Beste leden,
Al maanden ben ik aan het kloten om het internet een beetje te kunnen fixen. Ik hoop dat jullie nog tips hebben voor mij.
We hebben hier een vdsl aansluiting van 100/33 (sneller is op dit adres niet mogelijk). We hebben helaas nog geen glasvezel hier en kan dus enkel kiezen tussen een rot vdsl verbinding (kom van glasvezel vandaan) of de kabel maar dan ben ik verbonden om naar die ene provider te gaan waar ik echt een schurfthekel aan heb.
Bekabeld halen we idd zo goed als de maximale snelheid volgens contract, probleem is dat we met zijn 6en wonen en iedereen volop intensief gebruik maakt van de WiFi (voornamelijk chromecast en 2 spelconsoles) + alle mobiele apparaten.
Speedtesten op 10tallen apparaten komen gemiddeld uit op 20/30. (metingen zijn over een tijdsbestek van meerdere maanden). Ook merk ik extreme ping stijgingen waarin ik gemiddeld 1 op de 10x een ping uitschieter had van meer dan 500ms. Dit is extreem hinderlijk tijdens het spelen van games, het is bijna onspeelbaar.
Wat heb ik inmiddels geprobeerd:
WiFi versterkers gekocht, mocht niet baten.
Router op fabrieksinstellingen mocht niet baten.
Kanalen wissel mocht niet baten.
Klantenservice heeft hem al is uitgelezen, mocht niet baten.
Nu denk ik dat die standaard Huawei modem Hg659 gewoon goedkope troep is aangezien het kwa instellingen ook allemaal lekker onduidelijk is en een heleboel mist. Ik kom meestal wel redelijk ver maar ben absoluut geen iter, nu wil ik dus het liefst een degelijke router kopen om dit ding te vervangen, is dit mogelijk?
Of is het mogelijk om bijvoorbeeld een 2de high end router ergens ertussen te zetten zodat ik het wifi signaal van die high end router kan pakken ipv de Huawei router?
Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het ook graag. Dankjewel!