Werkende glasvezel verbinding opleveren ??

  • 16 March 2024
  • 15 reacties
  • 174 Bekeken

Ik schrijf dit bericht voor een familie lid, het betreft een overstap van Tweak > Odido.

Guidion kwam 5 maart langs om alles aan te sluiten, helaas had Odido de verkeerd ONT geleverd, namelijk een KPN ONT waar een Delta (Nokia) ONT nodig is.
De monteur heeft dit direct gemeld (was al de 3e verkeerde ONT die dag) met de mededeling dat Odido de juiste ONT zou opsturen.

Hierna zijn we in levering onenigheid terecht gekomen, waar Odido beweerde dat Guidion de ONT bij zich zou hebben.

Dit resulteerde 12 maart in een kansloos monteur bezoek, Guidion had geen ONT bij zich.
De monteur heeft toen met spoed de juiste ONT besteld, met aflever adres van de klant.
 

Op 14 maart werd de juiste ONT afgeleverd.
Na zelf aansluiting bleef het PON lampje knipperen.

Weer contact gezocht met klantenservice van Odido met de vraag of de Nokia ONT wel geregistreerd staat op het netwerk.
Nu kregen we de uitleg dat het signaal nog niet was geactiveerd. Deze zou toch op 5 maart al geactiveerd zijn ? De oude tweak lijn werkt sinds deze tijd niet meer en krijgen we ook niet meer actief.

Het verzoek van de klantenservice is om toch weer een afspraak te maken met Guidion.
Deze kunnen pas op 28 maart langskomen.

De thuis apparatuur is correct aangesloten (heb dit al meerdere malen zelf gedaan) het is mijn inziens een kleine ingreep in de wijk POP of registratie van de ONT op het Odido netwerk om de lijn werkend te krijgen.

Door het verkeerd leveren van de hardware zit de klant ruim 3 weken zonder internet en TV. De Odido Hotspot met een mobieltje is al lang niet meer toereikend.
Het is ronduit beschamend dat jullie niet in staat zijn dit sneller op te lossen.

 

 

 

 

 


 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hey @Waspoeder, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring, dit is niet de soepele start die we voor ogen hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je de afspraak nog twee dagen kan inkorten. Er is een afspraak mogelijk op 26 maart. Dit kun je wijzigen in de afsprakenlink die je gehad hebt.

Daarnaast ben ik gaan kijken naar het ONT wat geregistreerd staat. Zou je een foto willen maken van het serienummer van het ONT wat aangesloten is op dit moment? Dan kan ik controleren of die goed in mijn systeem geregistreerd staat. Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Waspoeder 

Als je het klantnummer van je familielid kan invullen in je community profiel dan kan een moderator direct voor je kijken of de ONT goed staat geregistreerd.

Hallo @Waspoeder 

Als je het klantnummer van je familielid kan invullen in je community profiel dan kan een moderator direct voor je kijken of de ONT goed staat geregistreerd.

 

Bedankt, staat nu vermeld bij naam.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Waspoeder, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring, dit is niet de soepele start die we voor ogen hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je de afspraak nog twee dagen kan inkorten. Er is een afspraak mogelijk op 26 maart. Dit kun je wijzigen in de afsprakenlink die je gehad hebt.

Daarnaast ben ik gaan kijken naar het ONT wat geregistreerd staat. Zou je een foto willen maken van het serienummer van het ONT wat aangesloten is op dit moment? Dan kan ik controleren of die goed in mijn systeem geregistreerd staat. Alvast bedankt. 

Hey @Waspoeder, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring, dit is niet de soepele start die we voor ogen hebben. Mijn excuses hiervoor. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je de afspraak nog twee dagen kan inkorten. Er is een afspraak mogelijk op 26 maart. Dit kun je wijzigen in de afsprakenlink die je gehad hebt.

Daarnaast ben ik gaan kijken naar het ONT wat geregistreerd staat. Zou je een foto willen maken van het serienummer van het ONT wat aangesloten is op dit moment? Dan kan ik controleren of die goed in mijn systeem geregistreerd staat. Alvast bedankt. 

Bedankt voor je reactie.
Zie hieronder de gevraagde foto.
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Die staat inderdaad niet geregistreerd @Waspoeder, dit heb ik zojuist gedaan. Kan je eens kijken of je online komt of niet? 

Helaas het PON lampje blijft knipperen.
We hebben eerst de ONT aangezet en daarna de (Zyxel) Router.

 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is jammer @Waspoeder, toch dank voor het testen. We moeten dan echt wachten op de afspraak. Ik zie dat deze nu inderdaad staat voor 26 maart, goed dat deze is verplaatst. Hou ons hier vooral op de hoogte!

Dat is jammer @Waspoeder, toch dank voor het testen. We moeten dan echt wachten op de afspraak. Ik zie dat deze nu inderdaad staat voor 26 maart, goed dat deze is verplaatst. Hou ons hier vooral op de hoogte!

 

Helaas, nu maar hopen dat Guidion het dinsdag kan oplossen.
Zodra de lijn werkt plaats ik nog een terugkoppeling.

Vandaag is dan eindelijk Guidion langs geweest.
De monteur kon niks constateren en heeft het nu doorgespeeld naar Delta, zij zullen de storing verder moeten oppakken, iets met patch uitvoeren.
Het zou wenselijk zijn als Guidion meer kennis en bevoegdheid zou hebben, zodat ze de taken van het Delta netwerk ook kunnen uitvoeren.
De ellende duurt nu al 3 weken.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Waspoeder, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat dit inderdaad is doorgezet naar Delta voor je. In dit geval is het niet dat de monteur van Guidion geen kennis heeft, maar Delta heeft hier hun eigen monteurs voor waardoor wij deze werkzaamheden niet mogen uitvoeren. Zodra Delta dit heeft opgelost zul je gelijk een update van ons krijgen, we houden je op de hoogte! 

Hi @Waspoeder, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat dit inderdaad is doorgezet naar Delta voor je. In dit geval is het niet dat de monteur van Guidion geen kennis heeft, maar Delta heeft hier hun eigen monteurs voor waardoor wij deze werkzaamheden niet mogen uitvoeren. Zodra Delta dit heeft opgelost zul je gelijk een update van ons krijgen, we houden je op de hoogte! 

 

Hoe snel pakt Delta dit op ?
Ik heb geen berichtgeving gezien waarin staat wanneer Delta hiermee aan de slag gaat.
Ze gaan dit nog oplossen voor het paasweekend ?



 

 

Het werkt dan eindelijk….. 

 

Vandaag tot tweemaal toe contact gehad met de helpdesk.

Na aandringen hebben we de tweede x een leidinggevende gesproken en zowaar is het probleem opgelost.


Jullie hebben inderdaad goed laten zien dat het “ anders kan” , van een naadloze overstap is hier geen sprake.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Waspoeder, bedankt voor deze goede update. Ik ben blij om te horen dat het opgelost is! Alvast fijne paasdagen.

Om niet enkel de negatieve ervaringen te delen, hieronder iets positiefs.

Odido heeft uit eigen beweging contact opgenomen met de klant en is met een financiële verlichting gekomen.
Netjes opgelost.

Als het allemaal werkt dan ondervind ik zelf geen problemen, nu drie maanden Odido internet+TV zonder onderbreking of storing.
 


 

Reageer