Skip to main content

De modem kan zowel 2,4Ghz als 5Ghz signaal sturen als WiFi. Zeer regelmatig valt 5Ghz weg waardoor thuiswerken inclusief zeer frequente video calls niet meer mogelijk zijn. Ook zeer lastig als je een online training verzorgd.

Meestal is de 2,4Ghz dan nog wel zichtbaar maar ook regelmatig niet.

Een complete reset is dan vaak de oplossing, maar ben benieuwd naar een mogelijke oorzaak. Mogelijk software of firmware update?

@the_menace zet je 5Ghz vast op kanaal 36.

wat voor modem heb je ? gaat het 5Ghz lampje dan ook uit ?


Volgens mij een Huawei HG659 modem.

Of de lampjes dan ook uitgaan? Geen idee dat kan ik niet zien want de modem staat niet direct in het zicht. Ga er vanuit van wel want het WiFi netwerk is ook niet zichtbaar op een telefoon of laptop in de lijst van beschikbare netwerken.


Hallo @the_menace 

Je bedrade verbinding is verder wel stabiel en naast je modem heb je geen versterker bijvoorbeeld?

Wat ook wel kan helpen is wanneer je inlogt op de interface via 192.168.1.1 en naar de WiFi instellingen gaat, geef 2,4 GHz een bandbreedte van 20 MHz en 5 GHz een bandbreedte van 40 MHz. Dit zou meestal voor een wat stabielere WiFi verbinding zorgen.

Zie verder ook dit WiFi topic met veel tips om je wifi te verbeteren


Zal eens kijken hoe dit ingesteld staat. Denk dat de instellingen op automatisch staan qua Hertz.

Bedraad met de tv box gaat wel goed. Gebruik verder geen bedrade verbinding.


Reageer