Skip to main content

Ik heb onlangs glasvezelinternet besteld bij Odido. Vorige week heeft KPN Netwerk de glasvezel-FTU bij mij geïnstalleerd. (Dit is een wit kastje met de tekst "KPN Glasvezel", een oranje kabel naar de straat en een SC/APC-connector.) De ONT die daarbij is geplaatst, is een "Genexis GMC-TK01-XGS2110". Dit apparaat wordt over de FTU geschoven en verbindt zijn interne SC/APC-connector met die van de FTU via een koppelstukje.

Als ik op de website van KPN kijk, zie ik dat ze op mijn adres snelheden tot 4 Gbit/s aanbieden. Als ik echter bij Odido probeer mijn snelheid te verhogen, kan ik niet hoger kiezen dan 1 Gbit/s. Weet iemand hoe dit kan? 😮

Als ik op de website van KPN kijk, zie ik dat ze op mijn adres snelheden tot 4 Gbit/s aanbieden. Als ik echter bij Odido probeer mijn snelheid te verhogen, kan ik niet hoger kiezen dan 1 Gbit/s. Weet iemand hoe dit kan? 😮

Om hogere snelheid te bieden heb Odido eigen apparatuur nodig in de POP en bij klanten. Zo te zien heb je ook een KPN ONT, dus het gaat niet hoger dan 1Gbs, onafhankelijk of Odido al zijn eigen apparatuur in de POP heeft.

Om hogere snelheid te bieden heb Odido eigen apparatuur nodig in de POP en bij klanten. Zo te zien heb je ook een KPN ONT, dus het gaat niet hoger dan 1Gbs, onafhankelijk of Odido al zijn eigen apparatuur in de POP heeft.

Bedankt voor het meedenken!

Mijn volgende vraag is: kan de KPN ONT vervangen worden, ook al is deze pas onlangs geïnstalleerd? En als Odido geen eigen apparatuur in de POP heeft staan, zal dat dan nog worden geplaatst?

Mijn volgende vraag is: kan de KPN ONT vervangen worden, ook al is deze pas onlangs geïnstalleerd? En als Odido geen eigen apparatuur in de POP heeft staan, zal dat dan nog worden geplaatst?

Wanneer je een abo > 2Gbs afsluit, krijg je een Odido ONT. Wanneer Odido eigen apparatuur in de POP gaat plaatsen, vermoed ik is afhankelijk van hoeveel klanten Odido al heeft in jouw wijk. Odido moet betalen per lijn voor de huur, en bij een POP kan meerdere klanten een lijn delen.

Wanneer je een abo > 2Gbs afsluit, krijg je een Odido ONT. Wanneer Odido eigen apparatuur in de POP gaat plaatsen, vermoed ik is afhankelijk van hoeveel klanten Odido al heeft in jouw wijk. Odido moet betalen per lijn voor de huur, en bij een POP kan meerdere klanten een lijn delen.

Duidelijk! Ik kan alleen geen Odido ONT krijgen, omdat er geen mogelijkheid is om een abonnement van meer dan 2 Gbit/s af te sluiten. Dit komt doordat er in de POP geen Odido-apparatuur aanwezig is. Ik heb zojuist even contact gehad met de klantenservice, en zij konden niet aangeven of dit op korte termijn zal veranderen in mijn wijk.

Ik had gehoopt dat het, nu er een nieuwe XGS-PON-aansluiting is, wel goed zou komen. Die hogere snelheid had ik namelijk goed kunnen gebruiken 🙂. Nu is het helaas even afwachten. Bedankt!

Reageer