Skip to main content

ik probeer al een tijdje een oplossing te zoeken voor het probleem dat ik op mijn computer niet de snelheid behaal die binnenkomt op de router, en dat dus bij lange na niet. ik heb de juiste kabels die wel gewoon de hoge snelheid zou kunnen halen, en op de computer heb ik al de “speed and duplex” aangepast zoals op andere topics word vermeldt. maar het werkt allemaal niet. is iemand toevallig al de oplossing voor dit probleem tegen gekomen?

Wat is de naam van je netwerk adapter?

Heb je er geen apparatuur tussen zitten als een switch oid?

Wat is de naam van je netwerk adapter?

Heb je er geen apparatuur tussen zitten als een switch oid?

het is een ZYXEL EX5601-T1, en ik heb een kabel direct verbonden aan de computer. ook dacht ik eerst dat er misschien te veel apparaten verbonden waren als WLAN. maar na de complete router te resetten en dus geen verbonden apparaten had ik nog hetzelfde probleem.  

De netwerk adapter van je pc. Die kun je terug vinden in de eigenschappen van de adapter opties. 

Hallo @Nils.korts 

De kabels of apparaten aangesloten op poort 2 en 3 lijken niet meer dan 100 Mbps aan te kunnen.

De netwerk adapter van je pc. Die kun je terug vinden in de eigenschappen van de adapter opties. 

ah, dat is een “Realtek Gaming 2.5GbE Family Controller”

Hallo @Nils.korts 

De kabels of apparaten aangesloten op poort 2 en 3 lijken niet meer dan 100 Mbps aan te kunnen.

dat zou raar zijn. aangezien beide computers aangesloten op deze poorts en de kabels allemaal bij een vorige provider wel 1000Mbs aankonden.

Wat gebeurd er wanneer je de zelfde pc met een andere (kortere) kabel aansluit op het modem. Wat geeft de snelheid/interface van het modem dan aan?

Wat gebeurd er wanneer je de zelfde pc met een andere (kortere) kabel aansluit op het modem. Wat geeft de snelheid/interface van het modem dan aan?

dan komt er volgens de modem wel 1000Mbs binnen. dan kan het zijn dat het probleem liggen bij de kabel inderdaad, al hoewel deze het dus eerder wel heeft gedaan tot 1000mbs.

Reageer