelijke aansluit kosten namelijk meerkosten voor gerekend om de kabel door een gootje te trekken.
Kan @Cheyenne T -mobile hier nog iets in betekenen, al zijnde het aangeven van situatie wat bevorderend helpt om de situatie te verbeteren? Betaal immers al 3 maanden voor 1000mbit, waarbij ik maar gebruik heb kunnen maken van 100 mbit en lager die ontstaan is bij het aansluiten, wat is uitgevoerd door een specialist van Guidion.
Thanks
@GerrieT
Het is niet nodig om hiervoor Guidion te contacteren en langs te laten komen. Je kunt je eigen kabel laten zitten en eventueel een nieuwe CAT6 kabel gebruiken.
Edit - ah, het gaat om een getrokken kabel door Guidion, las het topic niet helemaal.
Maak eens een foto. Misschien kunnen we zo zien of er wat niet goed zit.
Hi @GerrieT, super om te lezen wat voor goede tips jij hier hebt doorgekregen en dat jij weer de juiste snelheid behaalt! Ervaar je nog steeds de juiste snelheid? Top dat de mogelijke oorzaak aan het licht is gekomen. Heb je Guidion al te pakken gekregen vandaag? Ik vermoed dat zij jou naar ons zullen terugsturen, dus ik help je met alle liefde via deze weg verder. Ook kijk ik graag naar een passende vergoeding als blijkt dat het probleem inderdaad helemaal is verdwenen. Ik hoor het graag van je.
Maak eens een foto. Misschien kunnen we zo zien of er wat niet goed zit.
Hi @GerrieT, super om te lezen wat voor goede tips jij hier hebt doorgekregen en dat jij weer de juiste snelheid behaalt! Ervaar je nog steeds de juiste snelheid? Top dat de mogelijke oorzaak aan het licht is gekomen. Heb je Guidion al te pakken gekregen vandaag? Ik vermoed dat zij jou naar ons zullen terugsturen, dus ik help je met alle liefde via deze weg verder. Ook kijk ik graag naar een passende vergoeding als blijkt dat het probleem inderdaad helemaal is verdwenen. Ik hoor het graag van je.
Guidion nog niet kunnen spreken!
hier kom ik op terug
Maak eens een foto. Misschien kunnen we zo zien of er wat niet goed zit.
De 2 blauwe adertjes zitten verkeerd om. Als je hier voor betaald hebt mogen ze inderdaad op hun kosten terug komen, echt prutswerk wat hier afgeleverd is.
De 2 blauwe adertjes zitten verkeerd om. Als je hier voor betaald hebt mogen ze inderdaad op hun kosten terug komen, echt prutswerk wat hier afgeleverd is.
Tenzij ze aan de andere kant van de kabel dezelfde fout hebben gemaakt met de draden.
Kijkende alleen al naar het stukje bij de RJ-45 en buitenmantel oogt dit zekers niet zoals het moet. Had de monteur de draadjes een paar mm korter gemaakt, dan had de mantel onder het nokje gekomen en deze vastgedrukt kunnen worden zoals het hoort.
Voor TS @GerrieT als ze het komen fixen, linkerzijde van de 1e afbeelding hieronder, zie je dat de buitenmantel in de plug zit wat bij jou niet het geval is. Alleen de draden zorgen ervoor dat de plug blijft zitten, normaalgesproken hoort de kabel in de plug te zitten.
En inderdaad wat @prodigy al zegt, blauw is met blauw/wit gekruist. Als dit aan de andere kant ook het geval is, maakt het niet heel veel uit hoewel netjes toch echt anders is.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.