Skip to main content

Sinds vandaag (8 december) heb ik een probleem met mijn Wifi van T-Mobile Thuis.

Op YouTube worden enkele video's schijnbaar geblokkeerd en krijg ik de melding dat de video niet beschikbaar is en dat de comments uitgeschakeld zijn. De video's (ik heb er momenteel 3 gevonden) zijn muziekvideo's op het officiële kanaal van de artiesten.

Het vreemde is dat dit alleen op Wifi gebeurt, op 4 verschillende apparaten, met verschillende besturingssystemen (ongeacht of ik ingelogd ben op YouTube of niet). Op mobiel internet (ook van T-Mobile) doet het probleem zich niet voor en spelen de video's gewoon af én zijn er comments zichtbaar. Een bekende van mij die ook T-Mobile Thuis gebruikt, heeft dit probleem niet.

Inmiddels heb ik al een factory reset op mijn modem (Zyxel T-50) uitgevoerd en gekeken naar mijn DNS-instellingen (hoewel ik niet zeker ben of ik dat goed gedaan heb), maar niets heeft nog gewerkt.

 

Het is geen extreem probleem, maar wel een ergernis en het betekent dat er toch ergens iets fout gaat.

Ik heb hier ook last van. Youtube geeft aan dat de video in mijn land niet beschikbaar is. Hetzelfde probleem bij NPO, ook daar krijg ik te horen dat ik in het buitenland ben. 

Via mobiel internet werkt alles bij mij wel, maar via de Tmobile thuis dus niet. 


Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb met de klantenservice gebeld, alleen wisten ze daar niks van en gaf aan dat ie mij niet kon helpen.


Hi @Shtebun @blondmeisje @Khuluud 

Als je kijkt op https://www.whatismyip-address.com/?check staat de country dan wel gewoon op Nederland (de plaats is niet relevant)? 


Nee, bij mij staat die op België, terwijl ik in Den Bosch woon :) 


Bij mij staat ie wel gewoon in Nederland 


Hoi allemaal, bedankt voor jullie meldingen! Ik heb het meteen doorgezet naar onze specialisten. Het wordt opgepakt en we hopen snel met een oplossing te komen. Sorry voor het ongemak!


Is nog niet opgelost hier in Bilthoven, maar fijn dat er aan gewerkt wordt Jason!


Goedemorgen all, we zijn hard op zoek naar de beste manier om dit zo snel mogelijk op te lossen. Jullie individuele meldingen zijn doorgestuurd en worden met zorg opgepakt. Bedankt voor jullie geduld, updates volgen!


Een kleine groep van onze T-Mobile Thuis klanten kan op dit moment hinder ondervinden met onder andere het benaderen van enkele Google/Youtube/Stadia gerelateerde producten/websites/apps.

De melding kan bijvoorbeeld zijn dat jij je in een ander land bevindt (bijvoorbeeld België).
Google/Youtube/Stadia denkt dan dat jij je daadwerkelijk buiten Nederland bevindt terwijl dit uiteraard niet het geval is.

Wij zijn met man en macht bezig met alle betrokken partners om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Sorry voor het ongemak!


Een kleine groep van onze T-Mobile Thuis klanten kan op dit moment hinder ondervinden met onder andere het benaderen van enkele Google/Youtube/Stadia gerelateerde producten/websites/apps.

De melding kan bijvoorbeeld zijn dat jij je in een ander land bevindt (bijvoorbeeld België).
Google/Youtube/Stadia denkt dan dat jij je daadwerkelijk buiten Nederland bevindt terwijl dit uiteraard niet het geval is.

Wij zijn met man en macht bezig met alle betrokken partners om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Sorry voor het ongemak!

Ik heb hetzelfde probleem, daarnaast werkt de stream van F1 TV pro ook niet als ik via m'n glasverbinding op internet zit. Via 4/5G werkt het wel.


Een kleine groep van onze T-Mobile Thuis klanten kan op dit moment hinder ondervinden met onder andere het benaderen van enkele Google/Youtube/Stadia gerelateerde producten/websites/apps.

De melding kan bijvoorbeeld zijn dat jij je in een ander land bevindt (bijvoorbeeld België).
Google/Youtube/Stadia denkt dan dat jij je daadwerkelijk buiten Nederland bevindt terwijl dit uiteraard niet het geval is.

Wij zijn met man en macht bezig met alle betrokken partners om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Sorry voor het ongemak!

Ik heb hetzelfde probleem, daarnaast werkt de stream van F1 TV pro ook niet als ik via m'n glasverbinding op internet zit. Via 4/5G werkt het wel.

 

Ook hier precies hetzelfde probleem, diverse sites denken dat we in het buitenland wonen en blokkeren daardoor diverse zaken. Het is op te lossen door een vpn te gebruiken, maar dat is geen blijvende oplossing. 


Een kleine groep van onze T-Mobile Thuis klanten kan op dit moment hinder ondervinden met onder andere het benaderen van enkele Google/Youtube/Stadia gerelateerde producten/websites/apps.

De melding kan bijvoorbeeld zijn dat jij je in een ander land bevindt (bijvoorbeeld België).
Google/Youtube/Stadia denkt dan dat jij je daadwerkelijk buiten Nederland bevindt terwijl dit uiteraard niet het geval is.

Wij zijn met man en macht bezig met alle betrokken partners om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Sorry voor het ongemak!

Ik heb hetzelfde probleem, daarnaast werkt de stream van F1 TV pro ook niet als ik via m'n glasverbinding op internet zit. Via 4/5G werkt het wel.

 

Ook hier precies hetzelfde probleem, diverse sites denken dat we in het buitenland wonen en blokkeren daardoor diverse zaken. Het is op te lossen door een vpn te gebruiken, maar dat is geen blijvende oplossing. 

Dat werkt ook maar gedeeltelijk tenzij je dat kunt instellen in de router. Ik kan nu 3/4 van m'n YouTube music playlist bijvoorbeeld niet afspelen op m'n Google home speakers/ Chromecasts.


Een kleine groep van onze T-Mobile Thuis klanten kan op dit moment hinder ondervinden met onder andere het benaderen van enkele Google/Youtube/Stadia gerelateerde producten/websites/apps.

De melding kan bijvoorbeeld zijn dat jij je in een ander land bevindt (bijvoorbeeld België).
Google/Youtube/Stadia denkt dan dat jij je daadwerkelijk buiten Nederland bevindt terwijl dit uiteraard niet het geval is.

Wij zijn met man en macht bezig met alle betrokken partners om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Sorry voor het ongemak!

Ik heb hetzelfde probleem, daarnaast werkt de stream van F1 TV pro ook niet als ik via m'n glasverbinding op internet zit. Via 4/5G werkt het wel.

 

Ook hier precies hetzelfde probleem, diverse sites denken dat we in het buitenland wonen en blokkeren daardoor diverse zaken. Het is op te lossen door een vpn te gebruiken, maar dat is geen blijvende oplossing. 

Dat werkt ook maar gedeeltelijk tenzij je dat kunt instellen in de router. Ik kan nu 3/4 van m'n YouTube music playlist bijvoorbeeld niet afspelen op m'n Google home speakers/ Chromecasts.

 

Klopt, erg storend en T-Mobile moet hier echt een oplossing voor vinden. Ik heb een eigen modem waarmee ik al het internet verkeer dan her routeren over een VPN. Lost van de extra kosten die dit mee brengt is dit geen oplossing voor de meeste gebruikers. 


@Giem Hoe vervelend ook T-Mobile kan hier niets aan doen. de goeie data word niet door providers zelf beheerd maar door andere partijen.

Wat je zou kunnen proberen is een regio switcher gebruiken. dit werkt sneller als een VPN

bijvoorbeeld Smartdns heeft een 14 dagen trial en werkt voor YouTube maar ook voor Netflix en Disney +

Het is misschien wat omslachtig maar het zou je moeten helpen. (tip stel je router in)


@Giem Hoe vervelend ook T-Mobile kan hier niets aan doen. de goeie data word niet door providers zelf beheerd maar door andere partijen.

Wat je zou kunnen proberen is een regio switcher gebruiken. dit werkt sneller als een VPN

bijvoorbeeld Smartdns heeft een 14 dagen trial en werkt voor YouTube maar ook voor Netflix en Disney +

Het is misschien wat omslachtig maar het zou je moeten helpen. (tip stel je router in)

Natuurlijk kan T-Mobile hier wel wat aan doen. In een half jaar tijd zit ik al op m'n derde IP adres. Ze kunnen de IP's met problemen er tijdelijk tussenuit halen tot ze goed zijn ingesteld en de klanten een IP geven die wel werkt.


Nee als je hem niet gebruikt dan blijft het block op het buitenland staan. je kan dit als provider zelf niet aanpassen.


Nee als je hem niet gebruikt dan blijft het block op het buitenland staan. je kan dit als provider zelf niet aanpassen.

Jawel, ze kunnen de wijziging nogmaals aanmelden en in de tussentijd de klanten een goed werkend IP geven.

En anders moeten ze deze reeks er gewoon volledig tussenuit halen. Het is in ieder geval een probleem van T-Mobile en niet van de klant.


Nee als je hem niet gebruikt dan blijft het block op het buitenland staan. je kan dit als provider zelf niet aanpassen.

Jawel, ze kunnen de wijziging nogmaals aanmelden en in de tussentijd de klanten een goed werkend IP geven.

En anders moeten ze deze reeks er gewoon volledig tussenuit halen. Het is in ieder geval een probleem van T-Mobile en niet van de klant.

 

Zeker eens met het laatste, nu zijn wij de dupe van een slecht werkende verbinding waar we gewoon het volle bedrag voor betalen.. 

Dit is natuurlijk allemaal te doen omdat de ipv4 adressen op zijn/raken en krijg je van dit soort rare acties. Hoe zit het eigenlijk met ipv6? 


@Giem @Jhnieuwenhuis @blondmeisje @larsluksen @Khuluud @Shtebun 

 

Sinds deze ochtend is er iets aangepast en ik ben heel benieuwd of dit ervoor zorgt dat iedereen nu weer ‘gewoon’ in Nederland zit.  Toch hoor ik dit het liefst van jullie als klant. Dat is voor mij de echte graadmeter of de aanpassing effect heeft gehad. Kunnen jullie controleren of jullie de foutmelding nog krijgen op youtube/Stadia?


Nee, helaas het heeft nog geen effect bij https://f1tv.formula1.com/

En ook sommige items op youtube blijft een probleem. 

 

Modem heeft een herstart gehad, ik heb nog steeds een 62.166.*.* adres. 

 


@Giem @Jhnieuwenhuis @blondmeisje @larsluksen @Khuluud @Shtebun 

 

Sinds deze ochtend is er iets aangepast en ik ben heel benieuwd of dit ervoor zorgt dat iedereen nu weer ‘gewoon’ in Nederland zit.  Toch hoor ik dit het liefst van jullie als klant. Dat is voor mij de echte graadmeter of de aanpassing effect heeft gehad. Kunnen jullie controleren of jullie de foutmelding nog krijgen op youtube/Stadia?

Nee, bij mij nog hetzelfde probleem helaas. 


@Sander NPO Start kan ook op de lijst van site die niet werken (ook niet na de aanpassingen van vanmorgen)


@Sander Helaas werkt het bij mij ook nog steeds niet goed. Ik krijg nog steeds dezelfde meldingen.


@Giem @Jhnieuwenhuis @blondmeisje @larsluksen @Khuluud @Shtebun 

 

Sinds deze ochtend is er iets aangepast en ik ben heel benieuwd of dit ervoor zorgt dat iedereen nu weer ‘gewoon’ in Nederland zit.  Toch hoor ik dit het liefst van jullie als klant. Dat is voor mij de echte graadmeter of de aanpassing effect heeft gehad. Kunnen jullie controleren of jullie de foutmelding nog krijgen op youtube/Stadia?

Helaas 😞 hier werkt het ook niet.


@Sander Helaas. Zelfde fenomeen op youtube. 


Reageer