Skip to main content

wifi


TMNL-6551B1

TMNL-6551B1_2GEXT

TMNL-6551B1_5GEXT

 Welke van de drie wifi keuze is het beste/snelste?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marceltw 

Welke router heb je? Nummer 1 is een 2,4/5 GHz netwerk, nummer 2 2,4 GHz en nummer 3 5 GHz lijkt mij.

Het beste kan je gebruik maken van het netwerk zonder EXT maar als je bepaalde apparaten met 1 band wilt verbinden kan je kiezen uit de andere 2.


zyxel t-54

 

Reputatie 7
Badge +15

@Marceltw 

Normaal zou je maar 1 netwerk moeten zien. Heb je toevallig ook het gastennetwerk ingeschakeld?

Het modem is door Odido geplaatst. Ik zou niet eens weten hoe ik een gastnetwerk moet instellen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Marceltw Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder!

Ik ben meteen jouw modeminstellingen ingedoken, maar ik zie geen gastennetwerk aanstaan. Alleen: TMNL-6551B1. 

Wil je eens proberen om het modem een herstart te geven? Ik ben benieuwd of je dit dan nog steeds ziet. In dit topic lees je precies hoe je dit kunt doen: Glasvezel verbinding plat LOS lampje knippert, HELP! | Odido community

Geef je een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Ik koppel nu de netwerkkabel los en maak de converter spanningsloos. En meteen daarna maak ik het modem spanningsloos

Alles is weer opgestart. Situatie blijft hetzelfde. 3 wifi netwerken

Reputatie 2

Alles is weer opgestart. Situatie blijft hetzelfde. 3 wifi netwerken

Ik heb dat ook op mijn TP-LInk router. De tweede betreft een 2.4Ghz en de derde een 5Ghz.

Ik heb hier gekozen voor de 5Ghz.

 

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_wifi_24_ghz_5_ghz/particulieren/blog/news/bits-and-bytes/verschil-5g-wifi-en-24-ghz.html

Uitleg verschillen 

Dankjewel

Reageer