Beantwoord

wifi trager sinds enkele maanden

  • 1 September 2020
  • 8 reacties
  • 241 Bekeken

Ik heb sedert 2018 een T-Mobile glasvezel aansluiting met een internet premium abonnement (1000mb up en down). Ik gebruik al vanaf het begin een Fritz repeteer en haalde tot enkele maanden een wifi snelheid van gemiddeld 700mb.

Nu haal ik slechts 350mb en vraag mij af waar dit aan ligt. Hebben jullie wellicht iets aangepast bij mij? Hoe kan ik mijn oude snelheid teug krijgen?

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 3 September 2020, 16:00

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Howie_nl , 

Als je bedraad op een laptop/pc direct op het modem test haal je dan nog wel de 1000Mbit of ook niet? Dit om uit te sluiten of het een probleem is met de verbinding of alleen met de Wifi. 

Als je bedraad nog wel de snelheid haalt kan je de Fritz repeater eens uit en aan zetten. Dat kan eventueel al helpen, al is 350Mbit nog best netjes op Wifi. 

Al snap ik best dat je je 700Mbit terug wilt :wink: .

Dank voor je reactie!

Bedraad haal ik in alle kamers met een ethernet aansluiting de maximale 1000mb.

De Fritz uiteraard al diverse keren keren gereset en ook voorzien van de laatste software.

En ja, ik wil graag de 700mb terug :grinning:

Reputatie 7

Hi @Howie_nl In ieder geval mooi dat de verbinding zelf nog goed is, dan hebben we dat al uitgesloten. Is het met de Fritz mogelijk om het Wifi kanaal aan te passen? In ons Wifi topic vind je een aantal dingen die je kan proberen om het Wifi signaal te verbeteren. En haalde je de snelheid via het 5 Ghz kanaal of over 2.4 Ghz? Misschien is de frequentie op één of andere manier gewisseld van de 5 Ghz naar de 2.4 Ghz?

Op de Fritz al diverse wifi kanalen geprobeerd en de beste uiteraard gekozen.Verder is alles op 5 Ghz een enkele op 2.4

Reputatie 7

Hmm vreemd dat de snelheid dan opeens zo veel lager is. Je hebt het over een repeater maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat je deze bekabeld aan hebt gesloten? Als de bekabelde snelheid van de modem nog goed is dan moet het haast de repeater zelf zijn. Niet om nu direct wat te ‘verkopen’  maar je zou kunnen overwegen om te testen of het met onze Wifi Plus optie beter gaat. Je kan Wifi Plus een maand gratis testen en als het geen resultaat heeft dan kan je de WAP's gewoon weer terug sturen. Na de eerste maand heb je een maand opzegtermijn. Wie weet haal je daarmee betere resultaten. :wink:

Ik overweeg inderdaad Wifi Plus maar kun je mij een gemiddelde snelheid doorgeven per wifi-punt als je een premium abonnement hebt met 1000mb?

Reputatie 7
Badge +4

Logische vraag @Howie_nl, maar die vraag is erg lastig te beantwoorden. Dat komt namelijk omdat jouw Wifi snelheid erg afhankelijk is van de samenstelling van en de locatie in jouw huis, maar vooral ook door het aantal stoorzenders in de omgeving. Hierdoor heb ik weleens verhalen gehoord van mensen die erg afgelegen in een oud huis wonen en makkelijk 800-900 Mbit/s halen, maar ook mensen die in de stad wonen met een 1000 Mbit/s bekabelde verbinding en erg veel moeite hebben om via de Wifi boven de 100 Mbit/s te zitten. 

Hierdoor kan ik maar een antwoord geven: het beste kan je gebruik maken van onze proefperiode om uit te vinden waar jouw omgeving en huis ‘toe in staat is.’ :wink: Wat ik je zeker wel kan vertellen is dat onze nieuwe Zyxel WAP Wifi-punten sowieso hogere snelheden dan de Fritzbox zullen halen, mits de situatie identiek is natuurlijk.

Dankjewel Cal, ik overweeg om gebruik te maken van de proefperiode van een wifi-punt(en).

Reageer