Zeer slechte service

  • 9 November 2023
  • 19 reacties
  • 309 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Sinds T-Mobile Odido geworden is, is de service er alleen maar slechter op geworden.

Ik zit al bijna 14 dagen zonder vast internet (ik heb glasvezel). Oorzaak zou een postcode storing zijn.

Ik heb al meerdere keren met medewerkers aan de lijn gehangen, die verder ook niet echt weten hoe en wat. Mij is al zeker 4 keer een monteur beloofd, maar die afspraak hebben ze nog steeds niet kunnen maken. Blijkbaar heel moeilijk.

Ook vandaag weer gebeld, omdat de app aangaf dat de storing voorbij is. Ik heb nog steeds geen internet. Voor de zoveelste keer alles doorlopen met een medewerker en die zou nu echt een ticket inschieten voor een monteur (dat heb ik vaker gehoord de afgelopen 2 weken). De link zou vandaag komen, nog steeds niks gehad.

Ik vind het ronduit vervelend dat Odido geen prioriteiten stelt aan mensen die, zonder dat ze er zelf iets aan kunnen doen, een dergelijk probleem hebben. Alles gaat weer via de back office, dan weer via die, dan weer via die en ga zo maar door. Ze zeggen dat het vanwege de regeltjes niet anders kan. Ik heb zelf een eigen bedrijf en als mijn klanten zolang een probleem hebben, dan zet ik daar prioriteit op. Dan zou ik regelen dat die hele papierwinkel voor het inschakelen van een monteur even opzij gezet wordt en dat ik het direct regel, zonder dat de klant weer moet wachten op een link en dan weer op een monteur. Dan hoop ik de link morgen te krijgen, dan moet ik een afspraak maken, in het weekend werken ze niet of nauwelijks, dus als ik geluk heb komt er maandag of dinsdag een monteur. Dat betekent dat ik nog zeker 4 dagen zonder internet zit.

Het maakt ze bij Odido blijkbaar geen zier uit. Het is niet alleen persoonlijk vervelend, maar ik kan een deel van mijn bedrijfsvoering niet doen, omdat ik daar internet voor nodig heb. Ik heb een hotspot gemaakt van mijn telefoon, maar dat gaat zo traag, dat wil je niet weten.

Enfin, bijna twee weken in de problemen en niemand die bij Odido de schouders er even onder zet en tegen een monteur zegt: kom, je gaat daar nu even met spoed heen om het te regelen. Ze laten je liever bungelen zonder internet en laten je de lange procedure doorlopen om voor een monteur. Zoals gezegd, die monteur was me al 3 keer eerde toegezegd dat afgelopen weken, maar ik heb nog geen enkele link ontvangen.

Zo ga je wat mij betreft niet met je klanten om. En dan is er een suffe vergoeding van iets van 2 euro per dag, terwijl ik met mijn bedrijf veel meer ‘schade’ heb geleden. Ook dat interesseert ze niks. Misschien toch maar naar KPN, contract is toch bijna afgelopen. 

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @djezza, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit ben ik echter niet gewend van onze klantenservice. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat er veel is misgegaan met de tickets. Excuses voor het ongemak. Er is gister een update geweest in het ticket en het lijkt erop dat je weer online moet zijn. Klopt dit of heb je nog steeds geen internet? Zo niet, dan zal ik het meteen voor je doorzetten! 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djezza, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit ben ik echter niet gewend van onze klantenservice. Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat er veel is misgegaan met de tickets. Excuses voor het ongemak. Er is gister een update geweest in het ticket en het lijkt erop dat je weer online moet zijn. Klopt dit of heb je nog steeds geen internet? Zo niet, dan zal ik het meteen voor je doorzetten! 

Dat is nog een understatement, dat er iets misgegaan is.

Maar er is steeds geen internet. Dat dachten uw collega’s eerder ook al. Gisteren zou ik dus een mail krijgen om een afspraak te maken met monteur, nog steeds niks gehad. Zoals ik al tegenbuw collega’s zei, ik zou het netjes en logisch vinden als er per direct een monteur zou komen, en niet een procedure volgen, waardoor ik nog een week zonder internet zit.

blijkbaar zien jullie dat er een signaal is, maar bij mij is er niks. Misschien modem kapot, geen idee. Maar ervis mij al 3 keer een monteur toegezegd, nog steeds niemand gezien.

Jullie back office heeft het ook een keer gecancelled, omdat ze dachten dat ik internet had en het niet meer nodig zou zijn.

En nu hoor ik ook niks meer van u

Reputatie 2

@djezza geef @Tommie van Odido even de tijd om in de organisatie wat dingen te regelen.

Normaal helemaal mee eens!!

alleen dit hoor ik al twee weken!

Ook dat ze zeggen binnen een paar uur terug te bellen.

Maar goed.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @djezza, geen zorgen! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en ik heb een monteur aangestuurd. Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail en SMS om een afspraak met Guidion in te plannen. Hiermee moet het goed komen! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi Ishana!

dank voor je moeite! De afspraak is gemaakt! 
waarvan 5 van je collega’s zeiden dat het niet mogelijk was, namelijk een afspraak maken op dezelfde dag, is je gelukt!

dank!

Reputatie 5
Badge +3

Super fijn om te horen @djezza! Ik wilde het graag persoonlijk voor jou meteen in orde maken. Ik wens je een heel mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Super fijn om te horen @djezza! Ik wilde het graag persoonlijk voor jou meteen in orde maken. Ik wens je een heel mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Er is signaal, maar geen data. Ligt dus bij KPN. Dat had ik helaas al anderhalve week geleden aangegeven, dus als je collega’s toen wel toegestaan hadden dat er een monteur zou komen, was het al opgelost.

Nu duurt het nog wel een paar dagen. Is er iemand die dit in de gaten houdt? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @djezza, dit wordt gemonitord door onze technische dienst zolang het onderzoek nog niet afgerond is. 

Hoi @djezza, dit wordt gemonitord door onze technische dienst zolang het onderzoek nog niet afgerond is. 

Ok, en hoe lang kan dat duren?

Want inmiddels zit ik al 2,5 week zonder internet.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @djezza, als het goed is heb je op 11 november een e-mail ontvangen hiervan. Ik stuur voor de zekerheid de informatie mee: 

Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 67084947. We houden je op de hoogte van de voortgang.

 

Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @djezza, als het goed is heb je op 11 november een e-mail ontvangen hiervan. Ik stuur voor de zekerheid de informatie mee: 

Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 67084947. We houden je op de hoogte van de voortgang.

 

Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


de drie dagen zijn voorbij, maar zoals verwacht, geen reactie van Odido en nog steeds geen werkend internet.

mijn geduld raakt niet op, het is op!

wat moet ik in hemelsnaam doen voordat dit verholpen wordt? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @djezza, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we vanmorgen KPN NetwerkNL hebben aangestuurd, zij zullen dit gaan onderzoeken. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen. 

Hi @djezza, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we vanmorgen KPN NetwerkNL hebben aangestuurd, zij zullen dit gaan onderzoeken. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgenomen. 

dat had ik ook gehoord Tommie, maar dat kan toch niet, dat snap je toch wel?

de monteur is zaterdag geweest en het kost jullie 3 dagen om KPN in te schakelen. Nul prioriteit voor iemand die al bijna 3 weken zonder internet zit. Dan duurt het een paar dagen voordat KNP contact opneemt, zeiden je collega's, dan moet een afspraak ingepland worden en dan duurt het nog een paar dagen voordat de monteur komt. Het slaat werkelijk waar nergens meer op. Echt, ik ben het geklungel van Odido helemaal beu. Ik hoop dat je dat begrijpt, al zal dat niks veranderen, want echt bezig met klanten die het moeilijk hebben zijn jullie niet, blijkbaar. Toen het nog T-Mobile was leek het tenminste of het jullie nog iets kon interesseren, maar dat is nu helemaal weg.

misschien ga ik mijn abonnement maar opzeggen, want met zulke mensen wil ik geen zaken doen denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

Het is inderdaad niet soepel verlopen @djezza. We hanteren nu eenmaal standaard verwerkingstijden maar drie weken is inderdaad veel te lang! Hopelijk wordt het snel opgelost. Als we het niet binnen 30 dagen hebben kunnen oplossen dan mag je het contract kosteloos opzeggen. 

ja, dat snap ik, maar als het mijn bedrijf was geweest (ik heb al 20 jaar een eigen bedrijf), dan zou ik wat meer moeite doen in een bijzonder geval als dit en niet de standaard verwerkingstijden hanteren. Dat slaat echt nergens op, dan moet er even een uitzondering gemaakt worden. Aan die regels-zijn-regels mentaliteit gaat dit land nog een keer ten onder. Daar doet u aan mee. Ik vind het echt stuitend dat Odido, dat zich presenteert als een bedrijf dat begaan is met hun klanten, zich van zo'n slechte kant laat zien en geen enkele moeite doet om klanten in dit soort situaties tegemoet te komen. 

Het is inderdaad niet soepel verlopen @djezza. We hanteren nu eenmaal standaard verwerkingstijden maar drie weken is inderdaad veel te lang! Hopelijk wordt het snel opgelost. Als we het niet binnen 30 dagen hebben kunnen oplossen dan mag je het contract kosteloos opzeggen. 

en aan zo'n opmerking van kosteloos opzeggen heb ik niks, want u houdt zich niet eens aan het contract, namelijk de dienst leveren waar ik voor betaal. Ik kan mijn abonnement ook nu stopzetten, want u levert de dienst niet, daarvoor hoeft ik geen 30 dagen te wachten.

Reageer