Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb in me Zyxel VMG8825-T50 port 9 geforward naar mijn Synology NAS. Bij me vorige provider ging dat goed en werkte dat meteen. Maar niet in deze modem. Je kan wel de WOL aanspreken in de modem zelf, maar dat is niet wat ik wil. Ik gebruik op mijn telefoon een app om deze NAS via port 9 aan te zetten. Is dit wel mogelijk in de Zyxel modem?

 

Gr Martijn

Hoi @martijntjuhhh, welkom op de Community en bij Thuis!

Het instellen van WOL (Wake-on-LAN) is niet eenvoudig op het Zyxel modem. Je kunt het beste stap voor stap de uitleg op deze twee websites gebruiken: Support WOL en Port 9 port forwarding

Kom je er toch nog niet uit? Geen zorgen! Wij zijn er om te helpen. Plaats een berichtje in dit topic, dan pakt één van ons het zo snel mogelijk verder met je op!


Hallo Jason,

De linkjes die jij opgeeft zijn voor een pc via Wake On Lan op te starten. En niet voor een NAS. Me NAS staat al goed ingesteld. Daarnaast word in 1 van de linkjes ook gesproken over “binding”. Dit moet gebeuren in het ARP-tabel. Alleen daar is helaas zelf geen entry aan toe te voegen. Dus helaas lukt het nog steeds niet!


@martijntjuhhh Zou je eens de instellingen kunnen delen van de port forwarding hoe je het nu in de Zyxel hebt staan? Ik ga ervan uit dat je het helemaal goed gedaan hebt hoor, maar just in case!


 

Hoi @Jason, zie afbeelding. Als je meer informatie nodig hebt dan hoor ik dat graag!


@martijntjuhhh 

AUB gebruik ‘mijn’ en niet ‘me’. Ik baal bijna zelf dat ik nu als zeikerd overkom door jou! :hugging:

 

Zet je NAS ip eens in de DMZ en kijk of het dan wel lukt. Daarnaast, misschien lukt het beter vanuit een laptop/pc die bedraad is aangesloten en iig in de zelfde range zit.

Kun je een log uitlezen van de nas?


@agentx In de DMZ zetten werkt ook niet. Wel het ip invullen maar niet om hem dan via WoL aan de praat te krijgen. Door WoL te gebruiken vanaf de webinterface van het modem is geen probleem. Dan start de NAS wel op. Maar vanaf extern…. helaas. De NAS geeft ook geen noemenswaardige gegevens in de log.


@martijntjuhhh 

 

Hoe bedoel je vanaf de werbinterface. Als in dat je in je browser het local ip gebruikt van de nas?
Ik bedoel eigenlijk te begrijpen wanneer je extern bedoeld :)

Probeer eens op je telefoon ook dat adres in de browser in te voeren.

 


Met webinterface bedoel ik het inloggen op het modem. Als ik het local ip adres invoer in de WoL van het modem dan werkt het. Maar als ik extern ben, laten we zeggen bij vrienden, die 50 kilometer verderop wonen dan kon ik via een app op me telefoon mijn NAS opstarten. In deze app kan je je WAN ip toevoegen met poortnummer.  Bij mijn vorige provider had ik poort 9 doorgestuurd naar mijn NAS. En dat werkte zonder problemen. Bij t-mobile helaas niet door poort 9 door te sturen.


Kun je die poort aanpassen?

Heeft de nas ook een web interface (browser, niet de app). Dit is in de regel poort 80.
Is het niet de bedoeling dat de nas opstart wanneer je er gebruik van wil maken, dus niet handmatig een aap gebruiken?

Draait er een speciale dienst op zoals ene plex server of ftp.
Wat kun je doen zonder die app.
 


Reageer