Beantwoord

Wifi en Bridge tap


Goede avond,

Wij hebben al langere tijd internet via T-Mobile, altijd heeft alles het prima gedaan. Tot enkele weken geleden, geen Wi-Fi meer 'te vinden' in huis. Naast dat dit de nodige hinder geeft schiet het ook niet echt op met de oplossing hiervan!

Contact gehad, monteur langs geweest. Deze meneer heeft van alles geprobeerd maar kreeg het ook niet opgelost. Het probleem werd weer terug gelegd bij T-Mobile..

Nu kregen we vandaag een mail dat het aan de Bridge tap zou liggen. Volgens de monteur die langs is geweest was dit echter niet het geval, wat moeten we hier mee?!

Heb aangegeven aan de klantenservice dat we het nu toch graag opgelost willen hebben.

Ik heb een foto toegevoegd.. maar wij komen er zelf -net als de monteur- niet uit waar het probleem zou moeten zitten? Witte kabeltje gaat naar de modem.

 

Ik hoop dat men kan helpen,

Vr.gr. Dianne.

 

icon

Beste antwoord door Brian 5 June 2020, 15:38

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Met deze foto toon je aan dat het geen bridgetap is. Dus zal T-Mobile nu verdere stappen moeten ondernemen.

@Hidden.nld .. dank u voor de bevestiging! Je gaat aan jezelf twijfelen na de vele discussies.. 🙈

Reputatie 7
Badge +15

@Michaeldianne

Raar dat je een mail krijgt dat het aan een bridge tap ligt terwijl een monteur alles heeft bekeken. 

Hoe zit het met bedraad internet eigenlijk?

Reputatie 7
Badge +5

@Michaeldianne 

Internet werkt wel indien je dit met een kabel op de modem aansluit?

Of was er ook al geen “Internet” toen de monteur de storing kwam zoeken?

Internet en Wifi worden nogal eens op een hoop gegooid. Maar om tot een juiste omschrijving van het probleem te komen is het nodig dit afzonderlijk te beoordelen.

@Waqqas & @yalerta ..ja daar zit bij ons ook het discussie punt. Monteur heeft alles geprobeerd. ISRA punt bekeken, modem tijdelijk vervangen, bekabeling.. enz. Volgens de monteur komt er al heel weinig 'internet' binnen, zelfs toen hij het nieuwe modem wilde 'instaleren/activeren' lukte dit niet omdat er te weinig internet binnen kwam volgens hem.

We hebben nu tv beneden en onze zonnepanelen via een kabel op het modem. Deze doen het, de tv af en toe schokkend beeld, maar doet het wel..

Onze telefoons, TV boven, Apple TV ed. doen het nu geheel niet. Deze gaan op de Wi-Fi. 

T-Mobile en KPN blijven vol houden dat het een Bridge tap is, het zou ws aan onze oude telefoon lijn liggen was het laatste bericht (huis uit 1999). Die zou nog aanwezig zijn en daar storing op kunnen geven.

Maar voordat wij ons hele huis over hoop gaan halen willen we hier natuurlijk wel zeker van zijn. Gezien de tegenstrijdigheid tussen wat de monteur zegt.. en wat T-Mobile antwoord.

Reputatie 7
Badge +15

@Michaeldianne

Als je inlogt in de Zyxel modem interface via 192.168.1.1, wat staat er dan achter VDSL WAN?

Wat hoor je te halen volgens deze site?

Gebruikersnaam en wachtwoord voor de Zyxel interface is admin en wachtwoord staat achter de modem.

Plaats ook eens een bekabelde speedtest met de Ookla speedtest applicatie.

@Waqqas oei dat is een goede vraag, ik ben ook weer niet zo thuis in alle technologieën 🙈 ben niet voor niets in de zorg gaan werken..

We zouden moeten halen 66Mbit .. ik zal proberen om zometeen achter de rest van je vraag te komen. Kan het zijn dat ik daar zowieso niet op in kan loggen? Wij hebben namelijk geen Zyxel maar nog een HG659 Home gateway. Of zeg ik nu iets doms? 🤔

Reputatie 7
Badge +15

@Michaeldianne 

Het is helemaal niet zo moeilijk hoor 😉.

Gewoon even wat gegevens overnemen.

Reputatie 7
Badge +5

@Michaeldianne 

Mooi stukje timmerwerk in het hoekje waar de ISRA aansluiting op gemonteerd is.

Misschien per ongeluk wat kabels vanaf de achterzijde in het kastje aangesloten waardoor er toch een bridge tap ontstaan is. (Vreemdste is dat het goed gewerkt heeft)

@yalerta ja hè! 😉 Dat zou je begrijpelijk kunnen denken, daar zit onze koelkast achter. Aan de andere kant van die muur zit de keuken. Er zitten geen kabels achter waardoor er idd een Bridge tap zou kunnen ontstaan. Dat hebben we al uitgesloten 👍🏻

Volgens T-Mobile zou het trouwens wel kunnen hoor, dat het nu na jaren ineens slecht gaat werken daardoor! 

@Waqqas .. Net ff bezig geweest ivm de speedtest, op dit moment geen geschikt laptopje om een bekabelde test mee te doen jammer genoeg. 

De foto is van de snelheden die afgelopen dinsdag vastgesteld zijn door de monteur.

Ben ondertussen ook ingelogd maar kan zo gauw geen info vinden ivm de VDSL WAN…

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Michaeldianne 

Als je in je telefoon browser 192.168.1.1 intypt en inlogt zie je het meteen voor je onder systeeminformatie laatste regel. Er staat dan RX .....

Je blijkt wel wifi te hebben maar een erg lage snelheid?

Het zou kunnen met die koelkast dat het signaal wordt verstoord..

 

@Waqqas  dit was idd een lage snelheid, maar meestal valt het gewoon weg en is er geen Wi-Fi meer.. de monteur bevestigde dit ook aangezien hij een nieuw modem niet eens kon 'inleren'.

Kan het dat een koelkast na zoveel jaren ineens storing gaat geven? Dan hebben we idd een probleem, want mijn koelkast ga ik niet weg doen! 😂 

Onderstaande foto is het eerste wat ik zie zodra ik ben ingelogd… ik kan niets vinden daar met RX.

Ik ben bang dat we er niet zomaar achter gaan komen, ben ook niet zo technisch en het is niet makkelijk allemaal. Flink balen, zeker als alles altijd prima heeft gewerkt! 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Michaeldianne 

Mijn fout sorry, ik las er overheen dat je een huawei hebt.

@Waqqas o gelukkig, dacht al dat het mijn onkunde was! 🤭😂 Geen probleem, is ook zat tekst allemaal! 👍🏻

Reputatie 7

Hi @Michaeldianne, goed dat je een foto hebt geplaatst! Op het moment dat wij de netbeheerder aansturen controleren zij de lijn en als ze bepaalde afwijkingen zien dan krijgen wij bericht van ze terug dat ze een bridge tap (aftakking) hebben geconstateerd. In de praktijk hoeft dit echter niet altijd per se het geval te zijn en het komt wel eens voor dat de meting niet klopt.

 

Aan de foto te zien komt de blauwe kabel binnen naar de ISRA en als je aangeeft dat de witte kabel rechtstreeks op de modem zit dan is de kans op een aftakking erg klein tenzij hij achter het houtwerk zit zoals yalerta aangeeft. Hebben jullie nog andere telefoonaansluitingen in de woning zitten? Dit zijn vaak de wancontactdozen met de 4 gaatjes, de zogenaamde varkenssnuit. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan ga ik de netbeheerder alsnog aan het werk zetten! :wink:

Reageer