Skip to main content

Hallo ik heb sinds kort een Zyxel T56 na een storing die ik had,nu doet het volgende zich voor ik heb wel internet met wisselende snelheden en soms echt traag maar het wereldbolletje is helemaal uit het was eerst groen na dat de storingsmonteur hem had geplaatst maar nu is hij helemaal uit. 

@Imac Door een issue in ons systeem lukt het momenteel niet om jouw verbinding uit te lezen. Maar ik probeer je voor nu alsnog zo goed mogelijk te helpen! Zou je het modem en de media converter helemaal van de stroom willen halen voor dertig seconden en dan hierna de media converter willen aansluiten en zodra deze volledig is opgestart ook het modem weer aansluiten? Mocht het hierna nog niet werken, kun je mij laten weten wat de lampjes op de media converter doen en welke kleuren deze zijn?

gedaan 

Hallo @Imac 

Kun je eens aan de andere kant van de mediaconverter kijken waar de power input zit of  de schakelaars 3 en 4 aan staan of 1 en 6? Ze zitten misschien onder een sticker.

De 3 lampjes links lijken uit.

hierbij 

@Imac

Voor de zekerheid kan je ook de mediaconverter van het stroom halen, 3 en 4 uitzetten en 1 en 6 aan, daarna de mediaconcerter weer aansluiten. Als het dan ook niet werkt dan kan je het terugzetten.

Dan kan het zijn dat de mediaconverter vervangen moet worden.

de mediaconverter is al van het stroom geweest maar zal het nogmaals proberen met de nieuwe instellingen

opnieuw opgestart met 1-6 zonder resultaat nu weer opnieuw gedaan en naar 3-4 

Hoi @Imac, heel erg bedankt voor je moeite! In onze metingen zie ik geen foutmeldingen. Hoe branden de lampjes op het modem op dit moment? Groetjes, Ishana

Het wereld bolletje is nog steeds uit merk wel dat het internet met regelmaat erg traag is 

@Imac 

Het wereldbolletje is uit maar er is wel internet, alleen het is traag? Kan je dus wel een website openen bijvoorbeeld of iets doen via de WiFi?

Kan je de router dan eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Er is vrij resent al een monteur geweest die heeft de mediaconverter en het modem vervangen maar toen was nog niet alles inorde hij had het over de aansluitingen zouden eventueel gewisseld moeten worden. 

Reageer