Skip to main content

Hallo!

Sinds een paar maanden heb ik een 1Gb internet abonnement via Odido, deze werkte altijd tot tevredenheid in combinatie met de Zyxel router. Sinds een aantal weken heb ik via Tommie een Fritz!Box 5530 laten registeren, welke direct op de glasvezel aansluiting aangesloten is. Op dat moment was de snelheid nog de beloofde 1Gb up/down, echter kwam ik er laatst achter dat mijn upload snelheid sinds eind vorige week bedroevend laag is. Ik heb geen idee hoe lang dit al speelt.

Wat heb ik al getest:

  • Fritz!Box gereset, opnieuw Speedtest vanaf een machine op het network gedraaid: geen verschil
  • Laptop met ethernet kabel direct aan de router aangesloten, ook geen verschil
  • Fabrieksinstellingen terug gezet, geen verschil
  • Aangezien de Fritz!Box geregistreerd is, heb ik niet met de Zyxel kunnen testen om te zien of het probleem met de router is

 

Via de meest recente Speedtest krijg ik de volgende waarden:

787 Mbit download

3.86 Mbit upload

 https://www.speedtest.net/result/16561617461

 

Dit is de informatie vanuit de Fritz!Box (deze heeft de nieuwste firmware): 

Interne temperatuur         63.5 °C
Interne voedingsspanning    3.2 V
Zendstroom                  34 mA
Zendvermogen                6.3 dBm
Ontvangstvermogen           -15.7 dBm
Golflengte verzonden        1270 nm
Golflengte ontvangen        1577 nm
Connector                   SC/UPC
SFP-module                  FRITZ!SFP XGS-PON

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Hallo @kitty0928 

Met een Fritzbox aangesloten zal Odido helaas niet veel kunnen doen, het Odido apparatuur dient aangesloten te worden om het probleem te troubleshooten en eventueel verdere stappen te nemen.


Okay, maar ik kan alleen testen of dit een Odido probleem is of een Fritz!Box probleem als mijn huidige Fritz!Box gederegisteerd is.


Reageer