Hallo,
Ik had voorheen een internet-only glasvezel-abonnement bij Tweak. Hierbij ging de glasvezelkabel rechtstreeks, middel een SFP+ module, mijn UDM-Pro in. Dit werkte altijd super!
Aangezien Tweak overgenomen is door Odido, de keuze gemaakt om over te stappen naar Odido. Vooraf wel eerst navraag gedaan bij de klantenservice, omtrent de mogelijkheden/beperkingen. Er werd verteld dat het bij Odido ook mogelijk was je eigen modem/router te gebruiken, waarbij de glasvezelkabel rechtstreeks op de UDM-Pro werd aangesloten. Er diende enkel wat aanpassingen gedaan te worden in de UDM-Pro, om hetgeen werkend te krijgen.
Vandaag is alles aangesloten door Guidion. Echter bleek het gebruik van de XGS-PON module noodzakelijk, om hetgeen werkend te krijgen. Iets wat vooraf niet medegedeeld is.
Erg teleurstellend en voor mijn beleving raar/niet noodzakelijk, aangezien de gehele infra identiek is gebleven t.o.v. Tweak.
Waarom zit er überhaupt deze module tussen bij Odido, terwijl bij Tweak dit niet het geval was? Is er een oplossing deze XGS-PON niet te hoeven te plaatsen (bijvoorbeeld geïntegreerd in de SFP+ module)?
Groeten,
Mark