Beantwoord
XBOX / Raspberry Pi krijgt geen verbinding vanuit de DrayTek router
Geachte lezer,
Ik heb sinds kort T-Mobile Thuis 500/500. via Glasvezel. Er hangt een DrayTek-router in de meterkast en een patch-paal waarmee ik vanuit de router naar mn netwerk-outlets in de woonkamer ga.
Daar heb ik 2 uitgangen, 1 gaat direct naar de STB, de ander via een switch naar mn XBOX, TV en Raspberry PI.
Nu zitten in de router de poorten 1 en 2 samen naar 1 uitgang, naar de STB-outlet. Poort 3 gaat naar een switch zodat een 2e wifi-router boven bekabeld is, en poort 4 gaat naar de outlet voor de switch in de woonkamer. Helaas ... de XBOX heeft een probleem met de DHCP-server en de Raspberry Pi krijgt ook geen internet, terwijl de lampjes op mn switch allemaal groen zijn ...
HELP :-)
Greetzz,
Anton.
Ik heb sinds kort T-Mobile Thuis 500/500. via Glasvezel. Er hangt een DrayTek-router in de meterkast en een patch-paal waarmee ik vanuit de router naar mn netwerk-outlets in de woonkamer ga.
Daar heb ik 2 uitgangen, 1 gaat direct naar de STB, de ander via een switch naar mn XBOX, TV en Raspberry PI.
Nu zitten in de router de poorten 1 en 2 samen naar 1 uitgang, naar de STB-outlet. Poort 3 gaat naar een switch zodat een 2e wifi-router boven bekabeld is, en poort 4 gaat naar de outlet voor de switch in de woonkamer. Helaas ... de XBOX heeft een probleem met de DHCP-server en de Raspberry Pi krijgt ook geen internet, terwijl de lampjes op mn switch allemaal groen zijn ...
HELP :-)
Greetzz,
Anton.
Beste antwoord door Pilovali
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,
Het werkt op dit moment een beetje onhandig (tenminste, dat vind ik). De eerste 2 LAN poorten van de DrayTek-modem zijn voor normaal internet en de laatste 2 LAN poorten zijn puur voor TV. Er is ook geen DHCP server actief op poort 3 en 4.
Weet je zo voldoende?
Groet,
Bekijk origineelHet werkt op dit moment een beetje onhandig (tenminste, dat vind ik). De eerste 2 LAN poorten van de DrayTek-modem zijn voor normaal internet en de laatste 2 LAN poorten zijn puur voor TV. Er is ook geen DHCP server actief op poort 3 en 4.
Weet je zo voldoende?
Groet,
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.