Skip to main content

Ik overweeg over te stappen naar Odido voor glasvezelinternet, wat een aanzienlijke besparing oplevert ten opzichte van mijn huidige Ziggo-aansluiting. Mijn glasvezelaansluiting bevindt zich echter in de meterkast op de overloop, en Odido zou het modem daar aansluiten.

Het probleem is dat mijn kinderen gamen op twee computers die alleen een bedrade verbinding ondersteunen, maar er zijn geen netwerkkabels getrokken naar de kamers. Het is helaas ook niet mogelijk om vanuit de meterkast kabels door te trekken, omdat dit boren in de meterkast zou vereisen.

Mijn vraag: Welke oplossing werkt het beste om een stabiele, bedrade verbinding te krijgen voor gamen zonder kabels te trekken vanuit de meterkast? Mijn prioriteit ligt bij een lage latentie en betrouwbare verbinding, zodat mijn kinderen zonder haperingen kunnen gamen. Ik overweeg powerline-adapters, mesh wifi, en andere opties, maar ik wil graag weten wat volgens jullie het beste werkt.

Hallo @IschaGast 

Indien je betonnen vloeren muren etc hebt dan is een WiFi mesh set minder geschikt. Powerline adapters kan je proberen maar daar is de verbinding ook afhankelijk van de kwaliteit van het stroomnet.

Gigabit POF netwerk door de elektra leiding laten trekken is het beste. Wel aan de prijs. 

• excuses, ik lees nu dat je zonder bekabeling wilt. Overweeg dat een wifi 6/7 mesh- bridge oplossing. 

Even gekeken naar die wifi 6/7 mesh- bridge oplossing maar is best prijzig nog allemaal. Of dat de moeite waard is weet ik niet, nah ik weet het wel eigenlijk. Verschil per maand is 30 euro * 12 = 360 euro en voor die prijs moet ik toch wel zo’n oplossing kunnen vinden lijkt mij. 

En ja hoor, dit lijkt best een prima oplossing:
https://www.coolblue.nl/product/900304/tp-link-deco-x50-3-pack.html

Ik ga hier nog eens goed naar kijken want klinkt wel interessant. Moet alleen even kijken hoeveel ik er nodig heb. Heb een appartement van 80m2 dus denk dat 2 wel genoeg moet zijn voor 2 game computers. Maar daar ga ik nog eens een nachtje over slapen. Of iemand moet een goed advies hebben natuurlijk :) 

Reageer