Beantwoord
WIFI service; wat is in huis?
Gisteren is de monteur geweest en heb ik weer internet en tv van T-Mobile. Het is netjes gegaan en het modem is een hele verbetering ten aanzien van het onding van Telfort. Echter vroeg ik mij wel af tot waar de WIFI service gaat? In eerdere (Vodafone) reclames zie je namelijk dat ze ook in bijvoorbeeld een kelder testen of de verbinding goed genoeg is. De monteur vertelde mij dat dit tot en met de eerste verdieping geldt en ze niet verder mogen testen. Mismarketing?
Overigens is het tot de eerste verdieping goed genoeg, maar een kantoor op zolder....
Overigens is het tot de eerste verdieping goed genoeg, maar een kantoor op zolder....
Beste antwoord door Pieter_B
Wat ik altijd voorstel, waar mogelijk, bedraad een extra accesspoint (AP) aan te leggen.
Wifi-repeater en/of Wifi-versterker is eigenlijk een lapmiddel tegenover een goed bedraad AP.
Als je eventueel nog een oude router hebt liggen, kun je die ook prima inzetten om een AP te maken om de kosten te beperken.
Zelf maak ik gebruik van een Ubiquiti Unifi AP-AC-LITE - Draadloze-toegangspunt, met als voordeel 2.4 & 5G beschikbaarheid. Daar hangt dan wel weer een prijskaartje aan, maar het oogt wel mooi zo aan het plafond.
Bekijk origineelWifi-repeater en/of Wifi-versterker is eigenlijk een lapmiddel tegenover een goed bedraad AP.
Als je eventueel nog een oude router hebt liggen, kun je die ook prima inzetten om een AP te maken om de kosten te beperken.
Zelf maak ik gebruik van een Ubiquiti Unifi AP-AC-LITE - Draadloze-toegangspunt, met als voordeel 2.4 & 5G beschikbaarheid. Daar hangt dan wel weer een prijskaartje aan, maar het oogt wel mooi zo aan het plafond.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.