Zeer lage downloadsnelheid bij 1 Gbit/s abonnement
Een paar dagen geleden ben ik overgezet naar glasvezel van T-Mobile met een 1 Gbit/s abonnement. Mij viel het direct op dat de downloadsnelheid laag was. En ik heb dit getest op diverse speedtest sites en ik kom amper op 200Mbit/s uit. Na meerdere keren telefonisch contact met de klantenservice zijn er meerdere checks uitgevoerd, maar helaas heeft dat niet geholpen.
Ik gebruik het meegeleverde modem Zyxel T-54. Misschien hebben jullie nog tips? De lage downloadsnelheid zorgt voor problemen met onder andere thuiswerken en is niet langer houdbaar. Ik hoop dat het delen via de community zorgt voor een snelle(re) oplossing.
Het beste kan je de snelheid testen met een laptop/pc rechtstreeks aangesloten op de router met minimaal een CAT5E internetkabel en de Ookla speedtest app.
Gebruik hierbij ook eens een andere laptop of andere kabel. Testen via meerdere testservers kan je ook proberen.
Hi @Waqqas,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het getest vanaf laptop en smart tv. En beide zijn rechtstreeks verbonden met Modem van T-Mobile.
Het is getest met een CAT5E internetkabel.
Wat ik dus wel bijzonder vind is dat het op de ene site/app met diverse grote resultaten getoond wordt.
Je kunt beter altijd testen via de Ookla speedtest app voor de meest accurate resultaten.
De upload is prima maar misschien is er bepaalde software die de download verminderd. Je zou dan eens in veilige modus kunnen testen zodat die factoren worden geminimaliseerd.
Rood gemarkeerd geeft 100Mbit/s aan, utp lijn gaat naar PS4. Dit moet toch ook 1000Mbit/s zijn. Hoe kan ik dit wijzigen?
@Legend1905
De andere LAN poorten en WAN poort geven 1000 Mbps aan dat betekent dat de PlayStation maar 100 Mbps aan kan of het ligt aan de kabel/switch die er tussen zitten.
@Legend1905
De andere LAN poorten en WAN poort geven 1000 Mbps aan dat betekent dat de PlayStation maar 100 Mbps aan kan of het ligt aan de kabel/switch die er tussen zitten.
Ik zie dat de PS4 een Gb ethernet heeft, dus moet het de kabel zijn. Gebruik voor een snelheidstest wel een PC of laptop. Resultaten van de game console zeggen vaak niet zo veel
Goedemorgen @Waqqas@louisL en overige T-mobile support leden,
Downloadsnelheid lijkt verholpen te zijn. Ik haal nu wel de gewenste snelheid. Switch bij smart tv was op een of andere manier de boosdoener (deze heb ik nu verwijderd).
Maar goed, nu heb ik een andere wending gekregen m.b.t. IPTV. Ik kijk al 3 jaar op mijn Samsung smart tv via room iptv en geen problemen tot vorige week terug. Toen ben ik overgegaan van KPN naar T-Mobile. Nu heb ik gelezen op forum dat mogelijk mijn IP adres wordt geblokkeerd. Ik heb gisteren 1 uur met mijn IPTV provider meegekeken echter kreeg ik maar geen beeld op IPTV. Nu heb ik gelezen dat de IP adres op een andere range gezet moet worden en een vriendelijke chinees (wie dat ook mag wezen) kan dit voor elkaar krijgen.
Mijn IP-adres staat niet op een Blacklist.
Dit schijnt vaker voor te komen bij T-mobile.
Sinds ik bij T-Mobile zit kan ik dus geen IPTV kijken!
Hallo @Legend1905
Wanneer je je smart tv verbindt met de hotspot van je telefoon, kan je dan wel kijken naar IPTV? Heb je de provider ook gevraagd om je IP adres een reset te geven?
De 'CHINEES' uit je topic is de helpdesk van de IPTV provider. Als jouw tv met andere applicaties wel verbinding met die dienst maakt is de internet verbinding dus in orde. Jouw IP adres kun je hier opvragen en dan vragen aan je iptv provider wat het probleem is. Dat was dus ook de oplossing in het originele topic met 'de chinees'.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.