@Solution1 Hoi
Heb je de netwerkkabel tussen glasvezel kastje en de Zyxel al vervangen.?
Omdat het probleem bij meerdere Zyxel speelt vermoed ik een ander probleem.
Misschien die netwerkkabel.
Ik ken die Zyxel zelf niet in werking.
Ik heb sinds dag 1 van mijn T-Mobile (Odido) abonnement mijn Fritzbox in gebruik wat ik hiervoor bij Kpn gebruikte.
Tja, een zyxel laten kwalificeren door een grote bedrijven internet bouwer is natuurlijk geen vergelijk. Ten eerste is de t75 best een kostbaar modem vanwege de 10Gbit wan interface, maar het blijven consumenten routers en geen Cisco voor bedrijven met een heel ander prijspunt. Als je dat wel wilt, dan staat het je geheel vrij een apparaat van Kommago te verkrijgen.
Hallo @Solution1
Welke lampjes branden of knipperen er op de Nokia ONT wanneer er geen internet is?
Hallo @Solution1
Welke lampjes branden of knipperen er op de Nokia ONT wanneer er geen internet is?
Hoi Waqqas ,
Op de Nokia ONT branden de volgende lampjes bij geen internet ,
-De power lamp brand groen
-De lamp brand groen
-De data lamp brand blauw en flikkert af en toe ,wat zo hoort volgens mij
het alarm lampje is constant uit
ik heb nu al vanaf gister middag 14:00 geen internet
ik heb de modem van het stroom ontkoppeld ,alle LAN patch kabels ontkoppeld , patch kabel ontkoppeld zowel van de ONT als de Zyxel T75 modem , de ONT ontkoppeld van het stroom
Dit alles 30 min , toen de ONT patch kabel weer in de ONT geklikt weer en in de Zyxel T75 modem, toen de ONT van stroom voorzien en gewacht tot deze volledig opgestart was , toen de Zyxel T75 modem weer van stroom voorzien en gewacht tot deze volledig opgestart was zonder de LAN patch kabels erin geklikt te hebben om eerst te testen en het resultaat is dat het internet bolletje nog steeds een rood lampje geeft op de Zyxel T75 modem oftewel geen internet . Ik heb deze stappen inmiddels 4x herhaald vanaf gister 5Mei 14:00
Tja, een zyxel laten kwalificeren door een grote bedrijven internet bouwer is natuurlijk geen vergelijk. Ten eerste is de t75 best een kostbaar modem vanwege de 10Gbit wan interface, maar het blijven consumenten routers en geen Cisco voor bedrijven met een heel ander prijspunt. Als je dat wel wilt, dan staat het je geheel vrij een apparaat van Kommago te verkrijgen.
Hoi Eric ,
Ik heb de modem Zyxel T75 niet bewust laten kwalificeren maar zij waren zelf geïnteresseerd en vroegen of ik deze mee wilde nemen omdat ik er hoog over sprak omdat dit mij ook verteld was door ODIDO dat dit een hele goede betrouwbare modem zou zijn . Ik kwam daar in eerste instantie voor het advies welke apparatuur het beste met de Zyxel T75 modem compatibel zou zijn .
Betreft “de grote internet bouwer” ,zij leveren, adviseren en installeren apparatuur bij normale huishoudens tot aan grote bedrijven
het lijkt mij dat je er als klant op z’n minst vanuit mag gaan dat er stabiel internet geleverd kan worden die niet om de haverklap in storing gaat , zeker nu we in een tijdperk leven van thuiswerken en dit notabene van te voren duidelijk gevraagd en doorgesproken te hebben bij het overstappen naar ODIDO als Thuis Internet provider
Er zijn honderduizenden Zyxel routers bij de Odido klanten in gebruik. Ik heb er zelf ook 1. Dat is prima prijs/kwaliteit spul. Als je iets meer bijzonder wilt qua mogelijkheden of eigen beheer, dan is er inderdaad een groot aanbod aan andere routers.
@Solution1 Hoi
Heb je de netwerkkabel tussen glasvezel kastje en de Zyxel al vervangen.?
Omdat het probleem bij meerdere Zyxel speelt vermoed ik een ander probleem.
Misschien die netwerkkabel.
Ik ken die Zyxel zelf niet in werking.
Ik heb sinds dag 1 van mijn T-Mobile (Odido) abonnement mijn Fritzbox in gebruik wat ik hiervoor bij Kpn gebruikte.
Hoi Peter ,
Jazeker ,de patch kabel tussen de ONT en de Zyxel T75 modem is een splinter nieuwe patch kabel van 1 meter (CAT7 met volledig koperen kern en interventie bescherming ) de beste kabels die er momenteel zijn .
KPN is hier geweest en heeft alles gecontroleerd en getest zowel de glasvezel verbinding van buitenaf als de Nieuw geplaatste Nokia ONT op de glasvezel aansluiting , dus daar kan het niet aan liggen.
Welk type Fritzbox gebruik je als ik vragen mag en ondersteund deze ook 10Gbit aansluiting ?
@Solution1
Ik gof zelf dat het probleem niet aan de Zyxel router ligt omdat die aangeeft dat er geen internet is (rood lampje). Wellicht is de ONT defect of is het een probleem buitenshuis.
Ik heb hier een Zyxel-T56 en deze werkt prima.
Hoi Waqqas ,
De ONT is er al uit gefilterd of daar het probleem zat maar die werk hartstikke goed en de lijn meting komt gewoon binnen en is inmiddels al een paar keer gedaan het gaat bij de modem mis , heb een nieuwe cat 6a patch kabel geprobeerd nogmaals maar mocht niet baten !
waarschijnlijk net als de eerdere ONT die ik een paar weken geleden nog had dat het een slechte batch ( maandag ochtend product ) is maar dan nu met de T75 modem en eerlijk gezegd hoop ik dat dat het is dan is het opgelost tenminste