Skip to main content

Internet via glasvezel
Gebeld met Odido
Ondertussen met speedtest downloadsnelheid van 940 MB, Upload is maar 5 MB

Alles is op afstand getest.
Modem gereset, extra switches losgehad. Rechtstreeks op modem getest.
Andere PC gepakt.
netwerk kabels verwisseld.

Geen oplossing.
Monteur is vrijdag geweest, heeft alles getest, vervangen en weer teruggezet zonder resultaat.
Dus ander modem, andere ont, andere glasvezel. Eigen netwerkkabels, eigen hardware.
Zelfde probleem. 
Monteur heeft gevraagd om de poort om te zetten. Dat mocht hij zelf niet doen. Dit is doorgezet.

De dag erna (zaterdag) kreeg ik via mail een blij bericht dat het was opgelost. Niets is minder waar. Situatie is niet veranderd.

Opnieuw gebeld (maandag), het zou opnieuw doorgezet worden naar de technische dienst.

Opnieuw gebeld (vrijdag), ik heb niets gehoord na maandag, geen oplossing, geen mail, nada noppus.
Nu wel een mail ontvangen dat het is doorgezet naar de td.

Het verhaal is dat er wat met de glasvezel kabel aan de hand is. Mogelijk moet er gegraven worden.

Wie kan mij uitleggen waarom glasvezel de ene kant op wel de snelheid haalt (940MB) en de andere kant op niet? Het is toch dezelfde glasvezel (ja, het is maar 1 glasader).

Of zit er iets anders mis? Dat is wat ik denk.

Hi ​@Rabbi, ik kan me goed voorstellen dat je graag wil weten wat hier aan de hand is. Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat dit nu weer voor je is doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, die voor je gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Zodra we de oorzaak weten, kunnen we ook een oplossing hiervoor gaan zoeken. Zodra er een update is vanuit de technische dienst, zullen we dit gelijk aan je laten weten! 

Prima, dat hoop ik dan maar.

Maar dan nog.
Kan iemand mij uitleggen, voor mijn part theoretisch, graag zelfs, waarom glasvezel de ene kant op wel werkt en de andere kant zeer slecht werkt. Het is toch 1 glasader.
Graagwerkzaamheden zou kunnen, maar dan is de kabel eerder doormidden. 
Dus ik denk dat het niet aan de glasvezel ligt maar aan het netwerkgedeelte ergens aan de andere kant van de glasvezel.

Reageer