Skip to main content

Hallo,

Sinds 2 maanden hebben we glasvezel internet van Odido. We ervaren vaak zeer instabiel internet. De laatste maand valt het internet meerdere malen per dag een minuut weg. Deze afgelopen week lijkt het nog erger, en is thuiswerken min of meer onmogelijk geworden, aangezien ieder uur de verbinding wel wegvalt. Teams-meetings kunnen niet meer normaal worden bijgewoond en worden hierdoor steeds onderbroken.

De apparaten die we hiervoor gebruiken zijn bekabeld.

Wij zijn overgestapt van Ziggo, waar we al jaren een de gehele dag een zeer stabiele verbinding hadden. We ervaren de overstap naar Odido op dit moment echt als een zeer grote downgrade en hebben er spijt van.

We hebben een Zyxel T56 modem, en hebben al meerdere malen de modem en de Huawei converter gereboot.

Verder zag ik op het forum, dat firmware: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130
niet stabiel zou zijn en meer mensen er problemen mee ervaren.
Ik zou graag naar de laatste firmware geupgrade willen worden. Mijn verwachting is dat dan het internet stabiel zal gaan draaien.

Mocht de internetverbinding niet stabiel worden, dan willen wij graag kosteloos opzeggen en kunnen overstappen, want op dit moment kunnen wij niet op een normale manier gebruik maken van het internet en ontvangen wij dus niet de dienst waar wij voor betalen.

 

Ik krijg graag een reactie.

Hey ​@hebbesprins, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiele verbinding. Daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er niks mis is met de lijn. Wat me wel direct opvalt is dat je een eigen router/acces point van TP-link hebt aangesloten en de wifi uitgeschakeld op onze Zyxel. Ik gok dat je TP-Link voor de verstoringen zorgt. Zou je deze willen loskoppelen en het modem willen voorzien van een factory reset zodat alle instellingen weer goed staan? Graag met de Zyxel testen of de verbinding dan wel stabiel is. 


Reageer