@Ryan05
Niet het beste het advies dat @Waqqas je geeft. Een dergelijke oplossing kan werken maar ik zie dat je een glasvezel aansluiting hebt. Is dat Gigabit?
Vergeet dan dat gepruts met die UTP splitter omdat op die manier maar een 100mb snelheid te halen is. Voor TV voldoende maar in het data netwerk lever je in.
Een powerline opzet is te prefereren en deze dan inzetten op het TV signaal dat een beperktere honger aan mbits heeft (15 o.i.d.) Op de bestaande kabel zou ik dan een goed wifi Access Point van b.v. Unifi plaatsen.
Welke powerline zou werken met jouw modem? Lastig te beantwoorden. In mijn huis maak ik gebruik van een setje Devolo om van mijn meterkast naar achter in de tuin te komen, ca.40 meter. Om dit stabiel te maken heb ik er voor gezorgd dat de Devolo zich op dezelfde fase van het stroomnetwerk bevind omdat ik een 3 fase aansluiting in huis heb. Daarvoor had ik een setje van TP-link dit had na enige maanden (3 tot 6) van gebruik een herinitialisatie nodig. (stekkers eruit en erin)
En dan is er nog De coax mogelijkheid als die kabels eventueel nog aanwezig zijn.
De mooiste optie is dat Tmobile je een Zyxel modem levert omdat die een AnyPortAnyService heeft. Op alle poorten alles aansluitbaar. Dan kun je een switch plaatsen bij de TV en daar de rest van je netwerk en TV van signaal voorzien.
Helaas is TmT niet erg genereus in het aanreiken van deze optie. Zelfs niet aan allang bestaande en betalende klanten die met een EOL (End Of Life) modem van Draytek opgescheept zitten. Die Draytek zal er in de toekomst wel uitgaan maar dat lost jouw probleempje op dit moment niet op.
De Draytek heeft alleen 2.4GHz voor wifi en dat geeft bij velen inmiddels veel kans op storing en moderne wifi apparaten, telefoon en tablet kunnen 5GHz aan.
Wacht in ieder geval even op de reactie van een moderator.