Sinds kort heb ik T-Mobile Thuis en heb een Zyxel vmg8825-t50 modem hierbij gekregen. Waar ik nu last van heb is dat WhatsApp en games als Roblox en SuperCell games (zoals Clash of Clans) niet werken. Ze kunnen hierbij geen verbinding maken. Op een ander topic heb ik al gelezen dat dit met de firewall op de modem te maken heeft. De instelling staat standaard op Medium, zodra ik deze op Laag zet werkt alles direct. Is hier geen standaard regel voor om het open te zetten? Waarom wordt dit geblokkeerd?
Zyxel VMG8825-T50
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3.Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan maak ik het zo snel mogelijk in orde. Er zijn altijd oplossingen!
Zyxel VMG8825-T50
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3.Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan maak ik het zo snel mogelijk in orde. Er zijn altijd oplossingen!
Inmiddels al geprobeerd, krijg alleen hetzelfde elke keer. Soms kan ik een dag zonder de modem te resetten, maar vaak moet ik meerdere keren per dag de modem resetten. Verder ben ik erachter gekomen dat ik ook de IP-adres kan vrijgeven en weer vernieuwen, dat ik dan hetzelfde effect krijg als dat ik de modem reset. Ik heb ook al contact gehad met de helpdesk, die zouden het doorsturen naar de technische helpdesk. Maar van de laatste heb ik niks gehoord. Zou dit niet een defecte modem kunnen zijn?
Goedemiddag
Om je alvast op weg te helpen, heb ik ook een uitgebreide lijnanalyse gedaan om na te gaan waar het euvel vandaan kan komen. Hierin ontdek ik echter niets dat afwijkt van de norm. De verbinding ziet er prima uit en ook met het modem lijkt niets mis. Dit neemt daarentegen natuurlijk niet weg dat jij issues ervaart met Whatsapp en verschillende games. We hebben je uitleg aan de techneuten verschaft zodat zij zo goed mogelijk kunnen checken waar de oorzaak ligt en hoe dit op te lossen is.
Normaal gesproken is de wachttijd gemiddeld vier tot zeven werkdagen, wegens de huidige aangescherpte maatregelen en drukte kan dit oplopen tot tien werkdagen. Sorry voor het ongemak, maar weet dat we met een oplossing komen!
Zou ik een tussentijds alternatief mogen aanbieden? Ik weet niet of dit ook bij jou zal bijdragen aan verbetering, maar nooit geschoten is altijd mis! Kun je eens het volgende proberen, alsjeblieft?
Het aanpassen van de DNS instellingen in het modem:
Huawei modem
Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".
Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken.
Zyxel modem
Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en het wachtwoord.
Kies voor "netwerk" en dan "thuisnetwerk". Verander bij "DNS waarden" het vinkje van "DNS-Proxy" naar "Statisch". Vul vervolgens de alternatieve DNS-servers in en kies "toepassen". Reboot wanneer de instellingen zijn opgeslagen je modem zodat deze van kracht worden.
Gebruik bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4 voor DNS server 1 & 2 en na het toepassen modem opnieuw opstarten.
Met veel dank aan
Goedemiddag
Om je alvast op weg te helpen, heb ik ook een uitgebreide lijnanalyse gedaan om na te gaan waar het euvel vandaan kan komen. Hierin ontdek ik echter niets dat afwijkt van de norm. De verbinding ziet er prima uit en ook met het modem lijkt niets mis. Dit neemt daarentegen natuurlijk niet weg dat jij issues ervaart met Whatsapp en verschillende games. We hebben je uitleg aan de techneuten verschaft zodat zij zo goed mogelijk kunnen checken waar de oorzaak ligt en hoe dit op te lossen is.
Normaal gesproken is de wachttijd gemiddeld vier tot zeven werkdagen, wegens de huidige aangescherpte maatregelen en drukte kan dit oplopen tot tien werkdagen. Sorry voor het ongemak, maar weet dat we met een oplossing komen!
Zou ik een tussentijds alternatief mogen aanbieden? Ik weet niet of dit ook bij jou zal bijdragen aan verbetering, maar nooit geschoten is altijd mis! Kun je eens het volgende proberen, alsjeblieft?
Het aanpassen van de DNS instellingen in het modem:
Huawei modem
Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".
Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken.
Zyxel modem
Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en het wachtwoord.
Kies voor "netwerk" en dan "thuisnetwerk". Verander bij "DNS waarden" het vinkje van "DNS-Proxy" naar "Statisch". Vul vervolgens de alternatieve DNS-servers in en kies "toepassen". Reboot wanneer de instellingen zijn opgeslagen je modem zodat deze van kracht worden.
Gebruik bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4 voor DNS server 1 & 2 en na het toepassen modem opnieuw opstarten.
Met veel dank aan
Bedankt voor je snelle reactie! Het heeft even geduurd voordat ik deze doorgezet kreeg, de eerste collega die ik aan de lijn kreeg bleef maar doorhameren op de procedures. Hij moest en zou een monteur sturen en heeft niks bijzonders aan de lijn kunnen constateren. Je tweede collega die heeft mij goed kunnen helpen en de ticket kunnen doorzetten. Ik ga die DNS instellingen even proberen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.