Beantwoord

Wps op zyxel uitzetten

  • 26 August 2020
  • 4 reacties
  • 510 Bekeken

Reputatie 1

Ik wil m'n wps uitzetten op m'n zyxel modem. Ik ben inmiddels op de 192 pagina beland en zie dan in het tabblad draadloos wps staan.

Het schuifje wps algemeen is grijs?

Terwijl bij method 1 PBC het schuifje op blauw staat. Ik heb deze laatste al een keer uitgezet. Maar bij mijn wifi verbindingen zie ik dan nog steeds achter mijn netwerk (wps beschikbaar) ik doe ongetwijfeld iets niet goed. 

icon

Beste antwoord door TechRacing93 26 August 2020, 20:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Suus1984 

Onder algemeen WPS uitzetten zou genoeg zijn denk ik. Heb je daarna ook op toepassen geklikt en misschien moet je de modem dan opnieuw starten.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Suus1984 , 

WPS gebruikt voor het aansluiten van de extra Wifi-Punten. Mogelijk dat je daardoor WPS niet kan uitzetten. Anders gaan mensen het uitzetten en daarna klagen dat de Wifi punten niet willen verbinden :wink: .

Een vraag uit interesse, waarom je zou je WPS willen uitzetten. Er is immer fysiek toegang nodig om het te gebruiken.

WPS helemaal uitzetten is volgens het modem zelf een voorwaarde om de SSID te kunnen verbergen. Blijkbaar kan dat dus niet op de Zyxel?

Reputatie 7
Badge +15

Ik keek net zelf even en bij het tabblad algemeen staat SSID verbergen grijs (inactief), het uitroepteken zegt WPS 2.0 wordt niet ondersteund en zet hem eerst uit op de WPS pagina, gedaan en nog steeds inactief SSID verbergen.

Misschien is modem herstarten nodig.

Reageer