Skip to main content

Wifi verbinding valt continue weg graag oplossen! Dit is al een aantal weken het gevall

Hallo @chcjdiek 

Betreft dit een DSL of glasvezel verbinding en van welke modem maak je gebruik?

Mediaconverter of modem een minuut stroomloos laten helpt ook niet?

Wanneer de wifi wegvalt valt dan ook de verbinding bedraad weg dus de modem verliest de verbinding of blijft bedraad internet wel gewoon goed werken?

Maak je verder alleen gebruik van de T-mobile modem of heb je hier nog eigen netwerk apparatuur achter zoals routers/switches/versterkers? Wat je doen zou kunnen proberen is om enkel gebruik te maken van het T-mobile modem en als dat wel werkt dan alles één voor één aansluiten om te kijken wanneer de problemen worden veroorzaakt.


Hoi @chcjdiek, welkom op de Community! 😁 Je hebt vast al veel kunnen doen met de tips van @Waqqas, maar mocht je er nog niet helemaal uitkomen, dan kun je met onderstaande stappen al een hoop oplossen:

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Loop in ons speciale Wifi topic alle tips and tricks na en als je er nog niet uitkomt, dan kun je altijd weer om hulp vragen natuurlijk. Daar zijn we voor! 💪😎


Reageer