Skip to main content

Youtube Streaming/buffering issues

  • 21 oktober 2021
  • 3 reacties
  • 202 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Dag iedereen,

Ik heb al een aantal jaar een t-mobile glasvezel abonnement (1000 Mbit) waar ik tot voor kort naar volle tevredenheid gebruik van maak. 

Sinds een aantal weken merk ik echter dat Youtube voor geen meter meer wil meewerken. Waar ik normaal gesproken nooit problemen had met bufferen is dit nu aan de orde van de dag en zelf de advertenties lijken maar moeilijk te laden. Dit zowel op wifi als bekabeld. 

Voor de rest draait alles verder als een zonnetje. Netflix en andere streaming diensten doen lekker hun ding en verder ook geen last van andere problemen op het gebied van internet. Wat kan hier aan de hand zijn?

Het netwerk hangt hier met Unifi spullen aan elkaar (USG → 2x Switch → 3 xAP’s en een Cloudkey), maar ik heb niet het vermoeden dat het aan de spullen ligt (alles al 200x gechecked en herstart ;))

This topic has been closed for comments

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21072 reacties
  • 21 oktober 2021

Hallo @YnnaDjie 

De bekabelde en wifi snelheid is verder ook gewoon naar behoren dus wat je hoort te halen?

Heb je dit probleem met YouTube op alle apparaten of maar op 1 apparaat? Anders zou je YouTube misschien kunnen herinstalleren.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 oktober 2021

De bekabelde snelheid lijkt in orde bij een speedtest. Dit test ik op zowel een PC, macbook en een appleTV. Ik heb dit probleem (en mijn kinderen ;)) op alle apparaten (pc, macbook en iPads).


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 22 oktober 2021

Hoi @YnnaDjie,

Interessant probleem dat je voorlegt en fijn dat je al veel hebt uitgezocht! Je geeft aan dat je jouw eigen apparatuur al uitvoerig hebt gecontroleerd. Zou je desalniettemin een apparaat bekabeld of via de Wifi aan kunnen sluiten op ons modem om te testen of het op deze manier ook niet werkt? Bij deze test lijkt mij dat één apparaat volstaat, mits de andere streaming diensten het dan ook gewoon doen natuurlijk. 

Hoewel het mij sterk lijkt dat ons modem het probleem veroorzaakt kom ik dit probleem eigenlijk niet tegen en zit ik hierom een beetje met de handen in het haar. Zou je een fabrieks reset van ons modem uit kunnen voeren als de hiervoorgenoemde test uitwijst dat het ook niet met ons modem lukt? Alhoewel ik vermoed dat je snel hebt gevonden hoe je een factory reset op ons modem uitvoert, kan je dit ook terugvinden in het volgende topic: Factory reset modem (fabrieksreset).

Ik ben benieuwd naar de uitkomst!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen