Hallo @Moolie
Gebruik je enkel de T-mobile modem of heb je nog een eigen router of versterker? Als dat ze is kan je je eigen apparatuur eens loskoppelen en kijken hoe het enkel met de T-mobile gaat.
Daarna kunnen we eventueel kijken wat er mis is met je eigen apparatuur.
Ik gebruik alleen de T-mobile modem. Geen eigen routers of versterkers.
@Moolie
Dan zou je een fabrieksreset kunnen proberen door het reset knopje achter op de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een tandenstoker bijvoorbeeld.
Downloadsnelheid na factory reset met speedstest op laptop gem. 43.9 mb en op telefoon zelfs maar 28.7… Heeft dus niet geholpen
Hoi @Moolie, goed dat je ermee voor de dag komt, we helpen graag op de Community! Om de boel wat duidelijker te maken omtrent Wifi en snelheden, heb ik onderstaand één en ander voor je uitgelegd:
Op jouw adres kun je maximaal 100 Mbit/s via de Glasvezel (WBA) technologie binnenhalen. Deze snelheid is geen verwachte snelheid, maar een maximaal haalbare snelheid. Dit betreft de snelheid op een bekabelde verbinding, dus niet over de Wifi. Wifi is van te veel externe factoren afhankelijk om hierop garantie te bieden. We hebben op Wifi daarom geen indicaties voor een minimale of maximale snelheid. Wat we wel hebben besloten is om een minimummarge op te zetten als threshold - en die marge is 20 Mbit/s downloadsnelheid op Wifi. Alles daaronder, zullen we onderzoeken met experts!
Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar 1 van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.
Loop in ons speciale Wifi topic alle tips and tricks na en als je er nog niet uitkomt, dan kun je altijd weer om hulp vragen natuurlijk. Daar zijn we voor!