Skip to main content
Al geruime tijd happert mijn wifi verbinding als ik bv spotify en of videoland gebruik op onderander Macbook, iPad en telefoon.

Hiervoor heb ik al diverse keren ( lees minimaal 9x) klantenservice gebeld.



Alle tips en trucs werden besproken ( kabels erin en eruit, resetten van decoder en modem, kanaal aanpassen e.d.)



Toen ook dit allemaal geen effect had heeft de klantenservice besloten om monteur naar de woning te laten komen om probleem te bekijken en uiteraard te verhelpen.

De monteur kwam er achter dat het modem kuren had, dat het daar mogelijk aan zou liggen en heeft het oude Draytech modem vervangen voor een nieuwe ( zelfde model).



Hij vertelden ( ging er vanuit) dat door deze actie de problemen zijn opgelost en als dat niet zo was dat ik contact op most nemen met de klantenservice van T-Mobile.



Even enkele weken aangekeken en geprobeerd maar al snel kwamen wij er achter dat het niet / minimaal geholpen heeft waarna we de klantenservice wederom hebben gebeld.



tussen het plaatsen van het nieuwe modem tot op heden heb ik veelvuldig contact opgenomen met de klantenservice met de vraag of men ons van het streaming / wifi probleem af kunnen helpen.

De medewerker die ik gisteren aan de lijn had ( naam is mij ontschoten) trok nog 1 maal de trucendoos open, maar concludeerde al snel dat hij niets voor mij kon betekenen.

Ook het meedenken van mijn zijde over een ( mogelijke) oplossing werd niet gehoord en volgens hem kon Tmobile niets meer voor mij beteken qua oplossing ( nieuwe apparatuur / modem, wifi versterkers oid) en was het misschien verstandiger om het contract op te zeggen!!



Doordat wij en Tmobile volgens hem geen goede combinatie zijn.



Ik betreur dit en zou graag willen dat Tmobile met een ( goede) oplossing komt voor een probleem wat al maanden loopt en de klant niet in de kou laat staan.



hopend op begrip en snel antwoord verblijf ik



met vriendelijke groet

Andre
Hoi staub, dat betreur ik ook. Natuurlijk doen wij ons best om al onze klanten tevreden te maken. Problemen zijn er om opgelost te worden. Ik vind het wel lastig om nog iets toe te voegen omdat er al zoveel is besproken en uitgeprobeerd. Toch een poging!



1) Ik zie dat het modem al vrij lang aan staat. In sommige gevallen wil een fabrieksreset wifi-problemen verhelpen. Wil je dat nog eens proberen?



2) Ik lees dat de wifi wel werkt, maar erg wisselend is. Soms 40Mb/s, dan weer 0 en dan weer op volle sterkte. Is het internet bekabeld dan ook op 0? Of is dat wel stabiel in snelheid? Zakt ook die snelheid, dan is er iets mis met de lijn van buiten. Blijft die stabiel, dan moeten we het euvel binnenshuis gaan zoeken.



Houd je ons op de hoogte?
Het Bekabelde internet is wel redelijk stabiel, daarin tegen inderdaad WiFi er onstabiel.

Het modem zal ik in de loop van de avond resetten en kijken of dat helpt.



Dit laatste kan dit dmv stekkers eruit te trekken of met paperclip in het modem?
Hallo Staub,



Jammer dat je nog steeds last heb van je WiFi.

Zijn er veel WiFi netwerken in je omgeving ?



Een reset voer je uit met de paperclip inderdaad maar dan zijn wel alle wifi instellingen weg. een van de belangrijkste is de 20Mhz aanpassing. zodat je minder last heb van de netwerken van de buren.



Jammer genoeg bestaat de perfecte wifi niet. maar misschien helpt het wel om over te stappen naar 5Ghz als je apparaten dit ondersteuren. je kan dit doen door een accesspont te plaatsen.



Goedkope 5Ghz accesspoint https://tweakers.net/pricewatch/669537/tp-link-ac1200-wi-fi-range-extender-re305.html

De accesspoints welke T-Mobile gebruikt https://tweakers.net/pricewatch/427212/avm-fritz!-wlan-repeater-1750e-edition-international.html

een zeer goede accesspoint https://tweakers.net/pricewatch/462454/ubiquiti-unifi-ap-ac-lite-(1-pack).html
Jammer genoeg ben ik tot het besluit gekomen om een klacht in te dienen tegen tmobile thuis.

Ik ben al geruime tijd ( meer dan 4 maanden) bezig om fatsoenlijke WiFi verbinding te krijgen met een glasvezel netwerk wat op de toekomst gerricht zou moeten zijn.



De klantenservice medewerkers die ik gesproken heb kunnen volgens hen niets doen en daarom wil ik een klacht indienen omdat de WiFi service niet is verbeterd.



Nu vraag ik mij af waar ik deze klacht kan indienen?



Hopende op een snelle reactie
Hoi staub,



Ik zag dat je een nieuw topic hebt aangemaakt over bovenstaand punt. Ik heb die in dit topic geplaatst. Ik baal er ook van dat de wifi bij jou nog steeds niet goed werkt. Ook vind ik het belangrijk dat het forum overzichtelijk blijft. Daarom hebben we huisregels opgesteld. Ik wil het volgende hier even herhalen:

* Plaats je bericht één keer op het forum. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd zonder notificatie.

Tot zover het huishoudelijke regelement. ;)



Graag hoor ik wat de tips van ons forum voor resultaat hadden!
De tips van de forumleden hebben weinig tot geen effect gehad.

Ook elke keer ander WiFi kanaal heeft niet tot het gewenste resultaat geleverd.



Na vele telefoontjes naar de klantenservice , berichten op het forum en uiteindelijk bezoek san t-mobile winkel heeft ook geen effect gehad.



Zelfs als de medewerker van de t-mobile winkel een mail / klacht stuurd namens mij wordt hij teruggefloten en moet de afdeling klantenservice dit maar oplossen / oppakken.



Ook als ik om coulance regeling vraag is men niet thuis en moet dus de volle abonnement geld betalen voor een dienst die al ruim 4 maanden niet na behoren werkt.



Ik ben ten einde raad en overweeg om over te stappen naar een andere provider
Hallo staub,

Jammer dat het nog niet is gelukt. het lijkt wel of je wifi gestoord word door externe factoren. helaas heeft een provider geen invloed hierop. en jammer genoeg kunnen ze hier ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. (dit is algemene zin en gelijk voor alle providers) heb je ook geprobeerd een accesspoint te plaatsen ?
Nee, aanschaf accespoint heb ik nog niet overwogen.

Ook omdat t-mobile ( monteur ) die mij gratis had toegezegd, naderhand trekken ze het aanbod in.



Dit had de monteur niet mogen voorstellen kreeg ik te horen..
De actievoorwaarde van de WiFi Service

Hier moet helaas iedereen zich aan houden. Het jammere is dat de test van de monteur slechts 30sec duurt en dus een moment opname is.

https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/voorwaarden/thuis/actievoorwaarden-thuis-wifi-service.pdf
Hoi staub,



Zoals Hidden aangeeft is zo'n test vrij kort en wilt niet alles zeggen. Bij wijze van uitzondering kijken we nu toch nog even naar andere mogelijkheden, zoals we zojuist besproken hebben. Laat je ons in dit topic weten wat hier uitkomt?
Hallo Sander,

Dat ga ik doen
Hallo sander / andere leden



De monteur is bij mij thuis geweest, heeft alles doorgemeten, bekeken e.d. en besloten om een accespoint te installeren om de WiFi verbinding constanter en meer op snelheid te houden.



Tijdens de metingen bleek al snel dat de verbinding inderdaad erg onstabiel is en allerlei haperingen te ervaren waren.dit had ik ookal opgeslagen dmv printscreens en foto's van mijn eigen metingen.



Nu is het een kwestie van afwachten, proberen en gebruiken of dit het probleem tackeld.



Ff afwachten dus en tot die tijd duimen...



Hoi staub,



Zoals Hidden aangeeft is zo'n test vrij kort en wilt niet alles zeggen. Bij wijze van uitzondering kijken we nu toch nog even naar andere mogelijkheden, zoals we zojuist besproken hebben. Laat je ons in dit topic weten wat hier uitkomt?

Hey staub,



Dat klinkt veelbelovend! Niet dat de wifi instabiel is, maar ik ben erg blij dat de monteur jouw vermoedens kon terugvinden. Nu zitten we weer op één lijn en kunnen we samen het probleem tackelen! Een accesspoint klinkt dan ook als een goede oplossing. Ook op de bovenverdieping hebben jullie nu goede snelheden gemeten?



Hoe dan ook, bedankt voor de update. Ik duim mee! 😃
Hallo,



Ook op de bovenverdieping van mijn woning heb ik een snelheid gemeten die er toe doet.

Ik ben uiteindelijk erg blij met de oplossing die we samen tot stand hebben weten te brengen.



Wel is het jammer dat er erg veel schakels, tijd, frustraties voor nodig is om tot dit punt te komen.

Ik heb er al met al ruim 4 maanden frustraties, ergernissen en middelmatige diensten op na gehouden, maar uiteindelijk is het tot op heden goedgekomen..



Nu nog eens een goed actie / coulance zodat ik mijn abonnement wat vrij is kan verlengen, zodat t-mobile mij kan behouden aks klant.



Wachtend op antwoord verblijf ik
Bedankt voor de update! Ook al heeft het even mogen duren, ik ben blij dat het abonnement steeds meer aan je wensen voldoet. Fijn dat het forum hier aan heeft kunnen bijdragen. 😃

Reageer