ZEER SLECHTE ZYXEL MODEMS !!

  • 5 May 2024
  • 9 reacties
  • 133 Bekeken

Wéér ellende met de modem !!!  Odido begint een serieramp ervaring te worden !! Zyxel T56 modem valt uit daarna nieuwe Zyxel T54 ontvangen daarna nieuwe Zyxel T75 modem ontvangen en weer na 2,5 week nu hetzelfde geen internet vanuit het niets ineens alle plat !! KPN is al langs geweest Gennesis media converter geswapt voor een Nokia glasvezel kabel is door KPN schoongeblazen met een speciaal apparaatje om zeker te zijn dat alles gecontroleerd is en alles komt gewoon binnen kwa data maar bij de Zyxel modems gaat het mis !!! Daar begint de ELLENDE !!

Zelfs als je niet thuis bent en dan kom je thuis en dan constateer je dat niks het meer doet en je Zyxel modem een rood internet bolletje aangeeft op de modem wat betekent geen INTERNET !!! Precies hetzelfde als bij alle andere Zyxel modems en constant alle herstel en reset stappen geprobeerd meervoudig !!

Die je nu heb is echt echt de beste zei ODIDO , ik ben met de modem naar de routershop geweest ook wel bekend als KOMMAGO.nl een zeer grote leverancier die netwerken bouwt en apparatuur levert aan zeer grote bedrijven en heel veel expertise heeft op dit gebied en die moesten even slikken om niet te lachen toen ik de Zyxel T75 modem liet zien , ze zeiden dit zijn low end modems van Zyxel !!
Toch daarna nog het voordeel van de twijfel aan ODIDO gegeven en het geprobeerd met de Nieuwste en beste Zyxel T75 modem zoals ODIDO beweerde maar nu nee tocht weer ELLENDE !! En geen internet !! Voor de derde keer !! 
Ik zeg heel eerlijk hiervoor heb ik bij ZIGGO 10 jaar gezeten en met hun modem heb ik nooit problemen gehad met dezelfde apparatuur en kabels die eraan gekoppeld !!
Mijn mening is dat wel oprecht vind ik dat inmiddels nu na deze ervaringen en er zelf nu veel kennis in opgedaan te hebben dat het ligt aan de zeer de onprofessionele modems die ODiDO nú momenteel levert en ik zie eerlijk gezegd ook veel klachten en deze nemen in een rap tempo toenemen wat ik lees over deze modems !! vroeg of laat ben je de Sjaak !! nu na 2,5 week weer zonder internet en TV terwijl ik daarvoor weken bezig ben geweest om alles weer aan de gang te krijgen en dat er en dat er iemand kwam kijken !! hoe kan dit voor zo’n groot bedrijf!! 
ik ben al ruim 15 jaar klant bij T-mobile met een mobiel abonnement en dit heeft een enorme deuk in het vertrouwen achtergelaten inmiddels nu !! 
 

peter-keetfm 13 dagen geleden

@Solution1 Hoi

Heb je de netwerkkabel tussen glasvezel kastje en de Zyxel al vervangen.?

Omdat het probleem bij meerdere Zyxel speelt vermoed ik een ander probleem.

Misschien die netwerkkabel.

Ik ken die Zyxel zelf niet in werking.

Ik heb sinds dag 1 van mijn T-Mobile (Odido) abonnement mijn Fritzbox in gebruik wat ik hiervoor bij Kpn gebruikte.

 

Bekijk origineel

9 reacties

@Solution1 Hoi

Heb je de netwerkkabel tussen glasvezel kastje en de Zyxel al vervangen.?

Omdat het probleem bij meerdere Zyxel speelt vermoed ik een ander probleem.

Misschien die netwerkkabel.

Ik ken die Zyxel zelf niet in werking.

Ik heb sinds dag 1 van mijn T-Mobile (Odido) abonnement mijn Fritzbox in gebruik wat ik hiervoor bij Kpn gebruikte.

 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, een zyxel laten kwalificeren door een grote bedrijven internet bouwer is natuurlijk geen vergelijk. Ten eerste is de t75 best een kostbaar modem vanwege de 10Gbit wan interface, maar het blijven consumenten routers en geen Cisco voor bedrijven met een heel ander prijspunt. Als je dat wel wilt, dan staat het je geheel vrij een apparaat van Kommago te verkrijgen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Solution1 

Welke lampjes branden of knipperen er op de Nokia ONT wanneer er geen internet is?

Hallo @Solution1 

Welke lampjes branden of knipperen er op de Nokia ONT wanneer er geen internet is?


Hoi Waqqas ,

Op de Nokia ONT branden de volgende lampjes bij geen internet ,

-De power lamp brand groen 

-De lamp brand groen 

-De data lamp brand blauw en flikkert af en toe ,wat zo hoort volgens mij 

het alarm lampje is constant uit 

ik heb nu al vanaf gister middag 14:00 geen internet 

ik heb de modem van het stroom ontkoppeld  ,alle LAN patch kabels ontkoppeld , patch kabel ontkoppeld zowel van de ONT als de Zyxel T75 modem , de ONT ontkoppeld van het stroom 
Dit alles 30 min , toen de ONT patch kabel weer in de ONT geklikt weer en in de Zyxel T75 modem, toen de ONT van stroom voorzien en gewacht tot deze volledig opgestart was , toen de Zyxel T75 modem weer van stroom voorzien en gewacht tot deze volledig opgestart was zonder de LAN patch kabels erin geklikt te hebben om eerst te testen en het resultaat is dat het internet bolletje nog steeds een rood lampje geeft op de Zyxel T75 modem oftewel geen internet . Ik heb deze stappen inmiddels 4x herhaald vanaf gister 5Mei 14:00 

Tja, een zyxel laten kwalificeren door een grote bedrijven internet bouwer is natuurlijk geen vergelijk. Ten eerste is de t75 best een kostbaar modem vanwege de 10Gbit wan interface, maar het blijven consumenten routers en geen Cisco voor bedrijven met een heel ander prijspunt. Als je dat wel wilt, dan staat het je geheel vrij een apparaat van Kommago te verkrijgen.

Hoi Eric ,

 

Ik heb de modem Zyxel T75 niet bewust laten kwalificeren maar zij waren zelf geïnteresseerd en vroegen of ik deze mee wilde nemen omdat ik er hoog over sprak omdat dit mij ook verteld was door ODIDO dat dit een hele goede betrouwbare modem zou zijn . Ik kwam daar in eerste instantie voor het advies welke apparatuur het beste met de Zyxel T75 modem compatibel zou zijn .

Betreft “de grote internet bouwer” ,zij leveren, adviseren en installeren apparatuur bij normale  huishoudens tot aan grote bedrijven 

het lijkt mij dat je er als klant op z’n minst vanuit mag gaan dat er stabiel internet geleverd kan worden die niet om de haverklap in storing gaat , zeker nu we in een tijdperk leven van thuiswerken en dit notabene van te voren duidelijk gevraagd en doorgesproken te hebben bij het overstappen naar ODIDO als Thuis Internet provider 

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn honderduizenden Zyxel routers bij de Odido klanten in gebruik. Ik heb er zelf ook 1. Dat is prima prijs/kwaliteit spul. Als je iets meer bijzonder wilt qua mogelijkheden of eigen beheer, dan is er inderdaad een groot aanbod aan andere routers.

@Solution1 Hoi

Heb je de netwerkkabel tussen glasvezel kastje en de Zyxel al vervangen.?

Omdat het probleem bij meerdere Zyxel speelt vermoed ik een ander probleem.

Misschien die netwerkkabel.

Ik ken die Zyxel zelf niet in werking.

Ik heb sinds dag 1 van mijn T-Mobile (Odido) abonnement mijn Fritzbox in gebruik wat ik hiervoor bij Kpn gebruikte.

 

Hoi Peter , 

Jazeker ,de patch kabel tussen de ONT en de Zyxel T75 modem is een splinter nieuwe patch kabel van 1 meter (CAT7 met volledig koperen kern en interventie bescherming ) de beste kabels die er momenteel zijn .
KPN is hier geweest en heeft alles gecontroleerd en getest zowel de glasvezel verbinding van buitenaf als de Nieuw geplaatste Nokia ONT op de glasvezel aansluiting , dus daar kan het niet aan liggen.

Welk type Fritzbox gebruik je als ik vragen mag en ondersteund deze ook 10Gbit aansluiting ?

Reputatie 7
Badge +15

@Solution1 

Ik gof zelf dat het probleem niet aan de Zyxel router ligt omdat die aangeeft dat er geen internet is (rood lampje). Wellicht is de ONT defect of is het een probleem buitenshuis.

Ik heb hier een Zyxel-T56 en deze werkt prima.

Hoi Waqqas ,

De ONT is er al uit gefilterd of daar het probleem zat maar die werk hartstikke goed en de lijn meting komt gewoon binnen en is inmiddels al een paar keer gedaan het gaat bij de modem mis , heb een nieuwe cat 6a patch kabel geprobeerd nogmaals maar mocht niet baten !

waarschijnlijk net als de eerdere ONT die ik een paar weken geleden nog had dat het een slechte batch ( maandag ochtend product ) is maar dan nu met de T75 modem en eerlijk gezegd hoop ik dat dat het is dan is het opgelost tenminste 

Reageer