Hey @Karen Richter, welkom op onze Community!
De melding die jij hebt ontvangen is van een ouder ticket. Onze technische dienst heeft nu een ticket ingeschoten voor de onderaannemer. De glasvezellijn is namelijk wel synchroon maar er komt geen data doorheen. Jij zit op een PtP verbinding, point to point, ergens gaat het niet goed. Hiervoor moet de onderaannemer het gaan onderzoeken. Hopelijk kunnen zij precies zien wat er mis is en je snel weer online krijgen! Kan je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je.
Hoi Tommie,
Gisteren aan het einde van de dag kreeg ik een melding dat ik een afspraak kon maken bij KPN voor een monteur. Dat was afgelopen dinsdag al afgesproken dat die weg bewandeld zou gaan worden. Op ons idee dat het niet daaraan lag, maar aan het modem werd wederom niet ingegaan. Gelukkig kon ik voor de dag erna (vandaag dus) al een afspraak plannen.
Vanmorgen is er een monteur van KPN geweest en wat we al vreesden klopt nu: het ligt niet aan de verbinding van KPN, maar echt aan het modem van Odido. In lekentaal: hij geeft geen IP-adressen?!
Gelukkig komt er morgen al een monteur met een nieuw modem (weer thuisblijven). Dan zouden we morgen weer internet moeten hebben. Erg jammer dat de medewerkers aan de telefoon niet eerder naar ons idee hierover geluisterd hebben. Wij waren er al veel langer van overtuigd dat het aan het modem zou moeten liggen en niet aan de televisie of het kastje waarvoor we 2 weken geleden al een nieuw kastje hebben gekregen. Dat ging het inderdaad niet doen, want we hadden géén internet!
Hopelijk morgen weer wel na 20 dagen!!!!!
Graag worden we gecompenseerd voor de dagen zonder internet. En dan heb ik het nog niet eens over de vele vele uren dat ik met de klantenservice aan de telefoon heb gehangen, de meerdere meldingen dat de problemen opgelost zouden zijn, terwijl dat niet zo was, zodat ik weer moest bellen om ervoor te zorgen dat “het ticket” hiervoor niet gesloten werd. Ik voel me alsof ik service aan Odido verleen, terwijl het naar mijn idee toch echt andersom is.
Met vriendelijke groeten,
Karen Richter
Hoi @Karen Richter, excuses voor deze ervaring. Ik hoor graag hoe de afspraak is gegaan! Als alles opgelost is, zet ik meteen een vergoeding voor je in het systeem. Groetjes, Ishana
Hallo Ishana,
Gisteren is monteur Salim bij ons geweest, die het modem 30 seconden gereset heeft. Daarna hadden we weer internet! Heel vreemd dat niemand ons dit heeft geadviseerd in die 20 dagen zonder internet. Wel steeds de stroom eraf halen bij zowel het modem als de mediabox, maar resetten was nooit een advies. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat er een resetknop op het modem zat. Heel veel tijd heeft dit zowel voor mij als voor jullie gekost.
Graag dus voor 20 dagen compensatie voor de vaste kosten voor internet.
Karen Richter
Hey @Karen Richter, gelukkig is het opgelost.
Ik ben voor je gaan kijken en zie dat de eerste melding op 03-11 gedaan is. Klopt het dat je vanaf 03-11 tot en met 24-11 geen diensten gehad hebt?
Hoi Tommie, bijna goed. Van 03 t/m 23 november hebben we geen internet gehad. Ook nu werkt alleen het draadloze internet, zodra we de LAN kabel in het modem stoppen om de pc of laptop, die zijn aangesloten op de vaste kabel met jnternet te verbinden, hebben we geen internet op de mediabox en kunnen dan geen televisie kijken. Kennelijk heeft het modem geen groot bereik, al op de eerste verdieping hebben we geen draadloze ontvangst meer.
Maar waarom zodra de LAN kabel aangesloten wordt de internetverbinding met de mediabox wegvalt?????
Helaas was de monteur al weg toen ik hier achter kwam. Misschien weet iemand anders het?
Bedankt @Karen Richter, ik heb 3/23 november voor je vergoed. Dit zal worden verrekend met een volgend factuur!
Kan je het modem eens 30 seconden stroomloos maken? Ik krijg geen goede lijnmeting, dan kan ik het voor je nakijken.
Hallo Tommie,
Ik heb het modem ruim 30 seconden van de stroom gehaald.
Karen Richter
Bedankt @Karen Richter, ik heb besloten om het modem om te ruilen. Zou je mij na de installatie van het nieuwe modem een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt.
Hallo Tommie,
Ik heb het nieuwe modem aangesloten. Helaas blijven er problemen bestaan als we de LAN-kabel (de kabel voor het vaste internet?) aansluiten op het modem. De apparaten aangesloten aan de kabel werken dan weer wel, bijv. de app van onze zonnepanelen wordt dan weer geüpdatet.
Maar dan doet bijv. de draadloze verbinding naar laptop en telefoons het niet meer. Althans dat was bij dit modem. Bij het vorige modem deed dan de TV-box (ook van Odido) het niet meer.
De monteur die hier laatst is geweest heeft dus het modem gereset, waarna we weer draadloze internetverbinding in huis hadden en de TV-box het ook weer deed. Maar hij heeft toen niet gezegd dat hij de kabel voor het bekabelde internet niet had aangesloten. Toen ik dat ging doen, viel toen dus de Media-box uit. Met het nieuwe modem valt zodra ik de stekker voor het bekabelde internet erin doe dus de draadloze verbinding weg. Althans dat was afgelopen zaterdag het geval.
Vreemd genoeg hebben we van mei tot eind oktober geen problemen gehad. Ze ontstonden ineens, toen mijn man naar de televisie aan het kijken was.
De problemen zijn dus nog niet opgelost. Op dit moment doen we het met de draadloze verbinding en dan doet de Media-box het, zodat we ook televisie kunnen kijken. Maar internet via de vaste kabel hebben we dan niet. Wat vervelend is voor mijn man, die graag op zijn werkkamer via de vaste verbinding op zijn pc werkt en voor de app van de zonnepanelen, die ook een vaste verbinding nodig heeft.
Zou er nog een oplossing voor deze problemen kunnen komen?
Karen Richter
Hey @Karen Richter, ben je toevallig veel data aan het verbruiken tijdens de bekabelde verbinding? Een groot bestand aan het downloaden of iets in die richting? Dan kan het zijn dat de draadloze apparaten een slechte verbinding ervaren.
Hallo Tommie,
Nee, we gebruiken niet veel data. Wat mails checken en wat surfen op internet.
Of de app van de zonnepanelen bekijken.
Lijkt me dat dit het probleem niet kan zijn.
Karen Richter
Bedankt @Karen Richter, ik zie inderdaad dat de WAN en Device uptime verschillen, dit zorgt voor de onderbrekingen. Ik heb het doorgezet naar de technische dienst. Wellicht moet het ONT vervangen worden.